7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

ניהול סיכונים נכון שמבוצע כראוי, יכול להגדיל את הסיכויים שלכם להיות סוחרים רווחיים לאורך זמן ביותר מ 50%.עצם קריאת הכתבה, אתם משפרים את הסיכויים שלכם משמעותית להתעלות מעל מרבית הסוחרים שנכנסים לשוק ללא ידע מקדים.

אז רגע לפני שאתם נותנים קפיצת ראש, הנה 7 דברים שחשוב ללמוד לפני שמתחילים מחסר בשוק ההון. כמובן שיש הרבה יותר מזה, ואת זה כבר כדאי שתלמדו בקורס מהטובים ביותר, אבל המאמר הזה יתן לכם התחלה טובה בשביל להבין את השוק ולקבל החלטות מושכלות. מוכנים?

1. תתחילו בקטן

באמת שאנחנו מבינים את הרצון להסתער ולמקסם רווחים, אבל הנסיון מראה שכדאי להתחיל בקטן. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם, כדאי להתחיל מ2-3 מניות. ככה תוכלו להרגיש את השוק ולהשאיר לעצמכם מספיק זמן למחקר של הזדמנויות חדשות. 

2. אל תכניסו רגשות

אל תקשרו למניות שלכם יותר מדי. אתם צריכים להיות מסוגלים לנתח אותן בצורה רציונלית על מנת שתוכלו לקבל החלטות נכונות. אז לא משנה כמה אתם אוהבים את נייקי או אפל או נטפליקס, כשהגרפים מראים שהגיע הזמן למכור – עשו זאת.

3. אל תכנסו עם כל ההון הפנוי שלכם

תמיד תשאירו כסף בצד לכל מקרה שלא יהיה, תפתחו לעצמכם קרן חירום, ותוודאו שיש שם מספיק כסף בשביל הוצאות לא צפויות, כמו טיפולי שיניים או אבטלה. ההמלצה היא לשים סכום שמכסה 3 חודשי מחיה.

4. השקיעו במנות

תחליטו על סכום מסויים מהשכר החודשי שאותו אתם מכניסים לשוק ההון כל חודש. אל תחשבו מתי הזמן הנכון להכנס כי אף אחד לא יכול לתזמן את השוק. השקעה חודשית קבועה היא הדרך להבטיח שלטווח הארוך, הכל יתאזן לכם לאיזור הממוצע.

5. שמרו על גיוון בתיק

פזרו סיכונים ובחרו מניות מסקטורים שונים וברמות סיכון שונות. בחרו תמהיל שיש בו מניות של חברות צמיחה יחד עם מניות סולידיות יותר. זכרו גם שאין טעם להשקיע במדדים ואז גם במניות שמרכיבות אותן. 

6. תבינו איזה סוג משקיעים אתם

בנו לעצמכם פרופיל משקיע ושאלו את עצמכם האם אתם מכוונים להשקעות קצרות או ארוכות טווח, איך אתם מתמודדים עם הפסדים ואיזו סיבולת יש לכם כלפי הרעיון הזה. האם אתם יכולים לסבול את הרעיון של לקום בבוקר ולראות שהתיק שלכם ירד ב40%? התשובות האלה ינחו אתכם לקראת תיק המניות שתבנו ויעזרו לכם להבין טוב יותר את ההחלטות שתצטרכו לקחת בהמשך.

7. לפעמים גם מפסידים

בשוק ההון יש גם סיכונים ואין הבטחה לרווח. יחד עם זאת, ככל שלומדים את התחום ועושים עבודה מקיפה – כך יודעים לצמצם את הסיכון ולמקסם את הרווח. לכן, ממש חשוב ללמוד איך בוחרים מניות, איך מנתחים חברות, מה לבדוק בגרפים ואיך קוראים דוחות. 

 

אם הגעתם עד לכאן, ככל הנראה שאתם ממש רציניים בנוגע ליכולות המסחר שלכם, בין אם מדובר ביכולות הקיימות ובין אם מדובר ביכולות העתידיות. בכל מצב, נראה שאתם בכיוון הנכון. יש משפט מוכר שאומר "המעז מנצח…", עם זאת אנחנו לוקחים לעצמנו את הרשות להוסיף מילה מאוד חשובה שלא מקבלת יחס והיא – המעז והלומד מנצח.

בתחום שוק ההון, מי שילמד בצורה מתמדת וישאף לדעת עוד בכל רגע נתון – הוא זה שיקצור את הפירות ש 90% מסוחרי שוק ההון חולמים עליהן. יעידו על כך מעל 34,000 תלמידים במכללת פסגות.

יש לכם עכשיו הזדמנות נדירה ללמוד מסחר בשוק ההון מהמשקיעים המקצועיים ביותר בארץ! 

המרצים של מכללת פסגות חוקרים את השוק כבר שנים ואת כל מה שהם למדו – הם מעבירים הלאה בצורה פשוטה וברורה ששמה דגש רק על מה שחשוב באמת כדי להצליח. 

תוך 14 מפגשים בלבד גם אתם תוכלו כבר להתחיל לסחור ולבנות את תיק המניות שלכם ולהצטרף לאלפי סוחרים מוצלחים שכבר היום מרוויחים את המשכורת שלהם ממסחר בשוק ההון ישירות מהמחשב האישי! 

אל תפספסו את הדיל הנדיר ל2024: קבלו 25% הנחה על הקורס המלא – לזמן מוגבל! – מלאו את הטופס ויועץ של מכללת פסגות ידאג לחזור אליכם עם ההטבה >>

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
he_ILHebrew
דילוג לתוכן