כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד - הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

הפקולטה מציעה מגוון רחב מאוד של תוכניות לימודים עבור תואר ראשון, תואר שני וכן גם עבור לימודי דוקטורט. הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן ידועה בין היתר בזכות קשרים הדוקים עם מוסדות משפטיים מהמובילים בישראל ובעולם, והיא מחויבת להכשרת משפטנים איכותיים וערכיים שמטרתם לתרום לעולם המשפטים, ולחברה הישראלית בפרט – כך שאין זה מפתיע כי רבים מחברי סגל הפקולטה הם משפטנים מוערכים ומוכרים היטב. 

קצת רקע – תחום סדר דין פלילי 

רגע לפני שנמשיך הלאה לכיוון של כתיבת סמינריון במשפטים, הרי שעליכם לקבל קצת רקע אודות התחום של סדר דין פלילי. ובכן, סדר דין פלילי הוא מעין תחום משפטי העוסק בהליכים משפטיים המתנהלים בבית המשפט, בעיקר בהליכים הנוגעים לעניינים פליליים. מטרתו של סדר הדין הפלילי היא בעיקר להבטיח הליך הוגן עבור חשודים ונאשמים, והוא קובע לא מעט זכויות שאמורות להבטיח כי אלו לא יורשעו שלא כדין. זכויות אלו כוללות בין היתר את זכות השתיקה, הזכות לייצוג הולם (על ידי עורך דין), וכן גם את הזכות לעיון בחומרי החקירה. 

עבודה סמינריונית בתחום – כמה רעיונות טובים

כתיבת סמינריון במשפטים זו משימה לא פשוטה בכלל, בטח לא כאשר מדובר בכתיבת עבודה סמינריונית עבור מוסד מכובד ומוביל כמו הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן. אולם, בהינתן המידע הנכון – אין ספק כי גם משימה כזו תוכלו לבצע על הצד הטוב ביותר. הנה כמה דוגמאות לנושאים שאפשר לכתוב עליהם עבודה סמינריונית עבור הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן:

• סמכויות החקירה – מהן סמכויות החקירה של המשטרה ושל יתר רשויות האכיפה? באיזו מידה אותן רשויות שומרים אך ורק על סמכויות אלו, ומהי התדירות של מקרים בהם אותם גופים פועלים מעבר לסמכותם?

• הזכות להליך הוגן – ניתן לרכז את כל הכללים החשובים של ההליך ההוגן במשפט פלילי, ולבדוק באיזו מידה רשויות החוק נוהגות לשמור על הכללים האלו. ניתן להשתמש בפסקי דין, בתיקים פליליים ואף ניתן גם לראיין נאשמים על מנת שיעידו מהחוויה האישית שלהם באיזו מידה הם סבורים כי הם באמת עברו הליך הוגן מבחינה חוקית. 

• מעצר חשוד – האמנם? – ניתן לערוך סקירה מקיפה של המקרים בהם אכן מותר לבצע מעצר חשוד, וכמובן להצליב זאת לצד נתונים אודות אחוזי המקרים בהם המשטרה אכן עבדה בהתאם להנחיות ולנהלים. ניתן גם להעלות שאלות ותהיות אודות מידת האפקטיביות של אותם נהלים שכן, בעוד כי במקרים מסוימים אין עוררין על כך שהמשטרה ושאר רשויות האכיפה עובדות לפי הנהלים – ייתכן מצב גם בו הנהלים רק מסייעים לפושעים.  

• תהליך הגשת כתב אישום – איך מוגש כתב אישום? מה קורה בפועל בזמן הקראת כתב האישום לנאשם? עד כמה שומרים על התהליך כפי שהוא אמור להיות בדינים פליליים בארץ? 

ככה תכתבו עבודת סמינריון יוצאת מן הכלל

כמובן שלפני הכל עליכם להבין כיצד לנסח שאלת מחקר משפטית, ולשם כך עליכם להבין לעומק מהם הפערים בחוק. על מנת להוציא את המיטב מהעבודה שלכם, תוכלו גם לאסוף פסקי דין רלוונטיים, ספציפית כאלו המציגים בצורה ברורה, ומעניינת לא פחות את המורכבות שכל נושא אותו אתם מעוניינים לסקר מכיל. כך לדוגמא, במידה ובחרתם לכתוב על הזכות להליך הוגן – תוכלו לרכז כמה פסקי דין בהם היו טענות כאלו או אחרות על השמירה על הזכות הזו.

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן – אין מקום לפשרות

כאמור, הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן נחשבת לבין מוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים ביותר בישראל בתחום המשפטים, ואף המטרה של הפקולטה היא להכשיר משפטנים איכותיים ומובילים ככל הניתן. בהתאם לכך, הסטנדרט באוניברסיטת בר אילן הוא גבוה בצורה יוצאת דופן, ולפיכך יש להשקיע בכתיבת עבודת סמינריון איכותית ומעניינת, ובעצם אין כאן מקום לפשרות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

קורס מאלפי כלבים
טבע ובעלי חיים

מתשוקה למקצוע: על קורס מאלפי כלבים

קורס מאלפי כלבים מקצועי הוא תוכנית מובנית שמטרתה לצייד אנשים בכישורים ובידע הדרושים כדי לאלף כלבים ביעילות. קורס שכזה, ממזג את ההבנה המדעית של התנהגות

קרא עוד »
לימודים וקריירה

תיקי הגב של Thule

Thule הוא מותג שוודי שמייצר מגוון רחב של ציוד חוץ ונסיעות, כולל תיקים ומזוודות. תיקי Thule ידועים בעמידותם, הפונקציונליות והעיצובים המסוגננים שלהם. אחד הסוגים הפופולריים

קרא עוד »
דילוג לתוכן