מבחני הלשכה – איך מתכוננים ?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

איך להתכונן למבחני הלשכה? כל ההכנה שצריך לדעת לפני שמתחילים את האתגר.

איך להתכונן למבחני הלשכה? כל ההכנה שצריך לדעת לפני שמתחילים את האתגר.

נתחיל ונגיד שההכנה למבחן ההסמכה של הלשכה אינו דומה לשום דבר שנתקלתם בו במהלך חייכם או לימודי עריכת הדין, משנה לשנה מספר האנשים שלא עוברים את הסף הנדרש בכדי להיות עורכי דין מוסמכים עולה ויש לעשות הכנה מנטלית לצד בניית תוכנית למידה.

הלימודים למבחן ההסמכה אורכים כ-4 חודשים שבהם צריך ללמוד יום יום ולהשקיע את כל האנרגיה והמאמצים שלנו לטובת המבחן.
אז על בסיס הניסיון שלנו אנחנו ניתן את הטיפים ולענות על שאלות שיעזרו לכם ללמוד ולגשת בצורה הטובה ביותר למבחן ההסמכה.

האם להירשם למסלול הכנה לבחינות הלשכה?
למי שלא הכיר – ישנם חברות פרטיות המבצעות מסלולי לימוד ייחודיים לטובת הכנת עורכי דין למבחן ההסמכה בלשכה, מסלולים אלו דורשים תשלום נוסף ומשתנה מחברה לחברה.
האם אנחנו ממליצים על מסלול הכנה? כן וממספר סיבות.
הראשונה שבהן היא שחברות ההכנה נותנות מסגרת ומכניסות אותנו לשגרת לימודים אשר מבטיחה שנסיים ללמוד את החומר הנדרש לפני המבחן ולא נהיה לסיטואציה בה תאריך המבחן קרוב ויש עוד הרבה חומר ללמוד.

סיבה נוספת היא החומר הנלמד בקורס ההכנה, אולי תוכלו ללמוד בבית מהספרים של השנה שעברה ולחסוך את הכסף אבל מעבר למסגרת שחברות ההכנה מקנות הן גם מתעדכנות ומעדכנות את ספרי הלימוד משנה לשנה ע"פ הלשכה ומתאימים את הלימודים לפי חומר זה.
יתר על כך ברוב החברות דואגים להעביר על עדכונים בנושאי פסיקה וחקיקה באופן שוטף על לתאריך המבחן ככה שתהיו מעודכנים שכל העדכונים שייתכן ותישאלו עליהם.

חברות ההכנות לרוב נותנות כמכלול: חוברות סיכום והכנה, עדכונים בנושאי פסיקה וחקיקה, שיטות לימוד ו"טריקים"

אגדות אורבניות על אנשים שלא השקיעו והצליחו לעבור את מבחני הלשכה בעינינו נכנס תחת לא אמת או מזל וכמובן שאנחנו לא רוצים להשאיר שום דבר לידי מזל.
לכן חשוב להבין שבמהלך הארבעה חודשים לפני המבחן תצטרכו למקד את עצמכם באופן טוטאלי ללימודים ולוותר על זמן עם חברים, סדרות וסרטים ולהקדיש כל זמן פנוי ללמידה.

לכן אנחנו ממליצים על לעשות הכנה מנטלית עוד לפני שמתחילים את הלימודים ולהכניס עצמנו לשגרה המנצלת את הזמן שלנו בצורה הטובה ביותר.
פעולה נוספת שכדאי לעשות זה לפרק את 4 חודשי הלימוד לתקופות קצרות עם הישגים ובין אם ההישגים קשורים ללימודים או לא הפעולה הזאת תיתן לכם מוטיבציה להמשיך.
לדוגמה – כל שבועיים מלאים של לימודים תפנקו את עצמכם במסעדה שאתם אוהבים ותרגישו שאת "מרוויחים" את הפינוק ע"י שבועיים רצופים של למידה.

המלצה נוספת היא לדעת לבצע שינויים בהרגלים שלנו, המלצה זו תקפה לכל נושא בחיינו אך במהלך תקופות אשר דורשות מאיתנו מאמץ לטובת מטרה היא הופכת מהמלצה לכלי שימושי.
הפרקטיקה של כלי זה באה לידי ביטוי בשינוי סגנון הלימודים שלנו, 4 חודשי לימוד הם תקופה ארוכה שייתכן שבתחילתה סגנון אחד של לימוד עזר לנו מאוד אך לאחר חודשיים נצטרך להיעזר בסגנון אחר כדי להוציא את המירב מעצמנו.
לצורך העניין – אם קבוצות למידה בחודשיים הראשונים עזרו לכם מאוד אך לאחר מכן אתם מרגישים שהן פחות יעילות מללמוד לבד בבית אז תנסו לא להיקבע לדרך לימוד אחת ולדעת "לחשב מסלול מחדש" תוך כדי התקופה.

מה אם כל שאר החברים לכיתה או ללימודים מתקדמים בחומר?
אל תשוו את עצמכם לאחרים, לכל אחד יש קצב התקדמות אחר ולא בהכרח מי שמתקדם יודע את החומר טוב יותר, חשוב להסתכל על אחרים ולהבין מה הם עושים טובים בלימודים ובהכנה – כאשר נבין זאת נוכל לנצל את השיטות שלהם לטובתנו אך לעולם לא נשווה עצמנו לאדם אחר ובטח שלא נילחץ מהעובדה שאחרים מתקדמים בחומר לעומתנו.

אולי החלק החשוב ביותר לעבור את המבחן הוא ההכנה המנטלית שיש לעשות ללא קשר ללימודים.
כאשר אנחנו משקיעים 4 חודשים לטובת מבחן אחד נבנת באופן טבעי תחושת לחץ אדירה ביום המבחן וסיטואציה בה אנחנו מרגישים ש"כל הביצים בסל אחד".
הלחץ ביום המבחן יכול להוביל לחוסר ריכוז ואפילו שכחה של החומר ולפעול לרעתנו.
חשוב לנו לבצע הכנה מנטלית אשר תדע לתעל את הלחץ לאנרגיה חיובית ולחפש סיבות למה לא כדאי להילחץ.

חלק מאפשרויות התמודדות עם הלחץ יכולות לבוא לידי ביטוי ביצירת שגרה שגם ביום המבחן לא תצאו ממנו (יוגה בבוקר או אימון בערב לאחר המבחן) ובאופן מנטלי תכנון תוכניות נוספות ביום המבחן יקטינו את הערך שאנחנו ניתן לו מבחינת לחץ.
אפשרות נוספת היא פרופורציה – המבחן הינו רק מבחן וישנם דברים מהותיים וגדולים יותר ממנו בעולם.
תמיד ניתן לעשות מועד נוסף ולגשת שוב.
והאחרון חביב היא ההבנה שהדבר הכי "נורא" שיכול לצאת מהמבחן הזה הוא שלא תעברו אותו ותיאלצו לעשות זאת שוב, זה הכל!

אז אלו הם הטיפים שלנו בכדי לעזור לכם להוציא את המירב מעצמכם ולעבור את מבחן ההסמכה של עורכי הדין, אנחנו מקווים שכל מי שקרא את המאמר הצליח ואם רק תרמו מעט להצלחתו אנחנו הצלחנו גם כן. 

**כל הרשום פה אינו מהווה ייעוץ משפטי או מקצועי ונמצא בגדר דעה אישית.** 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן