תאונת אופנוע בלי ביטוח חובה – מי יפצה?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

תאונת אופנוע בלי ביטוח חובה – מי יפצה?

בישראל שנת 2022 ישראלים רבים בוחרים להתנייד עם אופנוע. מדובר בכלי שיש לו יתרונות רבים: העמידה המייגעת בפקקים נחסכת מכם, הרבה יותר קל למצוא חנייה ומדובר בכלי שתופס הרבה פחות מקום בכביש מאשר אוטו גדול ומסורבל. עם זאת, חשוב לדעת שכאשר רוכשים אופנוע יש לרכוש ביטוח חובה אשר מעוגן באופן חוקי במדינת ישראל. נסיעה ללא ביטוח חובה היא אסורה לפי החוק ואף מסוכנת, אך מה קורה אם בכל זאת רכבתם על אופנוע ונעשתה תאונה ללא ביטוח חובה? מי ישלם פיצויים בעד התאונה? במאמר זה נענה על שאלות אלו בהרחבה.

תאונת אופנוע בלי ביטוח חובה: מה עושים

אם לקחתם החלטה לרכב על אופנוע ללא ביטוח חובה מדובר בהחלטה שגויה ואף מסוכנת, אבל אי אפשר לבכות על חלב שנשפך וחייבים להבין מה עושים הלאה. אם קרה מקרה ואף חוויתם תאונת אופנוע, בוודאי אתם רוצים לדעת מי אחראי על פיצוי נפגעי תאונת אופנוע. מדובר בביש מזל ובמצב שאף אחד לא רוצה להגיע אליו, אך לעיתים המציאות מחייבת אותנו להתמודד עם מקרים כגון אלו. מה עושים במקרה בו קרתה תאונת אופנוע בלי ביטוח חובה? הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

מי אחראי על פיצוי נפגעי תאונות אופנוע

עורך דין מקצועי לענייני תאונות דרכים יוכל לסייע לכם לאחר שקרתה תאונת אופנוע, בין אם נסעתם עם ביטוח חובה ובין אם נסעתם בלעדיו. תאונות דרכים ותאונות אופנוע בפרט עלולות לגרום לנזקים רבים שהעלות שלהם גבוהה. מי משלם במקרה כזה ודואג לתחום פיצוי נפגעי תאונות אופנוע? התשובה מורכבת וכל מקרה לגופו. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין בהקדם האפשרי שיכווין אתכם לאורך השלבים המשפטיים השונים אחרי התאונה. 

לסיכום

מי אחראי לתת פיצוי נפגעי תאונות אופנוע זו שאלה שעולה כאשר יש תאונת אופנוע ולא כל הצדדים היו בעלי ביטוח חובה. כאשר לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח חשוב לדעת מי כן משלם את הנזקים, ועורך דין יוכל לענות על שאלה זו. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן