כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

לא משנה כמה טובות וחזקות התשתיות, כמעט בכל בית ודירה יש מפעם לפעם בעיות צנרת. נזילות עלולות לגרום לנזק רציני, ולמרבה הצער לא תמיד קל לאתר את מיקומן, או אפילו לדעת שהן קיימות.

איתור נזילות במצלמה תרמית הוא שיטה חדשנית ויעילה מאוד. מבלי להתאמץ יותר מדי, ניתן לזהות נזילות לאורך הצנרת ולטפל בהן, לפני שהן גורמות לכם לשלל צרות.

מהן מצלמות תרמית?

מצלמות תרמיות משמשות לאיתור אזורים או משטחים בעלי אנרגיית חום קיצונית, באמצעות חיישנים מיוחדים. הן קטנות, כך שניתן לאחוז בהן בכף יד אחת, ויש גם אפשרות להרכיב אותן על קסדות (כמו גו פרו). בדרך כלל, המצלמות מגיעות עם מעטפת עמידה במים ובחום, מה שהופך אותן מתאימות למגוון שימושים על פני תעשיות שונות.

איך פועלת מצלמה תרמית?

המצלמות אמנם נראות פשוטות מאוד מבחוץ, אך למעשה מדובר במכשירים די מסובכים. הם יעילים מאוד ביכולתם לזהות קרינת אינפרא אדום ממשטחים וחפצים, אליהם מכוונת עדשת המצלמה. לאחר הזיהוי, מועברת קרינת האינפרה האדומה דרך מערך של אלמנטים אשר מזהים את הטמפרטורה. רכיבי המצלמה מסוגלים ליצור דפוס טמפרטורה מפורט מאוד, אשר מכונה תרמוגרמה.

לאחר שהיא נוצרת, התרמוגרמה מומרת לפולסים חשמליים. בשלב הבא, הפולסים מועברים ליחידת עיבוד אותות, אשר ממירה את המידע והנתונים שנאספו לתצוגה. ברגע שכל השלבים הללו מסתיימים, נוצרת תמונה מאוד ברורה על המסך. 

התמונות אשר מפיקות מצלמות תרמיות צבועות בכל מיני צבעים, אשר מייצגים את רמות החום שנקלטו ב"תמונה".

כיצד מצלמה תרמית מסייעת לאתר נזילות?

מצלמות אינפרא אדום "רואות" חום ולא אור, בניגוד למצלמות רגילות. הן מסוגלות להיות רגישות מאוד לשינויים זעירים בטמפרטורות – המתקדמות ביותר מצליחות לזהות אפילו הבדל של 0.05 מעלות צלזיוס – ויכולות לספק תמונת מצב מיידית לגבי נקודות חמות וקרות במבנה. 

מה ניתן להסיק מכל זה? כאשר יודעים איפה יש נקודות וחמות, מבינים היכן עוברים צינורות נסתרים והאם נוזלים מהם מים. זה קורה, מכיוון שטמפרטורת המים בצינורות משפיעה על הטמפרטורה של משטחים סמוכים. 

אלה היתרונות הבולטים של שיטה זו:

  • תהליך לא פולשני – כל תהליך האיתור נעשה באמצעות תמונות. אפשר אפילו לסרוק אזורים יחסית גדולים, ממרחקים משתנים, בחיפוש אחר חריגות תרמיות. כלומר, ניתן להבין ממרחק שמשהו לא בסדר, ואז לבצע בדיקה נוספת מקרוב. אין צורך להרוס קירות, רצפות או תקרה, או אפילו לגעת בהם, כדי למצוא את מקור הנזילה.
  • איתור מהיר – לא צריך להשקיע זמן בהתקנת ציוד, אין צורך לנקז צינורות וגם לא לקדוח חורים. כל מה שצריך זה לצלם, לחכות לממצאים ולנתח אותם.
  • תוצאות מדויקות – לפעמים ניתן לזהות רמז לנזילה בתמונות, ובמקרים אחרים ניתן לקבוע במדויק את המיקום של הנזילה. המצלמות הללו מדויקות מאוד, אבל שימו לב שהפענוח צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע מנוסים.

למה עוד מצלמות תרמיות משמשות?

מצלמות תרמיות פותחו עבור שימושים צבאיים, אבל עם השנים מצאו את דרכן לשלל תעשיות. חוץ מאשר לאיתור נזילות, אלה כמה מהשימושים הנפוצים ביותר במצלמה תרמית:

  • כיבוי אש – כבאים משתמשים בטכנולוגיה הזו, על מנת להצליח לראות דרך עשן צפוף או אזורים חשוכים, וכך לראות אנשים שיש לחלוץ ולזהות אזורים עם אש. המצלמה מסייעת להם לאתר אזורים עם חום קיצוני, מבלי לסכן את עצמם, ולבצע ביעילות את תפקידם החשוב.
  • אכיפת חוק – שוטרים וגורמי אכיפה נוספים משתמשים במצלמות תרמיות כדי לנהל פעילויות מעקב. בעזרת טכנולוגיה זו, הם יכולים לאתר אזורי פשע ולחקור זירות פשע.
  • ניהול אספקת חשמל – אנשי מקצוע בתחום משתמשים בטכנולוגיה המתקדמת לזיהוי אזורים שבהם החלקיקים החשמליים התחממו יתר על המידה, ולמזער את הסיכון לנזק נוסף.
  • צפייה בחיות בר – לפעמים בטבע, לא ניתן לראות בעלי חיים, במיוחד באזורים מאובקים מאוד. מצלמה תרמית יכולה לסייע באיתור בעלי חיים עם דם חם, בשביל שיהיה ניתן לצלם אותם במצלמה רגילה.

לסיכום

מצלמות תרמיות הן גאדג'טים שימושיים במיוחד. זה הזמן לנצל את היכולות שלהן, להזמין אליכם הביתה אנשי מקצוע אמינים ולבצע בדיקה לצנרת שלכם. זה עשוי למנוע מכם שלל בעיות בעתיד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן