רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם.

אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה גבוהה על מקצועם ולהיות מסוגלים לאבחן מטופלים בדיוק. אי ביצוע זה עלול להוביל לרשלנות רפואית, שעלולה לגרום לתוצאות קשות עבור המטופל.

חלק זה ידון כיצד תסמונת ה-X השביר עלולה להוביל לרשלנות רפואית אם לא מאובחנת כראוי, וכן כיצד היא משפיעה על מעקב ואבחון ההריון.

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית שהיא הצורה התורשתית השכיחה ביותר של מוגבלות אינטלקטואלית. זה משפיע על 1 מתוך 4,000 זכרים ו-1 מתוך 8,000 נקבות.

קרן ה-X השביר מעריכה כי עד 25% מהאנשים עם תסמונת ה-X השביר מאובחנים בטעות על ידי הרופאים שלהם כסובלים מאוטיזם או הפרעה התפתחותית אחרת.

מחקר שנערך לאחרונה הראה ששני שלישים מהחולים עם תסמונת ה-X השביר לא אובחנו נכון על ידי הרופאים שלהם. זה יכול לנבוע מחוסר ידע לגבי התסמינים והסימנים של מצב זה בקרב אנשי מקצוע רפואיים.

תסמונת ה-X השביר היא מצב גנטי המשפיע על אחד מכל 4,000 זכרים ואחד מכל 8,000 נקבות. הסימפטומים של מצב זה יכולים להיות נוכחים בלידה או עשויים שלא להופיע עד מאוחר יותר בחיים.

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא לא מצליח לאבחן את תסמונת ה-X השביר של המטופל. כאשר זה קורה, ייתכן שהמטופל לא יקבל את הטיפול המתאים למצבו ועלול לחוות השלכות חמורות.

לידה בעוולה היא סוג של רשלנות רפואית המתרחשת כאשר רופא לא מצליח לאבחן מצב או מחלה שהיו מונעים מההורים להרות ו/או לשאת את ההריון עד תום, או אם הרופא לא מצליח לאבחן מצב במהלך ההיריון. היה מוביל להפסקת ההריון.

רשלנות רפואית עקב אי אבחון תסמונת ה-X השביר נתפסת לרוב כאחד המקרים החמורים ביותר. הסוג הנפוץ ביותר של תביעת רשלנות רפואית במקרה זה נקרא "לידה בעוולה". זה מתרחש כאשר רופאים לא מצליחים לאבחן את תסמונת ה-X השביר במהלך בדיקות טרום לידתיות, מה שיכול היה להוביל אותם להפסקת ההיריון.

תסמונת ה-X השביר היא מצב גנטי שעלול לגרום לעיכובים התפתחותיים משמעותיים ולמוגבלות אינטלקטואלית. זוהי הסיבה התורשתית הידועה ביותר להפרעת הספקטרום האוטיסטי.

המאמר דן כיצד רופאים עשויים להיות אחראים לרשלנות רפואית עקב אי אבחון תסמונת ה-X השביר בנשים בהריון. המאמר דן גם בסיכונים של לידה בעוולה, כלומר כאשר רופא לא מצליח לאבחן הפרעה גנטית במהלך ההריון והילד נולד עם ההפרעה. המאמר מבוסס על האתר של עורך דין יואב רונקין המייצג בתביעות רשלנות רפואית.

ישנן סיבות רבות לרשלנות רפואית. חלקם הם אי אבחון, אבחון שגוי, איחור באבחון, אבחון שגוי וטיפול לא הולם. דוגמה אחת לרשלנות רפואית עקב אי אבחון היא כאשר רופאים לא מצליחים לאבחן תסמונת ה-X השביר בנשים בהריון. זה יכול להוביל למקרי לידה פסולה שבהם הילד סובל מפיגור שכלי והפרעה על הספקטרום האוטיסטי בגלל היעדר טיפול במהלך ההריון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

חוק סיעוד: קשישים וניצולי שואה

חוק הסיעוד הוא מערכת חקיקה המכסה את מקצוע הסיעוד. הוא קובע את הזכויות והחובות של האחיות, כמו גם המטופלים שלהן. במאמר זה נסתכל מקרוב על

קרא עוד »
דילוג לתוכן