איך להתבלט כמועמדים בעידן הסורסינג?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

התחרות הגוברת בשוק העבודה משנה את כללי המשחק בתחומים רבים, וביניהם גם תחום גיוס העובדים. חברות נאלצות כל הזמן לחשוב על דרכים חדשות למשוך את העובדים הטובים ביותר, תוך התחשבות בטרנדים קבועים ומתחלפים. אחת הגישות העיקריות בה נוקטים המגייסים בשנים האחרונות, בעיקר בתעשיית ההייטק, היא גישה שמזכירה את השינוי שחל במקביל גם בעולמות הפרסום – יותר לא "יורים לכל הכיוונים" ומקווים לטוב אלא משקיעים בפנייה למטרות ספציפיות.

אם בעבר, פרסומאים היו מפיצים מודעות בתקווה להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, כיום הם נעזרים בפלטפורמות שונות ובאלגוריתמים מתקדמים, על מנת להציג לכם מודעות שמתאימות לכם במיוחד. כך גם בעולמות גיוס העובדים: לא מסתפקים במודעות שפונות לכולם, אלא פונים באופן אקטיבי לאנשים, שיש סיכוי גבוה שיתאימו לתפקיד ולחברה. זה נקרא סורסינג ויש כמה שיטות לעשות את זה, כאשר הזירה המרכזית היא לינקדין.

הרשת החברתית של העובדים, היא קרקע פורייה מאוד עבור מגייסים שמחפשים מועמדים טובים. מנגד, אתם כמחפשי עבודה צריכים לדעת כיצד להתבלט שם על פני כל האחרים, על מנת לקבל הצעות עבודה. לכן, הכנו לכם כמה טיפים לשימוש נכון בלינקדין.

האלגוריתם של לינקדין

כדי לקבל הצעות עבודה, אתם צריכים קודם כל לוודא שמגייסים ימצאו אתכם בקלות, כאשר יחפשו עובדים בתחום שלכם בלינקדין. בדיוק כמו שבעלי עסקים צריכים לקדם את האתרים שלהם בגוגל, כדי שיופיעו בין הראשונים בתוצאות חיפוש רלבנטיות, כך גם אתם צריכים "לקלוע" לאלגוריתם של לינקדין כדי להשפיע לטובה על מיקום הפרופיל שלכם, ועל היקף החשיפה לתוכן שאתם מפרסמים ברשת.

שימוש במילות מפתח

בשורת הכותרת של הפרופיל שלכם, בתיאור התפקיד והמשרות הקודמות, בתיאור האישי ולמעשה בכל תוכן שלכם בלינקדין, כדאי לשלב מילים מסוימות. איך יודעים מה נחשב כמילות מפתח? תבדקו באילו מונחים משתמשים במודעות דרושים, של משרות בהן הייתם רוצים לעבוד. אם אתם רואים ביטויים שחוזרים על עצמם (ואנחנו בטוחים שאתם כבר מכירים כמה כאלה), תדאגו לשלב אותם במה שאתם כותבים ומפרסמים.

קשרים, קשרים, קשרים

בדיוק כמו בחיים האמיתיים, כך גם בלינקדין, ככל שאתם מכירים יותר אנשים מהתחום שלכם ככה תדורגו יותר גבוה בחיפושים. למזלכם, בניגוד לעולם האמיתי, ברשת אתם לא באמת חייבים להכיר את האנשים האלה. אל תתביישו, זה בהחלט נהוג להוסיף גם אנשים שאם לא מכירים (בטח אם יש לכם מכרים משותפים). שימו לב: רשת חברים שכוללת רבים שלא מהתחום שלכם, פחות תסייע לכם להתבלט.

חשוב להיות פעילים

לינקדין היא רשת חברתית עסקית, בה לא נהוג להשקיף מהצד על פוסטים של אחרים מבלי לפרסם בעצמכם. חשוב מאוד להעלות פוסטים, ובכלל לייצר תוכן. אתם יכולים לפרסם מאמרים מקצועיים ואפילו לקשר בינם לבין הפרופיל, ולהיפך. אפשר גם לפרסם סרטונים, שכמו ברשתות אחרות מקבלים קדימות מבחינת חשיפה, בעיקר כלל שצופים בהם יותר.

מה לגבי הפרופיל עצמו?

כמובן שכל זה לא ישנה, אם מגייסים יגיעו לפרופיל שלכם ולא יאהבו מה שיגלו בו. אחד הדברים החשובים בלינקדין, הוא לדאוג להשלים את כל הסעיפים בפרופיל. תעדכנו את הניסיון המקצועי וההשכלה שלכם בצורה ברורה, פרטו מהם הכישורים שלכם, צרפו המלצות וכו'.

איתות למגייסים ולסורסרים

הכי חשוב: תנו לכל המגייסים לדעת שאתם פתוחים להצעות, ומחפשים להתקדם לצעד הבא. בלינקדין אפשר לסמן שאתם "פנויים להזדמנות חדשה", להגדיר איזה תפקיד אתם מחפשים ומאפיינים נוספים. פוחדים שהחברה שלכם תגלה שאתם מחפשים? אל דאגה, כל עוד אתם רשומים כעובדים של החברה בלינקדין, עמיתים שלכם לא יוכלו לראות את הסימון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

אמיר קליבנוב: מעבר למימון – חזון, חדשנות ומחויבות חברתית בעולם העסקי

בתוך תחום העסקים הדינמי והתחרותי, דמותו של אמיר קליבנוב עומדת בחזית הפיננסית כסמל לחדשנות ולמקצועיות. בתפקידו כמנכ"ל ובעלים של חברת ט.א. יעוץ וניהול, אמיר קליבנוב מוביל מהלכים פיננסיים חכמים המאפשרים לעסקים לפרוח ולהתרחב. עם רקע עשיר בניהול פרויקטים וחברות והתמחות במימון עסקי, הוא מציע גישה ייחודית שמקדמת לא רק את האינטרסים הכלכליים של הלקוחות אלא גם את התרומה לקהילה ולסביבה. במאמר זה נצלול לעולמו של קליבנוב ונגלה איך חזון אחד יכול לשנות את פני העסקים ולהשפיע לטובה על החברה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן