חוקי הצרכנות – מה קורה כאשר על תווית המחיר יש מחיר במט"ח ובשקלים? או כאשר יש תווית עם מחיר נמוך? אל תצאו מהחנות, תקראו ותצאו מרווחים!

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

חוקי הגנת הצרכן מגנים עלינו יותר ממה שידענו עד היום, החוק המלא מתפרס  לאורך של כ-20,000 מילים ובעל מאות סעיפים ותתי סעיפים שכל מטרתם היא להגן על הצרכן.
בכנות עלינו להגיד שלא כל מאות הסעיפים מעניינים אותנו ואנחנו מתעסקים יותר בפרקטיקה אז בואו נכיר את החוקים שיכולים לעזור לנו לחסוך כסף ביום יום.

רשתות אופנה, תכשיטים או בעצם כל מקום שמוכר מוצר בעל תווית מחיר מחויב תחת חוקים מאוד ברורים על הדרך שעליו להציג את המחיר.
לצורך העניין, נכנסתם לחנות "זארה" וראיתם תווית עם מחיר אחד של 30 יורו (מט"ח) ועוד מדבקה עם מחיר של 100 ₪, כאשר תגיעו לקופה יתעקשו המוכרות שזו טעות והמחיר הגבוה הוא המחיר הנכון של הפריט אבל לא זה המקרה!
במקרה כזה, ע"פ חוק הגנת הצרכן, אסור להטעות את הצרכן בנוגע למחיר ובאופן חד משמעי המחיר הנמוך הוא המחיר שעליכם לדרוש לשלם.
במציאות היום, ינסו לגרום לכם לשלם את המחיר המלא אבל אנחנו עדים ליותר ויותר משפטים שבהם הצרכן זכה (במקרים רציניים) ויצא הצודק לכן אל תתביישו לדרוש את המגיע לכם.

בנוסף, נניח שאתם בסופר ויש על מוצר תווית מחיר המציגה מחיר X אך מעל למוצר ישנו שלט האומר שמחיר המוצר הספציפי הזה הוא Y, כאשר תגיעו לקופה יטענו שזו טעות ועליכם לשלם את המחיר המלא אבל גם במקרה כזה, על בעל העסק לתת את המוצר במחיר המודבק כאשר אתם מוגנים מבחינת "חוקי הגנת הצרכן".

חשוב להדגיש שבמקרים כאילה לרוב המוכרים או מנהלי החנות לא פשוט יתנו לכם את הפריט אלא יהיה תהליך של בדיקת אבטחה כדי לראות שלא אתם במקרה הוספתם\שיניתם\הורדתם תווית מחיר מהפריט ורק לאחר בדיקה במצלמות האבטחה תוכלו לקבל את הפריט במחיר הנמוך הנקוב.

רוצים לקרוא על החדשות החמות בחו"ל? >> THE-LOFI

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

תיקים טבעוניים
אופנה וביוטי

חנויות הבוטיק שתוכלו לרכוש מהן תיקים בעבודת יד

בוטיק – חנויות קטנות וייחודיות, הפכו בשנים האחרונות למקום מושלם למציאת פריטים מיוחדים, בעבודת יד, ועם סיפור אישי. בין הפריטים האהובים ביותר שניתן למצוא בבוטיקים אלו, תיקים בעבודת יד – פריטים ייחודיים, איכותיים ומלאי סטייל, שתמיד יגרמו לכם להרגיש מיוחדים.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

צניעות בים: בין נוחות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות

חופשת קיץ בים היא זמן של הנאה, שחרור ורגיעה. עבור נשים רבות, בחירת בגד ים מתאים יכולה להיות עניין מורכב, כרוך בדילמות ובאתגרים רבים. מעבר לנוחות ופן האופנתי, נשים רבות מתמודדות עם שאלות הנוגעות לצניעות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

החורף ממש כאן: זמן לרענן את המלתחה בלבוש אופנתי חם

עבור נשים רבות המעבר למלתחת בגדים חורפית הוא הרבה מעבר לתזוזה של הגופיות והמכנסונים הקצרים למדף העליון והצנחת הסריגים והפוטרים למדף התחתון והנגיש יותר, אלא גם הזדמנות לבחון את הרלוונטיות של הפריטים ששרדו מהחורפים הקודמים לטרנדים ולסטייל של החורף הנוכחי.

קרא עוד »
מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023
אופנה וביוטי

מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023

לקראת עונת האביב/קיץ 2023, המעצבים הציגו קולקציות מרהיבות של תיקים במגוון סגנונות, חומרים וצבעים. במאמר הבא נסקור את המגמות החדשות והמרעננות ביותר בתחום תיקי הנשים לעונה הקרובה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן