אל הירוק: טיולי טבע בדנמרק או אירלנד?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

ממוקמות ביבשת היפה של אירופה, דנמרק ואירלנד שתי מדינות שמציעות תפריט מפתה של פלאי טבע. כל אחד מהן מגישה טעם ייחודי ומרתק של טבע ונופים שאי אפשר לעמוד בפניהם. מקווי החוף החלומיים והמחוספסים של דנמרק ועד לנופים הירוקים והמפוארים של אירלנד, מדינות אלו מציעות טבע מרהיב ביופיו.

דנמרק: טבע נורדי

הנוף הטבעי של דנמרק, שנחגג לעתים קרובות בזכות הפשטות והפונקציונליות שלו בעיצוב, משרטט הרמוניה ציורית של יופי ואלגנטיות מאופקים.

הצוקים הלבנים של מונס קלינט

שום טיול לדנמרק אינו שלם בלי לראות את היופי של מונס קלינט. הצוקים הלבנים המתנשאים אל על, משתרעים על פני 6 קילומטרים וצוללים בצורה דרמטית לתוך הים הבלטי. מציעים נופים מרהיבים שהם לא פחות ממעוררי יראה. מונס קלינט, מוקף ביער אשור שופע חיות בר מגוונות, ומציג יופי דני טבעי. מסלולי ההליכה והרכיבה על אופניים מפותחים ומאפשרים חוויה סוחפת של הפלא הדני הזה.

הפארק הלאומי ת'י

בתור הפארק הלאומי הראשון של דנמרק, Thy מציע שטח מגוון המשתרע על פני 244 קילומטרים רבועים, המקיף דיונות, יערות ואדמות ביצות. השבילים המסומנים מושלמים לטיולים רגליים, בעוד שחובבי חיות הבר יכולים ליהנות ממראה צבאים ומגוון מיני ציפורים. קטעי החוף עשויים אפילו לתגמל אתכם בתצפיות של כלבי ים משתרבבים על גדות החול.

אירלנד: הפנורמה של האי האזמרגד

הקסם הטבעי של אירלנד, שזכה לכינוי האי אמרלד בשל הנופים הירוקים התוססים שלו, ספוג בפולקלור והיסטוריה קסומים, הכל על רקע הנוף הכובש.

צוקי מוהר

אחד מנקודות הציון הטבעיות האייקוניות ביותר של אירלנד, צוקי מוהר מספקים מחזה עוצר לב. הצוקים משתרעים על פני 8 קילומטרים לאורך החוף האטלנטי הפראי של אירלנד, ומגיעים לשיא גובהם של 214 מטר ליד מגדל אובריאן. מלבד הנופים הדרמטיים, הצוקים הם גם מקלט לצפרות, המארחים מגוון מיני ציפורים המוערך בכ-30,000.

הפארק הלאומי קילרני

הפארק הלאומי הראשון של אירלנד, הפארק הלאומי קילרני, מציע שילוב מענג של הרים, אגמים, יערות ומפלים. ביתו של עדר הצבאים האדומים הילידים היחיד באירלנד, הפארק כולל גם את אגמי קילרני, יערות אלון וטקסוס קסומים, ואת מפל טורק הציורי. חובבי היסטוריה יעריכו גם את Ross Castle, מבצר מהמאה ה-15 משופע בהיסטוריה, הממוקם בתוך הפארק.

הבורן

הבורן, נוף קארסטי ייחודי במחוז קלייר, הוא מוקד של עניין גיאולוגי וארכיאולוגי. האזור שזור בסלעי גיר קרחים ומחורצים. נופו הסלעי והייחודי של הבארן מהווה ניגוד משמעותי לנופה הירוק של אירלנד, הוא מארח למרבה הפלא מגוון צמחייה ארקטית, אלפינית וים תיכונית הפורחת זו לצד זו. האזור מפוזר במערות רבות, מאובנים ומבני אבן עתיקים, מה שהופך אותו לאתר חקר מסקרן.

בין אם אתם מוצאים את עצמכם מוקסמים מהקסם הנורדי של דנמרק או מהפיתוי הקלטי של אירלנד, הנופים הטבעיים של מדינות אלה בוודאי ישאירו רושם מתמשך. מעבר לערים השוקקות ולמרכזי התרבות, זה כאן, בחיבוק השליו של הטבע, שבו מתגלה הרוח האמיתית של הארצות הללו. אז, ארזו את נעלי ההליכה, המשקפת ותחושת הרפתקאות, והתכוננו למסע יוצא דופן אל הירוק.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

דילוג לתוכן