איך מאבחנים בעיות קשב וריכוז אצל ילדי הגן

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

בעיות קשב וריכוז

בכל הקשור לבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות, ניתן לומר שזה מצב רפואי אשר בו הילדים שלכם פועלים הרבה לפני שהם חושבים, מתקשים מאוד להתרכז ולא מצליחים לשבת ברוגע לזמן רב. הרבה ילדים מתקשים לפעמים בדברים האלה, אבל אצל הילדים עם ADHD, ההתנהגות הזאת מועצמת ומאוד ומשפיעה  בחיי היום יום שלהם. החלקים אשר שונים במוח שלהם לא מדברים ביחד זה עם זה בדרך הרגילה והנורמלית. בגלל זה הם עשויים להתקשות ללמוד, לחשוב או להביע את הרגשות שלהם או בכלל לשלוט בהתנהגות שלהם בצורה טובה, בדומה אל ילדים אחרים באותו הגיל.

שלושה סוגי ADHD – בעיות קשב וריכוז

ADHD מאופיין בקשיים של קשב בעיקר, הילדים מתחילים להתקשות להתרכז, לזכור את ההוראות שנותנים להם, לשים לב ולסיים את המטלות. ADHD אשר מאופיין בהיפראקטיביות ובאימפולסיביות, הילדים עצמם נמצאים כל הזמן בתנועה, הם מתקשים להאט ולהירגע כל הזמן, ולעיתים קרובות הם מבצעים פעולות בלי לחשוב. ADHD משולב, זהו מצב אשר בו הילדים מתקשים להתרכז, הם עצבניים או קצת חסרי מנוחה והם תמיד נמצאים בתנועה ולפעמים הם פועלים מבלי לחשוב בכלל. ילדים אשר מאובחנים עם ADHD והתסמינים שלהם לא מטופלים כהלכה נמצאים בסיכון שהוא גבוה יותר לסבול מקשים שלי למידה, חרדה ודיכאון, בעיות שונות במערכות יחסים, התנהגות מסוכנת וגם פציעות. בגלל זה חשוב מאוד לזהות ולטפל ב-ADHD הכי מוקדם כמה שאפשר. למידע נוסף בקרו בפורטל: הורים נט.

תסמינים של בעיות קשב וריכוז

אם אתם חושבים שלילד שלכם יש בעיות קשב וריכוז, תחשבו קודם כל על הגיל שלו. בשביל שבעיות ההתנהגות של הילד שלכם ייחשבו בתור סימן או תסמינים אל-ADHD, עליהן להימנות בעזרת הרשימה הבאה, וחייבות לפחות להימנות שש מהן. הילד לא שם לב אל פרטים והוא עושה שגיאות שהן רשלניות או חסרות כל זהירות בבית הספר או בגן כמו למשל, מתעלם מהרבה פרטים או מפספס אותם, או בכלל מגיש עבודה שהיא לא מדויקת, קופץ כל הזמן מפעילות אחת לאחרת, לא מצליח להיות מסודר, מתקשה לסדר את הדברים שלו או לעשות דברים בזמן, או בכלל שוכח דברים שונים.

בעיות קשב וריכוז
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

מניעה וטיפול בתפרחת חיתולים
הורים

מניעה וטיפול בתפרחת חיתולים

תפרחת חיתולים היא בעיה שכיחה מאוד בקרב תינוקות ופעוטות. תפרח תהחיתולים מאופיינת בדלקת באזור החיתול הגורמת לפריחה, גרד וכאב. גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות תפרחת חיתולים הם מגע ממושך של העור עם שתן או צואה וחוסר אוורור נאות של האזור. להלן סקירה של דרכי המניעה והטיפול המומלצים בתפרחת חיתולים, שיסייעו להורים טריים להתמודד עם הבעיה.

קרא עוד »
עגלות התינוק הכי מומלצות לשנת 2023
הורים

עגלות התינוק הכי מומלצות לשנת 2024

עגלת תינוק היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש להורים טריים, ולכן חשוב לבחור את העגלה המתאימה ביותר לצרכים שלהם. ישנם סוגים רבים ושונים של עגלות, כך שחשוב שתעשו מחקר ושתבחרו את העגלה שהכי מתאימה לכם!

קרא עוד »
הורים

כלים לגישור בעת טיפול בילדים

כמבוגרים, אנו מכירים בחשיבות של בניית תקשורת טובה ויכולת פתרון בעיות. אבל עבור ילדים, מיומנויות אלו יכולות להיות לעתים קרובות מורכבות ומאתגרות לשלוט בהן. גישור,

קרא עוד »
דילוג לתוכן