תביעת אובדן כושר עבודה מקרן פנסיה ו/או ביטוח מנהלים

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אובדן כושר עבודה הוא מצב שהו לא ניתן להמשיך לעבוד, באופן מלא או חלקי, בשל מצב רפואי הנגרם ממחלה או תאונה. אנשים שנמצאים במצב כזה, מאבדים למעשה את הכנסתם ממשכורת ונותרים במצב כלכלי מאוד בעייתי. בדיוק לשם כך קיים כיסוי אובדן כושר עבודה, רכיב ביטוחי שנכלל בכלים הפנסיונים שלכם.

כאשר יש לבחור באיזה מכשיר פנסיוני לחסוך, קרן פנסיה או ביטוח מנהלים, יש שיקולים רבים שצריך לקחת בחשבון. אחד העיקריים שבהם הוא הכיסוי מפני אובדן כושר עבודה, ולכן עליכם להכיר היטב את ההבדלים בכיסוי בין שני המכשירים. אגב, במסגרת קופת גמל לא נכלל רכיב הביטוח.

מה כולל הכיסוי?

ניתן להפעיל ביטוח אובדן כושר עבודה, במצבים בהם מצב רפואי מנוע מכם לעבוד לתקופה של למעלה מ-90 ימים. הכיסוי כולל קצבה חודשית, אשר משולמת כל עוד אתם מצויים במצב של אובדן כושר עבודה, וכן הטבות פיננסיות נוספות, לרבות שמירה על ההפקדות הפנסיונית שנהגתם לבצע טרם המקרה שמנע מכם לעבוד.

הכיסוי נקבע על פי התנאים להם הסכמתם במסגרת השימוש במכשיר הפנסיוני, וכאמור הם משתנים גם בין המכשירים עצמם, באופן שמיד נפרט. חשוב לציין, שאם אתם זכאים לקצבה ממקור אחר בשל אובדן כושר העבודה, זה לא סותר, ואתם עדיין יכולים לקבל קצבה גם מביטוח המנהלים או קרן הפנסיה. מבולבלים? אתם מוזמנים להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה – תומר לינר.

מה ההבדל בין הכיסוי בקרנות פנסיה לבין הכיסוי בביטוחי מנהלים?

כדי להבין מהם בדיוק ההבדלים בין הכיסויים בשני המכשירים, נבחן שלושה היבטים:

הגדרת אובדן כושר עבודה – זהו ההיבט החשוב ביותר: כיצד בדיוק מגדירה חברת הביטוח "אובדן כושר עבודה". אם למשל, אתם לא מסוגלים לעבוד בעבודה הנוכחית שלכם, אך מצבכם מאפשר לכם להשתכר בצורה דומה בתחום אחר, האם תוגדרו כחסרי כושר עבודה? ובכן, הכיסוי בקרן פנסיה בוחן את יכולתכם לעבוד בכל עבודה שהיא על פי השכלתכם, הכשרתם והניסיון שצברתם. לעומת זאת, בביטוח מנהלים לוקחים בחשבון את העיסוק הנוכחי שלכם. בחלק מהמקצועות, ניתן אפילו לרכוש הגנה ספציפית לתחום, ואז ייבחן המצב התעסוקתי שלכם ב-12 החודשים שקדמו למקרה.

מועד תחילת הכיסוי – ברגע שאתם מצטרפים למסלול כלשהו באחד מהמכשירים הפנסיוניים, אתם מכוסים מפני אובדן כושר עבודה. עם זאת, בקרן פנסיה אתם לא מבוטחים בתקופת האכשרה. כלומר, אתם מכוסים לחלוטין, אלא אם כן המקרה הביטוחי התרחש לפני שהצטרפתם לקרן. 

הרחבות לביטוח – כמו בכל פוליסת ביטוח, גם כיסוי של אובדן כושר עבודה ניתן לשנות ולהרחיב, על פי הצרכים האישיים שלכם. בשני המכשירים ניתן לקבוע תנאים מיוחדים מסוימים, כמו קבלת תשלום החל מהיום הראשון, הגדלת הקצבה החודשית עם הזמן ועוד. מעבר לזה, בביטוח מנהלים יש כמה הרחבות נוספות שאתם יכולים להוסיף לכיסוי. הבולטת ביניהן: הגדרת עיסוק ספציפי, שמונעת מצב בו תתבקשו למצוא עבודה בתחום אחר.

לסיכום, איך בוחרים בין המכשירים הפנסיונים?

על פניו נראה שהתנאים בקרן פנסיה טובים יותר לעומת בביטוח מנהלים, אבל בסופו של דבר כל מקרה לגופו. עליכם לחשוב ולשקול היטב מה אתם צריכים, בהתאם לתחום העיסוק שלכם ומשתנים נוספים, ולסדר לעצמכם את ההגנה הטובה ביותר שאפשר מפני תרחישים לא נעימים שעלולים להתממש. אם אתם רוצים לוודא שאתם מוגנים היטב, אתם יכולים לרכוש מטריה ביטוחית של כיסויים, אשר ישלימו את מה שלא קיבלתם בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים. 



Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

חוק סיעוד: קשישים וניצולי שואה

חוק הסיעוד הוא מערכת חקיקה המכסה את מקצוע הסיעוד. הוא קובע את הזכויות והחובות של האחיות, כמו גם המטופלים שלהן. במאמר זה נסתכל מקרוב על

קרא עוד »
דילוג לתוכן