סוגי טליתות- מתנה לבר המצווה

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

Prayer Shawl - Tallit, jewish religious symbol. Selective focus Jewish holiday

אין שום רגע מרגש כמו הרגע של בר המצווה של ילדכם, אשר נכנס לחיים של תורה ונושא על עצמו עולם מלא במצוות. הרגע הזה מסמל מעבר בין הילדות אל הבגרות ואת ההמשך של המסורת היהודית העתיקה אשר עוברת מהאבא אל הבן כבר אלפי שנים. לפני הבר המצווה של הילד, חשוב לקנות לו ערכה של תפילין וטלית. הטלית הינה בגד מלבני אשר בפינות שלו שזורים חוטים של ציציות. את הבגד הזה לובשים הגברים כשהם מתפללים בבית הכנסת. בנוסף אל הטלית הזאת ישנה טלית אחרת אשר נקראת טלית קטן או ציצית אשר נלבשת באופן יומיומי על גופם של הגברים. כהיום השוק של הטליתות הינו שוק מאוד שופע אשר מציע שלל רחב של סוגים של טליתות אשר שונות זו מזו בצבע, בגודל ובסוג של הבד שממנו הן עשויות. במאמר הזה אתם תוכלו לקבל טיפים מאוד שימושיים אשר יעזרו לכם לבחור טלית שהיא כשרה וגם מתאימה אל הצרכים שלכם וכמובן לדרישות ההלכתיות. 

צבעי הפסים

קיימים מנהגים שונים הנוגעים לצבעי הפסים של טליתות. בנוגע אל קהילות אשכנז, הם בדרך כלל קונים טלית שהיא שחורה וסטנדרטית. בנוגע אל בני עדות המזרח, הם משתמשים בטלית בעלת פסים לבנים או שהם קונים טלית שהיא כחולה.ישנה טלית מאוד ייחודית אשר קרויה טלית "בית יוסף",  שבה העטרה והכנפות שלה עשויות מצמר. בנוגע אל התימנים, תימנים משתמשים בטליתות בעלות פסים שחורים מאוד רחבים. כשמדובר בטלית מקושטת ניתן לומר שישנם אנשים אשר מעדיפים לבחור את הטלית המקושטת בעלת פסים בצבעים מיוחדים כמו, תכלת, אפור או כסף. לא הרבה אנשים יודעים את זה, אבל חשוב מאוד להתייחס אל המידות של הטלית כשקונים אחת כזו. הטלית חייבת לכסות לפחות את החלק האחורי של גוף המתפלל ברובו וובגלל זה חשוב מאוד להתאים את הגודל שלה אל הגובה של המתפלל. בדרך כלל כשמחפשים טלית לחתן בר מצווה בגובה הממוצע, קונים טלית בגודל סטנדרטי למדי בגובה של 45 סנטימטר. לעומת זאת הגודל בשביל טלית לבן אדם מבוגר הוא כ-60 סנטימטר.

Jewish man dressed in ritual clothing Jewish Torah at Bar Mitzvah
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

5 כישורים שכל מטפלת סיעודית צריכה
משפחה

5 כישורים שכל מטפלת סיעודית צריכה

בעולם הבריאות של היום, סיעוד פרטי בולט כמקצוע ייחודי, שמטרתו להעניק למטופלים ומטופלות טיפול פרטני, אחד על אחד, בנוחות ביתם.  מטפלת סיעודית שפועלת במסגרת זו,

קרא עוד »
דילוג לתוכן