רפואה סינית – על חשיבות האיזון בין הגוף לנפש

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אין משככים לכאבים?

לא פעם כאשר אנחנו חווים לחצים נפשיים הדבר מתבטא בתסמינים פיזיים. מתהלכים בינינו אנשים שסובלים באופן קבוע מכאבי ראש, בטן או שרירים ולמרות שמנסים בכל דרך, אינם מצליחים למצוא תשובות אצל הנוירולוג, הגסטרולוג או האורתופד. אחרים מסתובבים חסרי אנרגיה ומשמעות למרות שבדיקות הדם מראות שהכל תקין. זאת כמובן מפני שהמקור אינו טמון בהכרח בהיבט הפיזי ולכן הפתרון הוא לא קליני. דווקא היום כשכבר יותר ויותר אנשים מדברים בפתיחות על הלחצים הנפשיים שעימם הם מתמודדים ביומיום וגם כאשר לגשת לטיפול כזה או אחר כבר נהיה עניין שבשגרה, אנשים רבים עדיין לא מוצאים את הטיפול המתאים עבורם. 

דווקא יש אנרגיה לרפואה סינית

בשנים האחרונות ישראלים רבים פונים לרפואה סינית אשר בבסיסה ההנחה כי האדם הוא חלק מן העולם ומן הטבע ולכן תהליכים הקורים בעולם משפיעים על האדם שחי בו – ומסתבר שאלה אנחנו. הרפואה הסינית מתמקדת באנרגיית הצ'י לפיה, אנרגיה זו זורמת לנו בערוצים מיסטיים שונים בגוף ומטרתה היא ליצור איזון בין העולם החיצוני לבין עולמו הפנימי של האדם. שיטות הטיפול המפורסמות והמוכרות של הרפואה הסינית בניהן: דיקור סיני, טיפול בכוסות רוח, שימוש בצמחי מרפא, עיסוי בחלוקי נחל ועוד…  בעזרת שיטות אלה ניתן לעודד את זרימת אנרגיית הצ'י בגוף ובכך להגיע למצב של הרמוניה, או כמו שאנחנו הישראלים אוהבים לקרוא לזה – נחת.

הקו המשווה

בכל זאת, גם היום בעידן המודרני אדם מסתובב בעולם, מחפש משמעות, שלווה ונחלה בשילוב עם דירה, עבודה ומשפחה. סוחב על עצמו תסמינים של מחלות שהוא לא מוצא להן שם, אבל כל התסמינים מראים באופן חד משמעי – מדובר באנושיות. העולם עובר שינויים אסטרונומיים בשנים האחרונות. דיברו כבר רבות על הרשתות החברתיות, החשיפה שלנו למידע, שינויי האקלים והשלטון, התפרצות מגפות ומלחמות. כמו בסיפור של הביצה והתרנגולת, קשה לומר מה קדם למה והאם זה בלתי נמנע, אך תהליכים כאלו קורים כל הזמן וברחשי התרחשותם משפיעים ומכאיבים לנפש שלנו. אסור לנו להתעלם מהכאב. הרפואה הסינית מטפלת בו ומקדשת את החיבור בין האדם לעולם, בין המנטלי לפיזי ואת הקו המשווה ביניהם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כושר ובריאות

מבט מקיף על אין אונות: הבנה, אבחון ואפשרויות טיפול

"אין אונות" הוא מונח רפואי המתייחס למצב בו יש קושי או אי-יכולת להשיג או לשמור על זקפה מספיקה לקיום יחסי מין. זהו תסמין שכיח, שמשפיע על גברים בכל הגילאים, אך נפוץ יותר בקרב גברים מבוגרים. מה הגורמים לה? כמה היא שכיחה? ואיך אפשר לטפל בה? אנחנו כאן כדי לענות על הכל:

קרא עוד »
כושר ובריאות

ניתוח בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחלק הקדמי של הצוואר, מתחת לגרון ומעל עצם הבריח. היא מורכבת משתי אונות המחוברות ביניהן על ידי צינורית.

קרא עוד »
כושר ובריאות

איך להמשיך להתאמן גם כשאנחנו מרגישים סחוטים?

כולנו מכירים את התחושה הזאת: אנחנו מתעוררים בבוקר, והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתאמן. אנחנו מרגישים עייפים, חסרי מוטיבציה, או סתם לא רוצים להתאמץ. אבל חשוב לזכור שגם כשאנחנו מרגישים סחוטים, חשוב להמשיך להתאמן.

קרא עוד »
דילוג לתוכן