הכנה לראיון עבודה – כל מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

רוב האנשים מבלים את מרבית שעות היום שלהם אצל מקום העבודה, בגלל זה, אתם צריכים לבחור בצורה טובה את החברה או המוסד אשר בו אתם תרצו לעבוד. חיפוש עבודה בעולם ההייטק יכול לקחת זמן ובשביל שאתם תוכלו לבצע הכנה לראיון העבודה בצורה האיכותית ביותר, אנחנו הכנו בשבילכם מדריך הכנה בשביל הראיון, אשר כולל כמה שאלות ותשובות אשר אתם יכולים להישאל בזמן הראיון .השלב הראשון בזמן החיפוש של העבודה הוא בעצם השליחה של קורות החיים. בזמן שאתם בונים קורות חיים לתחום ההייטק, תשימו לב שאתם כמובן מדגישים את כל הצדדים הכי רלוונטיים בהתאמה מלאה אל הסוג של המשרה אשר אתם מחפשים. ככה למשל אם אתם מחפשים משרה שהיא קשורה לתחום הטכנולוגי, אתם צריכים להדגיש את כל הרקע הטכנולוגי שיש לכם. לעומת זאת, אם אתם חושקים במשרה ניהולית, אתם צריכים להרחיב על הצד הזה.


איך להתכונן כמו שצריך לראיון העבודה

קודם כל, חשוב מאוד כמובן לקרוא על החברה או המוסד אשר אליו אתם הולכים להתראיין. אתם תוכלו לעשות את זה בעזרת חיפוש מאוד פשוט בגוגל. ככל שיש אתר לחברה המדוברת, מומלץ מאוד להתחיל בו. דרך האתר שלהם אתם תוכלו להבין בדיוק מה הם התחומים אשר החברה או המוסד שמים עליהם הכי הרבה דגש, מהן בדיוק ההשקפות של העולם שיש בחברה. רוב חברות ההייטק מבצעות מן סוג של מבחן בראיון העבודה. בעזרת המבחן, המעסיק הפוטנציאלי באמת יכול לראות את הרמה של הידע שלכם, או את הפוטנציאל שיש בכם, וככה בעצם לבחון את ההתאמה שלכם אל מקום העבודה. המבחן זה יכול להיות  טיפה מלחיץ,בגלל זה חשוב ומומלץ מאוד לתרגל כמה מבחנים דומים לפני שאתם תגיעו לראיון.


טיפים בשביל אמצע הראיון

חוץ מהמבחן, ככל הנראה שאתם תעברו גם ראיון עבודה בעל פה. בהתאמה מלאה אל התפקיד של המראיין, ייתכן שישאלו אותכם כמה שאלות מגוונות, חלק מהן יהיו מקצועיות וחלקן יהיו אישיות. מומלץ וחשוב מאוד להתכונן לכל השאלות הבסיסיות אשר אתם עשויים להישאל כמו לספר יותר על עצמכם, למה אתם מעוניינים במשרה הזאת? מהם בדיוק החסרונות שלך? מהם היתרונות שלך? הכנה מראש לכל השאלות האלה תקל עליכם בזמן הראיון ותגרום אל הראיון להיות מאוד רציף וקליל.

שאלות אשר ישאלו אותכם בראיון

"איפה אתה רואה את עצמך לאחר 5 שנים?" זאת שאלה אשר המון מעסיקים אוהבים לשאול את העובדים השאפתנים עם הרצון להתקדם ולהתפתח. אל תפחדו להראות את הרעב הגדול שלכם להצלחה. יחד עם זאת, תשימו לב שאתם באמת נשארים ריאליים ולא נשמעים יותר מדי חמדנים.

מה לעשות לאחר הראיון?

בשלב של סוף הראיון או אחרי שכבר הראיון שלכם הסתיים,לא נותר יותר מדי מה לעשות, אבל אפשר לסמוך על עצמכם ועל כל מה שהפגנתם ולמדתם במאמר הזה, להאמין באמונה שלמה שאתם הייתם בשיא שלכם לא משנה ואתם הייתם הכי טובים שאתם יכולים להיות, ואתם תמתינו אל שיחת הטלפון הכל כך חשובה הזאת מהחברה המדוברת. אנחנו מקווים שהמדריך הזה עזר לכם להתכונן אל ראיון עבודה הבא שלכם ואתם מרגישים בביטחון שיא. חשוב מאוד לזכור ! גם אם אתם לא התקבלתם, זה לא אומר שום דבר עליכם, זה לא אומר שאתם לא טובים או פחות טובים, אלא שאתם לא התאמתם אל אותה המשרה, והכל בסדר, בהצלחה! 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
קורס מאלפי כלבים
טבע ובעלי חיים

מתשוקה למקצוע: על קורס מאלפי כלבים

קורס מאלפי כלבים מקצועי הוא תוכנית מובנית שמטרתה לצייד אנשים בכישורים ובידע הדרושים כדי לאלף כלבים ביעילות. קורס שכזה, ממזג את ההבנה המדעית של התנהגות

קרא עוד »
לימודים וקריירה

תיקי הגב של Thule

Thule הוא מותג שוודי שמייצר מגוון רחב של ציוד חוץ ונסיעות, כולל תיקים ומזוודות. תיקי Thule ידועים בעמידותם, הפונקציונליות והעיצובים המסוגננים שלהם. אחד הסוגים הפופולריים

קרא עוד »
דילוג לתוכן