כך תכתבו את סיפור החיים של סבתא בעצמכם: המלצה חמה על הדרכה מקיפה

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

Write a Story! Journal!

כשסבתא חנה היקרה שלי הגיעה לגיל 87, המצב הבריאותי שלה התחיל להתדרדר, ואני הרגשתי פחד שעוד מעט היא כבר לא תהיה פה איתי, ושהילדים שלי שעדיין קטנים לא יזכו להכיר אותה כמו שתמיד רציתי. חיפשתי באינטרנט שירות של כתיבת סיפור חיים, והגעתי לאתר מילימילים של יוחאי, בו הוא ממליץ לא לדחות את הרעיון ולכתוב את סיפור החיים בזמן שסבתא עוד איתנו.

סבתא שלי חנה היא בת 87, ויש לה סיפור חיים מדהים. היא נולדה בטורקיה למשפחה דוברת לאדינו שברחה מספרד לפני שנים רבות, במהלך האינקוויזיציה. היא סיפרה לי הרבה סיפורים על ילדותה, וגם בגיל המבוגר שלה יש לה זיכרון טוב והיא אוהבת לשתף ולספר על חייה.

העובדה שסבתא שלי נמצאת בדמי ימיה, והרצון של המשפחה שהסיפור שלה יעבור הלאה לדורות הבאים בצורה מדויקת, גרם לי להרגיש קצת לחוצה.

יצרתי קשר עם יוחאי, והסברתי לו את המצב. משיחת הטלפון הראשונה, הרגשתי שהגעתי לאדם הנכון. יוחאי היה אדיב, רגיש ובאמת נתן לי תחושה שסיפור החיים של סבתא שלי הוא לא סתם עוד סיפור. הוא הסביר לי שאם אקשיב לעצות שלו ואמלא אחר ההדרכה שלו לכתיבת סיפור חיים, אני אוכל לכתוב את הסיפור של סבתא בכוחות עצמי, ולא אהיה תלויה בכותב או סופרת חיצונית.

עשיתי את ההדרכה של יוחאי, ולמרות שסבתא שלי יכולה לפעמים להיות קשה (ככה זה כשמתבגרים), קיבלתי כלים שעזרו לי להצחיק אותה, לגרום לה להיפתח ולדבר אפילו על הדברים הכי רגישים, כמו בעלה הראשון לפני שהכירה את סבא שלי, השנים הקשות של מלחמת העצמאות, ועוד סיפורים אינטימיים שלא ידעתי.

יוחאי עזר לי לשאול את השאלות הנכונות, ולסדר את הסיפורים והמילים בצורה כל כך יפה, שעכשיו אני יודעת שהסיפור של סבתא שלי יישמר לנצח.

אני מרגישה שהצלחתי לבטא את קולה של סבתא חנה, ושביחד איתי היא הצליחה לספר את סיפור חייה בצורה מעניינת, שלא שמענו קודם מעולם.

אני ממליצה בחום על ההדרכה של יוחאי לכל מי שמעוניינת לכתוב בעצמה סיפור חיים של אדם אהוב. אל תחכי שהאדם היקר לך ילך לעולמו — נצלי את הרגעים שהוא עוד איתכם ותיצרו ביחד סיפור חיים יפהפה שיעבור במשפחה לדורי דורות. 

יוחאי, בשם סבתא חנה, בשמי ובשם כל המשפחה — תודה ♥

אושרת פ. 

ירושלים

Writing life stories
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

5 כישורים שכל מטפלת סיעודית צריכה
משפחה

5 כישורים שכל מטפלת סיעודית צריכה

בעולם הבריאות של היום, סיעוד פרטי בולט כמקצוע ייחודי, שמטרתו להעניק למטופלים ומטופלות טיפול פרטני, אחד על אחד, בנוחות ביתם.  מטפלת סיעודית שפועלת במסגרת זו,

קרא עוד »
דילוג לתוכן