איך לצבוע את הבית מבלי להרוס אותו

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

תהיתם איך אפשר לצבוע את הבית מחדש, לא להרוס את כל הרהיטים עם נתזי צבע וכל זה בעלות של החומרים בלבד? אז המדריך הזה בשבילכם!

תהיתם איך אפשר לצבוע את הבית מחדש, לא להרוס את כל הרהיטים עם נתזי צבע וכל זה בעלות של החומרים בלבד? אז המדריך הזה בשבילכם!

כיום המחיר הממוצע בשוק לצביעת פנימית של חדר בגודל 3X3 מטרים יכול לנוע בין 800-1000 ₪ .
כמובן שמחיר זה מתייחס להזמנת צבעי אשר מגיע ועושה את העבודה בעצמו וישנה התייחסות במחיר לסוג הרצפה (פרקט למשל מעלה את מחיר הצביעה) האם החדר מרוהט והאם יש צורך בתיקוני שפכטל (גם לזה נגיע פה!).
אז בכדי לחסוך כסף (והמון במקרה שלנו) נלמד פה את היסודות וכללי המנחה לצביעת חדרים, נסביר מונחים ואביזרים חשובים וכמובן ניתן לכם טיפים מקצועיים מאיתנו.

ראשית, עלינו לבחור את סוג הצבע המתאים לכל חדר – צבע לחדר שינה לא בהכרח יתאים לצביעת הקירות במקלחת (מכיוון שבמקלחת יש אדים ולחות).
צבע לצביעה פנימית של הבית לא בהכרח יתאים לצביעה חיצונית.
אז איזה סוגי צבעים יש לנו?

  1. צבע אקרילי – הצבע הנפוץ ביותר כיום, משלל יתרונותיו, הבולט שבהם הוא שלאחר הצביעה ניתן לנגב את הקיר עם מטלית לחה והצבע לא ירד.
  2. צבע סיד – צבע אשר אינו אוטם את הקיר ומאפשר ללחות להשתחרר דרך שכבת הצבע אך בעל חסרון מהותי – במידה והקיר מתלכלך לא ניתן לנקות עם מטלית לחה (הצבע ירד עם המטלית גם כן).
  3. צבע שמן – צבע המתאים יותר לצביעה של משקופים, מתכת רהיטים או דלתות בשל איכותו הגבוה אך מגיע עם שלל חסרונות – עלות גבוה, זמן ייבוש בין שכבות הצבע (כ-10 שעות), פליטת ריח עז של צבע והצורך לדלל את הצבע במדללים (למשל טרפנטין) לפני השימוש.
  4. צבע שמן על בסיס מים – הינו טכנולוגיה חדשה בעולם הצבע, בעל יתרונותיו של צבע שמן רגיל אך בעל ריח פחות חזק באופן משמעותי ובעל זמני ייבוש קצרים יותר משל צבע השמן הרגיל.
  5. צבע מונע עובש – אולם מקצוענים תוהים על יעילותו של הצבע והאם מדובר רק בטרנד שיווקי, צבע זה מתאים לצביעת מקלחות שירותים או חללים (כמו מחסנים סגורים) אשר עלולים לסבול מעובש. 

מעבר לכך שאילו הם הצבעים הנפוצים בשוק ניתן לראות שלא דיברנו על צבע המתאים לצביעה חיצונית וזאת מהסיבה שהצביעה החיצונית של הבית דורשת התייחסות של בעל מקצוע והמלצתנו היא לא לנסות לצבוע את הקירות החיצוניים של הבית לבד.

לאחר שהבנו את סוגי הצבעים, בחרנו את הסוג המתאים לנו ואת הגוון המתאים (מעבר ללבן, אפשר לבחור במניפת הצבעים כל צבע שאנחנו רוצים – עושים זאת ב"טמבוריה" או בחנויות ציוד הטכני) עלינו להצטייד במספר פריטים לפני שאנו מתחילים את העבודה:

