איך מגייסים היום למשרות הייטק?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

שוק העבודה עובר בשנים האחרונות שינויים רבים, אשר מתבטאים בין השאר בגישות השונות בהן משתמשים מגייסים כדי לאתר עובדים ולשכנע אותם להצטרף. בתנאי התחרות העזה שיש היום בשוק, העובדים ממש לא מוכנים להתפשר. הם רוצים לעבוד במקומות הטובים ביותר, ולעומת מה שהיה בעבר, כבר לא שמים דגש כל כך גדול על יציבות. השכר, התנאים או ערכי החברה לא מתאימים להם? מציעים להם הזדמנות טובה יותר במקום אחר? הם לא יהססו ללכת.

מגמה זו גורמת לחברות מצד אחד להשקיע יותר בשימור עובדים, כדי לוודא שהטובים ביותר לא יעברו למתחרים, ומנגד לחשוב כל הזמן על דרכים חדשות לגייס. במאמר זה נסקור את הטרנדים החמים ביותר בעולם הגיוס עבור משרות הייטק, טרנדים שאולי יהיו חלק משמעותי מעולם העבודה העתידי.

עבודה היברידית

עוד לפני משבר הקורונה, החלו בארץ ובעולם חברות מסוימות להשתמש במודלים של עבודה היברידית, כלומר לאפשר לעובדים לעבוד חלק מהזמן מבלי להגיע למשרדים. פריצתו של המשבר, מן הסתם, חיזקה את המגמה הזו מאוד, ועושה רושם שעבודה היברידית כאן להישאר. מרבית החברות בארץ פועלות באופן שמשלב עבודה מהמשרד ומחוצה לו, והעובדים התרגלו. כיום הם כבר שואלים על כך בתהליך הגיוס, ומרביתם מקווים לעבוד לפחות חלק מהזמן מהבית.

גיוס באמצעות טכנולוגיה חכמה

בדיוק כמו שהטכנולוגיה הולכת ומשתלטת על כל תחום אחר בחיינו, כך היא מתחילה לשחק תפקיד משמעותי בעולמות הגיוס. המרדף אחרי המועמדים הטובים ביותר לכל תפקיד נעשה בשלל אמצעים, וביניהם גם מגוון כלים טכנולוגיים חכמים ומתקדמים. כלים אלה אמנם לא מסוגלים לגייס עובדים בעצמם, אבל הם בהחלט חוסכים המון זמן ומאמץ למגייסים, להם נשאר רק לפעול על פי ההמלצות האוטומטיות.

הכלים הללו אוספים מידע ממקורות שונים ברשת, מנתחים אותו ומייצרים מאגרים של מועמדים. זהו יתרון לא רק עבור המגייסים, אלא גם עבור המועמדים עצמם. למשל, בהגשת מועמדות לחברות מסוימות הם לא צריכים למלא פרטים, מכיוון שהפרטים נשאבים לטופס באופן אוטומטי מפרופיל הלינקדין שלהם.

דגש על חווית המועמד

השוק התחרותי בתעשיית ההייטק, גרם למגייסים ולחברות להבין, שעליהם לבצע כמה שיפורים בהליך הגיוס עצמו, כך שהמועמדים ירגישו מהרגע הראשון שרוצים אותו, וכי מדובר בארגון רציני ששווה לעבוד בו. תהליך הגיוס כיום, צריך להיות מהיר ויעיל ככל האפשר, וברמת שקיפות גבוהה מאוד. העובדים רוצים לדעת תמיד מה מצבם, ולהישאר מעודכנים בין שלבי התהליך השונים ולא להרגיש כאילו משאירים אותם "באוויר". 

זה אומר שחברות צריכות לבצע ראיונות מקצועיים, לתאם ציפיות עם המועמדים, להחזיר תמיד תשובה (גם אם היא שלילית) ולאפשר פלטפורמה נוחה להגשת מועמדות או פניות אחרות.

הבנת חשיבותם של כישורים רכים

עוד לפני שמנסים לשכנע מועמדים טובים להגיע לעבוד בחברה, צריך למצוא את אותם מועמדים. בניגוד לעבר, אז אנשים היו נבחרים למשרות בעיקר על פי נתונים יבשים של השכלה וניסיון, כיום המגייסים מעניקים חשיבות רבה לכישורים רכים – כישורים שלא קשורים למקצוע, לתפקיד או אפילו לתחום, אלא יכולים לשמש את העובדים בעבודות שונות. אלה כישורים שאנשים צוברים לאורך החיים, המקצועיים ובכלל, ויכולים לבוא לידי ביטוי בסיטואציות שונות.

למשל: יכולת עמידה בלחצים, כישורי תקשורת ומנהיגות, יכולת עבודה בצוות, אינטליגנציה רגשית, קפדנות, יכולת לפתור בעיות ולהתמודד עם אתגרים, ויש עוד דוגמאות רבות. החברות מבינות שעובדים לא רק צריכים להיות איכותיים מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה אישית. הן בוחנות יותר לעומק מה כל אחד ואחת יכולים להביא איתם לתפקיד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
קורס מאלפי כלבים
טבע ובעלי חיים

מתשוקה למקצוע: על קורס מאלפי כלבים

קורס מאלפי כלבים מקצועי הוא תוכנית מובנית שמטרתה לצייד אנשים בכישורים ובידע הדרושים כדי לאלף כלבים ביעילות. קורס שכזה, ממזג את ההבנה המדעית של התנהגות

קרא עוד »
לימודים וקריירה

תיקי הגב של Thule

Thule הוא מותג שוודי שמייצר מגוון רחב של ציוד חוץ ונסיעות, כולל תיקים ומזוודות. תיקי Thule ידועים בעמידותם, הפונקציונליות והעיצובים המסוגננים שלהם. אחד הסוגים הפופולריים

קרא עוד »
דילוג לתוכן