תוספי תזונה – המדריך המלא: מה כדאי ולמי

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

Curcumin Herbal Supplement Capsules and Turmeric Powder

כידוע בעבר לא היו תוספי תזונה, אבל השינויים הגלובליים אשר התרחשו במאות השנים האחרונות שינו לא רק את האופן שבו אתם מתייחסים אל מזון, גם את המזון בעצמו. הרבה אנשים מבצעים משטר תזונה מאוד קפדני אך עדיין סובלים מכמה תסמינים שונים ומבעיות בריאות כלליות בגלל מחסור בתזונה כלשהו. הסיבות לזה הן רבות ומגוונות. לדוגמה המזונות שאתם מגדלים ואוכלים היום לא עשירים ברכיבים תזונתיים כמו פעם. זה כמובן מתחיל מבעלי החיים אשר חלק גדול מהם מקבל מזון שעבר תעשייה כלשהי, שהוא לא מזין מספיק, ואף במקרים מסוימים הוא לא מתאים עבור החיות מבחינה פיזיולוגית, אבל גם ירקות ופירות מכילים כיום אחוזים נמוכים של חומרים מזינים לעומת האוכל שההורים שלנו היו אוכלים. היום פירות וירקות מרוססים בכמה חומרי הדברה שיודע שלאכול אותם אכן יזיק לגוף שלכם, הם נקטפים כאשר הם עדיין במצב של בוסר ומבשילים בתוך מחסנים, עד שהם מגיעים למדפים או אל הצלחת, וגם כמובן לאחר בישול אשר מהווה עיבוד נוסף. הם מאבדים אחוזים ניכרים מהרכיבים התזונתיים העדינים שלהם. מלבד זאת, רבים מתוכם עוברים הנדסה גנטית בשביל שיפור הטעם, הגודל וכמובן חיי המדף שלהם.

מי צריך תוספי תזונה?

בראש ובראשונה אנשים אשר סובלים ממחסור תזונתי או כאלה שנמצאים בסיכון לסבול ממחסור תזונתי משמעותי. חוסרים תזונתיים יכולים לקרות גם כשאוכלים בצורה מאוד מאוזנת. בגלל שאחוז משמעותי מהאוכלוסייה העכשווית מתמודד עם כמה בעיות ספיגה, גם אם מדובר על רקע של נטילת תרופות, מחלות עיכול נפוצות, כגון זיהום של קרוהן וקוליטיס. זהו עניין של גיל, הרי ידוע שהחל מגיל חמישים יורדת הרמה של הספיגה של הויטמינים והמינרלים במערכת העיכול. בנוסף לכך, ישנן כמה קבוצות באוכלוסייה אשר נזקקות לתוספת של תוספי תזונה. למשל, ספורטאים אשר זקוקים לכל הדברים אשר קשורים לנושא של תוספי תזונה, בשביל לפצות על הניצול המוגבר של הגוף בזמן אימונים אינטנסיביים ארוכים, למנוע או להפחית על הכאבים השונים ולפעמים בשביל לתמוך ואפילו לשפר את הביצועים הספורטיביים של הספורטאים ולהגדיל בצורה משמעותית את מסת השריר.

Sports woman takes supplements or vitamins at gym

תוספי תזונה הם ויטמנים שחלקם ניתנים רק באישור רפואי, אך ישנם כאלו שכל אחד יכול לרכוש וליהנות מהיתרונות שלהם

תוספי תזונה מסיים לנו להשלים את הויטמינים הנחוצים לגוף שלנו, שקשה לו לקלוט בדרכים טבעיות מסיבות כאלו ואחרות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כושר ובריאות

תמיכה נפשית נגישה בעקבות ה-7 באוקטובר: טיפולים מוזלים לקהילה הפגועה

האירועים הטראומטיים שהתרחשו ב-7 באוקטובר השאירו חותם כבד על תושבי ארץ ישראל. האלימות הקשה והפיגועים שחווה עמנו, גרמו לסבל נפשי ופסיכולוגי רב, ויצרו צורך מיידי בעזרה בהתמודדות עם הסבל ובהצעת תמיכה פסיכולוגית לנפגעים.

קרא עוד »
כושר ובריאות

מבט מקיף על אין אונות: הבנה, אבחון ואפשרויות טיפול

"אין אונות" הוא מונח רפואי המתייחס למצב בו יש קושי או אי-יכולת להשיג או לשמור על זקפה מספיקה לקיום יחסי מין. זהו תסמין שכיח, שמשפיע על גברים בכל הגילאים, אך נפוץ יותר בקרב גברים מבוגרים. מה הגורמים לה? כמה היא שכיחה? ואיך אפשר לטפל בה? אנחנו כאן כדי לענות על הכל:

קרא עוד »
כושר ובריאות

ניתוח בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחלק הקדמי של הצוואר, מתחת לגרון ומעל עצם הבריח. היא מורכבת משתי אונות המחוברות ביניהן על ידי צינורית.

קרא עוד »
כושר ובריאות

איך להמשיך להתאמן גם כשאנחנו מרגישים סחוטים?

כולנו מכירים את התחושה הזאת: אנחנו מתעוררים בבוקר, והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתאמן. אנחנו מרגישים עייפים, חסרי מוטיבציה, או סתם לא רוצים להתאמץ. אבל חשוב לזכור שגם כשאנחנו מרגישים סחוטים, חשוב להמשיך להתאמן.

קרא עוד »
דילוג לתוכן