תהליך קבלה למשרה בחברת מיקרוסופט

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

כבר לא מעט שנים, שעבודה במיקרוסופט היא אחת המבוקשות והנחשקות ביותר, בישראל ובעולם כולו. חברת הענק המפורסמת פועלת בארץ החל משנת 1989, ומעסיקה עובדים בארבעה מרכזים – בחיפה, ראש העין, רעננה והרצליה. בעמוד המשרות microsoft careers תוכלו למצוא משרות בשלל תחומים, כמו פיתוח, מחקר, שיווק, שירות ועוד.

תנאי העבודה במיקרוסופט הם ברמה הגבוהה ביותר, כולל משכורות נאות, אפשרויות קידום ופיתוח עצמי, הזדמנויות לנסיעות לחו"ל או אפילו רילוקיישן ומשרדים מפנקים. גם אתם חולמים להתקבל לחברה? כדאי שתכירו קודם את שלבי הקבלה ותתכוננו בהתאם.

איך מתקבלים לעבודה?

השלב הראשון כמובן הוא הגשת מועמדות, דרך עמוד המשרות של מיקרוסופט. יש אפשרות לייצר פרופיל אישי באתר, ובו למלא את כל הפרטים הרלבנטיים אודותיכם, כך שתוכלו להגיש מועמדות בקלות ומהירות, ברגע שתפתחנה משרות מתאימות. לאחר מכן יש כמה תהליכים שונים, עבור עבודה בתחומים אחרים. רוב הסיכויים שתצטרכו לעבור ראיון טלפוני/וידאו קצר, וגם לעבור מבחן אונליין. אם תעברו את השלבים הללו, תוזמנו לראיון או לכמה ראיונות במשרדי החברה.

סוג המבחן שצריך לעבור משתנה בהתאם לתפקיד, אבל יש שלושה סוגים עיקריים:

  • מבחן הגיון מספרי – 20 שאלות עליהן צריך לענות תוך 20 דקות, לגבי אחוזים, טבלאות גרפים וכו. תתבקשו להדגים יכולות ניתוח נתונים, ולבחור מבין תשובות מרובות.
  • מבחן הבנת הנקרא – 40 שאלות עליהן צריך לענות תוך 20 דקות. תצטרכו לקרוא פסקאות ואז לקבוע לגבי היגדים מסוימים, האם הם נכונים, לא נכונים או שלא ניתן לדעת.
  • מבחן תפיסה מרחבית – תיבחנו באשר ליכולותיכם להשלים צורות ותבניות.

אילו תכונות מיקרוסופט מחפשת בעובדים?

אם עברתם את כל השלבים, כנראה שמיקרוסופט זיהתה בכם את כל מה שהיא מחפשת: רצון עז ללמוד ולהתפתח, נכונות לעבוד קשה ואופי יזמי. אה, ולא מזיק אם אתם מבינים דבר או שניים באקסל. מלבד הדברים האלה, החברה מנסה לאתר את התכונות הבאות:

  • יכולת עבודה בצוות – המגייסים מקווים לזהות כישורי תקשורת יעילים, ולוודא שאתם ידעים לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים בצוות שלכם ומחוצה לו.
  • רעב להצלחה – תצטרכו להראות שאתם עומדים בהתחייבויות שלכם, גם אם יש קשיים בדרך, ושאתם תמיד מחפשים את האתגר הבא כדי להשיג תוצאות.
  • כושר שיפוט – החברה רוצה עובדים שיודעים להתמודד עם סיטואציות מורכבות, להעריך אותן נכון ולקבל החלטות מושכלות לטובת הארגון.

מהם ערכי החברה?

  • צמיחה בלתי פוסקת – מיקרוסופט רוצה להעסיק רק אנשים עם מוטיבציה גבוהה, שצמאים ללמוד ולהתחבר עם אנשים חדשים על מנת להוציא רעיונות לפועל.
  • הלקוחות במרכז – כל עובדי החברה צריכים לשים את צרכי הלקוחות לפני כל דבר אחר.
  • מטרות משותפות – העובדים אמורים לפעול לטובת יעדים ברורים, אשר משותפים לכלל חלקי החברה. עליהם להקשיב לרעיונות ולדעות של אחרים, לשתף פעולה ולפעול בצורה ישרה ומכבדת.

כמה טיפים אחרונים לסיום

כפי שאתם מבינים, תהליך הקבלה למיקרוסופט לא זהה עבור כל המועמדים. עם זאת, בהחלט יש כמה טיפים שתקפים לכולם: תהיו מוכנים להדגים כיצד תעמדו בציפיות, על ידי שיתוף סיפורים מהעבר או רעיונות עבור המשרה העתידית. ספרו על כישורים שרכשתם לאורך השנים, אותם אתם חושבים שתוכלו לתרגם בהצלחה לטובת העבודה החדשה. 

עבור חלק מהמשרות תצטרכו ממש להדגים יכולות מקצועיות, על ידי כתיבת קוד, שיתוף תיק עבודות וכו'. אין סיבה להילחץ מזה, בסופו של דבר אתם צריכים להיות בטוחים בכישורים שלכם, המקצועיים והרכים, ולהגיע לכל שלב עם מוטיבציה גבוהה להמשיך הלאה. לאחר כל שלב, המגייסים יעזרו לכם להבין את לוח הזמנים הצפוי, עד להחלטה המיוחלת על קבלתכם לעבודה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן