דרכים להתמודדות עם ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

קודם כל, גשו לאבחון

אם אתם או סגל המורים הבחנתם בקשיים בלמידה או ביכולת של ילדיכם להתרכז, בין אם לאורך זמן ובין אם לפרקים, חשוב שלפני הכל תיגשו לאבחןן. הילדים שלנו עלולים להציג קשיים שיכולים להראות לנו כמו הפרעות קשב וריכוז (ADHD), כדאי לדבר עם הילד ולנסות להבין מה הוא מרגיש כשמנסה ללמוד או להתרכז, האם המחשבות מפריעות לו או אולי דווקא גירויים חיצוניים כמו רעשים. בכל מקרה, ברגע שתיגשו למכון אבחון יפגוש אתכם צוות מקצועי, אשר יאבחן את ילדכם בשיח, מבחנים בכתב יד ובמחשב (בעברית, חשבון ועוד…) ולעיתים אף ימליץ על בדיקה רפואית כלשהי.

להתאים טיפול להפרעות קשב וריכוז

בימינו, ישנו מגוון רחב של דרכים לטפל בהפרעות קשב וריכוז (ADHD). הצוות המאבחן יעזור לכם על פי ניתוח של תוצאות האבחון, להחליט איזו מן הדרכים הכי מתאימה לסוג הקשיים שהילדים שלכם מתמודדים עימם. טיפול תרופתי – יינתן כמובן על ידי רופא מומחה בתחום. מעבר ל"ריטלין" המוכר לכולנו חברות התרופות מציעות היום מגוון רחב של אפשרויות כך שניתן להתאים לילדם תרופה המתאימה לו בדיוק. טיפול נפשי – בין אם ארוך או קצר יעשה בשיח אל מול הילד, על מנת לעזור לו להתמודד עם הדברים שמטרידים את מנוחתו ומקשים עליו להתרכז בלימודים. כמובן גם כאן, קיימות שיטות רבות ונוכל להתאים את המתאימה ביותר לכם. הוראה מתקנת – ניתנת על ידי גורמים חינוכיים המסייעים לילד ויורדת לשורש הבעיה בקשיים הספציפיים שלו.

תזונה נכונה יכולה לשפר קשב

אבחון וטיפול זה חשוב, אך אם ילדיכם לא מקבל את התזונה שהגוף ולא פחות חשוב, המוח שלו צריכים אין שום סיכוי שיוכל להתרכז כראוי. גם אנחנו המבוגרים מכירים את הימים שדילגנו על ארוחה והתקשנו לתפקד, אז על אחת כמה וכמה הדבר משפיע על ילדינו במיוחד כאלה המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD). לכן, חשוב שנקפיד להעשיר את הארוחות שלהם בירקות ובחלבונים בנוסף, אתם או אולי ילדכם תשמחו לדעת שגם מזונות עם שומנים חיוניים להתפתחות המוח, כמובן כמו הכל בחיים – במידה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

מניעה וטיפול בתפרחת חיתולים
הורים

מניעה וטיפול בתפרחת חיתולים

תפרחת חיתולים היא בעיה שכיחה מאוד בקרב תינוקות ופעוטות. תפרח תהחיתולים מאופיינת בדלקת באזור החיתול הגורמת לפריחה, גרד וכאב. גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות תפרחת חיתולים הם מגע ממושך של העור עם שתן או צואה וחוסר אוורור נאות של האזור. להלן סקירה של דרכי המניעה והטיפול המומלצים בתפרחת חיתולים, שיסייעו להורים טריים להתמודד עם הבעיה.

קרא עוד »
עגלות התינוק הכי מומלצות לשנת 2023
הורים

עגלות התינוק הכי מומלצות לשנת 2024

עגלת תינוק היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש להורים טריים, ולכן חשוב לבחור את העגלה המתאימה ביותר לצרכים שלהם. ישנם סוגים רבים ושונים של עגלות, כך שחשוב שתעשו מחקר ושתבחרו את העגלה שהכי מתאימה לכם!

קרא עוד »
הורים

כלים לגישור בעת טיפול בילדים

כמבוגרים, אנו מכירים בחשיבות של בניית תקשורת טובה ויכולת פתרון בעיות. אבל עבור ילדים, מיומנויות אלו יכולות להיות לעתים קרובות מורכבות ומאתגרות לשלוט בהן. גישור,

קרא עוד »
דילוג לתוכן