  1. ניילונים – או כל אמצעי כיסוי אחר אשר באמצעותו נוכל לכסות את הרצפה והרהיטים בכדי שלא יתלכלכו מנתזים.
  2. סולם מתקפל – ההמלצה שלנו היא להימנע לחלוטין מעמידה על כיסאות, שידות או אמצעים מאולתרים מטעמי הבטיחות האישית שלכם ומומלץ מאוד להצטייד בסולם מקצועי ויציב טרם תחילת הצביעה.
  3. סרט דבק נייר – על מנת שלא נסתבך עם הניילונים ונוכל להדביק אותם למקום או במידה הצורך להגן על שקעי החשמל באמצעות הדבקת הדבק עליהם.
  4. רולר ומגש רולר – מי שאינו מכיר, הרולר הינו מברשת עגולה אשר עוזרת לנו לכסות שטחים גדולים במעט זמן, מגש הרולר הוא המגש אשר נשפוך את הצבע אליו והוא יעזור לנו להימנע מטפטופי צבע מיותרים.
  5. מברשת – מברשת הצביעה מתאימה לתיקוני צבע קטנים, צביעה במקומות צרים או מסביב לשקעי החשמל.
  6. מדללים – במידה ואנו נשתמש בצבעי שמן יש להצטייד מראש במדללים, טרפנטין הינו המדלל הנפוץ ביותר אך יש להיוועץ עם אנשי המקצוע ו"טמבוריה" לגבי איזה מדלל הכי טוב לצבע שקניתם.
    חשוב להדגיש! במידה ורכשתם צבע שמן על בסיס מים אין צורך במדללים, ניתן לדלל את הצבע עם מים בלבד.

עלינו לקחת בחשבון שהצביעה הינה תהליך הדורש זמן ויש להתחיל אותו במידה ואתם לא ממהרים.
כעת לאחר שהצטיידנו בכל הציוד הדרוש אנו יכולים לגשת לסדר הפעולות אשר יקלו על חיינו במהלך הצביעה:

  1. להכין את החדר – השלב הראשון בתהליך הוא לכסות את כל הרהיטים, שקעים והרצפה על מנת ששום נתז צבע או טפטוף לא ילכלכו את שאר הבית.
    הכנה יסודית של החדר תמנע המון כאבי ראש בסוף העבודה של ניקיון רהיטים ורצפה מכתמי צבע.
  2. להכין את משטח הצביעה – על מנת לקבל תוצאה מקצועית עלינו לנקות מאבק, חרקים, צבע מתקלף או שאריות אחרות על הקיר את המשטח אותו נרצה לצבוע.
  3. להכין את הצבע – לכל צבע יש הוראות דילול, יישום וייבוש שונים לכן טרם הצביעה יש לקרוא על גב פח הצבע את ההוראות ולעבוד לפיהם.
    מניסיוננו אנו ממליצים להיצמד כמה שיותר להוראות היצרן ולא לסתות מהם, הן בדילול והן בזמני הייבוש.

כעת אנו מוכנים להתחיל לצבוע אבל שווה לקרוא את המלצות הזהב שלנו לפני תחילת העבודה.

המלצות זהב:

  1. יש לבדוק איזה צבע ישנו על הקיר לפני יישום צבע חדש, שכן לא ניתן לצבוע צבע אקרילי על צבע סיד (בכדי לבדוק אם יש לכם צבע סיד בדירה ניתן לקחת מטלית לחת ולנגב מספר פעמים בתנועה מעגלית איזור מהקיר, אם צבע יורד אז הקיר צבוע בסיד).
  2. בכדי לא להתאמץ כפליים ניתן להיעזר במעריך לרולר אשר יספק לנו עזרה בהגעה לחלקים הגבוהים של הקיר מבלי לטפס על סולם או לחלקים הנמוכים מבלי להתקופף.
  3. למרות שבמדריך זה דיברנו אך ורק על תהליך הצביעה עצמה אנו ממליצים לקרוא את מדריך תיקוני קיר ושפכטל (היפר קישור) אשר קודמת לתהליך הצביעה במידה ויש צורך כזה.
  4. חסכו בהוצאות – על הצבע להיות איכותי אך אין צורך לרכוש את הצבע היקר ביותר בחנות. בנוסף קניית פח גדול של צבע מוזילה משמעותית את העלות לליטר צבע מה גם שאם שומרים על הפח סגור היטב לאחר השימוש צבע יכול להישאר לתקופות ארוכות ולשמש אתכם גם בפעם הבאה שתרצו לצבוע (כן כן, לעיתים גם כמה שנים!).
  5. אתם לא בטוחים באיזה סוג צבע לבחור? לכו לרשתות כמו הום סנטר או אייס והיוועצו על בעלי מקצוע, תשקיעו את הזמן ללמוד ולהכיר את ההבדלים ולהתעדכן במוצרים חדשים – שכן תמיד העולם הזה מתפתח ונכנסים לשוק מוצרים המתאימים לעבודות ספציפיות.
  6. עשו זאת בכיף! הזמינו חבר או חברה שיצבעו איתכם ותעשו מהתהליך משימה מהנה, לצבוע בית לבד יכולה להרגיש כמו משימה מייאשת.
    מוזיקה וחברה יכולים להפוך בצורה עקיפה את התוצאה שלכם למקצועית ואת התהליך למהנה!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן