איך לעבור ראיון להתמחות בעריכת דין

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

גם אתם חוששים מראיונות ההתמחות שלכם? בואו ללמוד את כל מה שצריך כדי לעבור אותם בהצלחה.

גם אתם חוששים מראיונות ההתמחות שלכם? בואו ללמוד את כל מה שצריך כדי לעבור אותם בהצלחה.

הצעד הראשון שאנחנו עושים בעולם עריכת הדין לאחר הלימודים ומבחן הלשכה הוא התמחות – עלינו למצוא משרדי עורכי דין שיעסיקו אותנו בכדי שנוכל לעסוק בעריכת הדין.
הראיונות הינם שלב מלחיץ עבור כלל עורכי הדין וישנה ציפייה להתקבל ולעבור את ראיונות אלו בהצלחה יתרה, אולם לא כולנו זוכים להצלחה המהירה ונאלצים להתמודד עם דחיות.
אז בואו נראה מה אפשר לעשות בכדי להעלות את הסיכויים שלכם להתקבל להתמחות מהר יותר!

השלב הראשון והבסיסי הינו חייב להיות קורות החיים שלכם, זה יהיה האינטראקציה הראשונה ביותר של המשרד איתכם וחשוב לדאוג שהרושם הראשוני שיווצר יהיה כזה שיבליט אתכם מעל השאר.
כאשר נכתוב את הקו"ח נדאג לשמור על כמה כללים ועקרונות בכדי שהמידע המוצג יהיה היעיל, מסודר ונכון ביותר:

  1. יתרונות וחסרונות – אין צורך להדגיש ולפאר את היתרונות והצדדים החזקים שלכם לאורך כל קורות החיים, תוכלו להציג אותם ורצוי אפילו לדעת להגיד מה הצד הפחות חזק שלכם.
  2. לא לעבור את אורך דף 4A אחד – המראיין עובר על עשרות אם לא מאות קורות חיים בכל סבב גיוס, אם הדפים שנשלח יהיו ארוכים ולא מסודרים היטב ייתכן שהמראיין יוותר עוד מלפני שקרא את הדף עצמו בשל האורך והבלגן.
  3. להדגיש את מה שחשוב – שוב, בגלל שמראיינים עוברים על המון קורות חיים חשוב להדגיש בדף את הדברים שתרצו שיבלטו לעין ויתנו לכם יתרון על אנשים אחרים.
    תנסו לחשוב בתור מראיינים העוברים על קו"ח של עשרות אנשים, מה היה "תופס" לכם את העין וגורם לכם להסתכל על אחד הדפים בשונה מהאחרים.
  4. טעויות כתיב – לעבור מספר פעמים על כל המסמך ולוודא במאה אחוז שאין שום שגיאת כתיב, שכן שגיאה כזו יכולה "לעלות" לכם במחיר כבד ולא תזומנו להמשך התהליך.
  5. לא לשקר – בסופו של דבר השקרים מתגלים ועדיף להיות כן עם עצמכם מאשר לשקר לאחרים.
  6. עבודה משפטית כוללת בתוכה המון שעות בתוך משרד עם אנשים נוספים, לכן אם תוכלו להראות דרך הקו"ח שאתם אנשים נעימים עם תחביבים נוספים מעבר לעריכת דין תזכו ביתרון על פני אחרים.

השלב הבא בתהליך הינו ראיונות, לאחר שהמראיינים עברו על קורות החיים והחליטו עם מי להמשיך יהיה עליכם לקבוע איתם רעיונות אישיים.
גם בשלב הראיונות אנחנו ממליצים על מספר טיפים וקווי מנחה:

  1. נסו לקבוע כ-5 ראיונות ביום אחד ולא יותר מזה.
    אם תעמיסו על עצמכם בימים ארוכים ובנסיעות ממשרד עורכי דין לאחר, לא תוכלו להראות את מירב הריכוז, היכולות והערנות בכל הראיונות.
    אנחנו ממליצים לקבוע כ-5 ראיונות ביום כך שהימים עדיין יהיו מרוכזים ויעילים מצד אחד אך לא מעייפים ומתישים מצד שני.
  2. מחקר מקדים – לפני כל ראיון עליכם להתכונן וללמוד את המשרד שבו מתקיים הריאיון, לדעת באיזה נושאים המשרד עוסק ומה התיקים הגדולים שהוא עובד עליהם כרגע.
    בנוסף, כדאי לעשות עבודת חקר מקדימה גם על המראיין עצמו ולתת לעצמכם יתרון בידע ומוכנות שתראה בשורה התחתונה שאתם אנשים רציניים שעושים עבודה יסודית.
  3. תכינו מראש נושאים הקשורים לעריכת דין שתוכלו לדבר עליהם, במידה וישאלו אתכם אם יהיה איזה נושא שמעניין אתכם לדבר עליו תוכלו לעשות זאת ולהפגין ידע ושליטה לעומת שיתפסו אתכם לא מוכנים ותאלצו "לשלוף" נושא מהמגירה.

כעת נעבור לריאיון עצמו – בשלב זה אנחנו כבר יושבים במשרד ומדברים עם המראיין פנים מול פנים, ישנם כמה אנקדוטות שיעזרו לכם להשאיר רושם ראשוני שיגרום למראיין לרצות להמשיך את תהליך המיון איתכם.

  1. אחת המטרות בריאיון היא לבדוק כיצד אתם מתמודדים עם מצבי לחץ וסיכוי סביר מאוד שהמראיין ינסה להעמיד אתכם עם "הגב לקיר" ולראות כיצד אתם מגיבים.
    במידה ונשאלתם שאלה שאתם לא בטוחים בתשובה שלה או שלא הבנתם לגמרי למה הכוונה אל תתביישו לבקש מהמראיין לחזור על השאלה שוב או לבקש כמה שניות לחשוב על תשובה.
    רוגע והיכולת להיות מחושב תחת מצבי לחץ עדיפים ונכונים על שליפה מהירה וטעויות קטנות.
  2. התכוננו מראש לכמה שאלות הלא קשורות בנושא משפטי אלא בנושאים אישיים כמו: מדוע בחרתם ללמוד משפטים? מה הן התכונות החזקות והחלשות שלך? איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?
  3. את ימי הראיונות אנחנו מעבירים במעבר בין משרדים ובשיחות ש"חוזרות על עצמן" עם תוכן דומה, גם בראיון האחרון של היום חשוב לענות מתוך עניין ורצון אמיתי ולא מדקלום תשובות אשר נשאלתם בראיונות קודמים.

שלב הראיונות יכול להיות מתיש בשל החוסר וודאות והתהליך עצמו אבל חשוב לשמור על אנרגיות חיובית, להגיע מוכנים ומלאי ביטחון עצמי.
במידה וריאיון, אחד או כמה, לא הסתיימו בהצלחה אל תהיו קשים עם עצמכם! תדעו ללמוד מהטעויות ולהשתפר לריאיון הבא.

אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה ומקווים שהטיפים יעזרו לכם להתקבל למשרד עורכי הדין הבא!

**כל הרשום פה אינו מהווה ייעוץ משפטי או מקצועי ונמצא בגדר דעה אישית.** 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן