שיווק נכון בדיגיטל – על ידי הגדרת מטרות

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

פרסום מודעות ממומן הוא ההוכחה שעם הגדרת מטרות ובחירת הדרך להשגת המטרה ניתן לעשות קפיצת מדרגה עסקית לליגה המקצועית.

ישנם אנשים הטוענים שלבאנרים הקופצים בכל מיני אתרים אין תועלת רבה וגולשים רבים מסתכלים עליהם כ-"ספאם" ומתעלמים מהם לחלוטין.
לעומתם, בצמיחה בשנים האחרונות, אנשי שיווק שמאמינים בערך פרסום מודעות על פי "טירגוט" (מהמילה באנגלית Target) והכוונה היא להתאים את הפרסומת לפי חתכים של קהל ולא להציג את אותה המודעה לכולם.

אז מה המטרה שאותה אנחנו רוצים להשיג? האם זה לתת ללקוחות קיימים את המוטיבציה לחזור ולרכוש אצלכם או להגיע ללקוחות חדשים.
ייתכן ויש לכם מספר יעדים לקמפיין השיווק וזה נפוץ אבל חשוב להבין שבקמפיין אחד לא נצליח להשיג את כל היעדים ויש להגדיר מראש איזה יעדים אנו מנסים להשיג בתחילת הקמפיין ככה שנתאים אותו ליעד.

הדרך להגדרת יעדי קמפיין יכולה להיות מסובכת ובאותה מידה יכולה להיות מאוד פשוטה, חשוב להבין מה המסלול שעובר לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם דרך הפרסום שלנו.
אנו יכולים לכוון רחב להמון אנשים או צר לקהל יעד ספציפי – נקביל את זה למשפך.

החלק הרחב של המשפך (לא מכירים לא מתעניינים) – כאשר נרצה להביא לקוחות חדשים ולהגיע לחשיפה הגדולה ביותר נפרסם מודעות יותר כלליות וכאלה שיציגו את העסק בכלליות, ליצור רושם ראשוני, פיצ'רים בלעדיים לעסק שלכם.
דרך נוספת מעבר לפרסום תמונה היא לפרסם סרטון קצר ותכליתי המראה את העסק שלכם וימשוך אליו אנשים.

מכירים ומתעניינים – אתם מנסים להגיע לאנשים שכבר שמעו עליכם או על פי איסוף מידע מאוד מתעניינים בנושא שהעסק שלכם עוסק ולעזור להם לגבש דעה חיובית עליכם.
אם זה היעד שהצבתם לעצמכם תוכלו להשיג אותו באמצעות פרסום היתרון התחרותי שיש לכם על גבי עסקים אחרים, מה יתרונות המוצר שלכם או השירות שאתם מציעים.
כבר בשלב זה יהיה ניתן לצמצם את כמות האנשים שנחשוף לפרסומות אלו לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם בעבר או באתרי תוכן דומים.

מכירים ושוקלים לרכוש – זהו שלב שנתמקד בפרסום המופנה לאנשים שכבר ביקרו באתר מספר פעמים ומראים התעניינות רבה בנושא העסק שלכם ובעסקים דומים, בתוך הפרסום נשתמש בעדויות של לקוחות מרוצים, כמות לקוחות או כל דבר שיעזור לבנות את הביטחון שנדרש לתת כדי שהמשתמש יהפוך ללקוח משלם.

שלב "סגירת העסקה"  – בשלב זה נכוון את הפרסומות שלנו באופן מאוד ממוקד לאנשים שהיו על סף רכישה ובסוף לא עשו זאת, ננסה להטות אותם ולהפוך אותם מגולשים ל-"לקוחות משלמים" בעזרת פרסום של מבצעים מיוחדים ותמריצים שיגרמו לכך שמי ששוקל ישתכנע שכדאי לו לרכוש את השירות

כך או כך פרסום מודעות ממומן יכול להיות הכלי שיעזור לכם להפוך את ה"כמעט" לקוחות שלכם ל"לקוחות משלמים" או לחשוף את העסק שלכם לקהל יעד חדש וכל שעליכם לעשות הוא להגדיר מראש מה היעד הפרסומי שלכם ותדעו לבנות את הקמפיין מסביבו.

למי שמעוניין ללמוד הכל על שיווק דיגיטלי מומלץ לבקר באתר של המכללה לשיווק דיגיטלי ולספוג תוכן רב ועשיר בתחום השיווק הדיגיטלי.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שיווק דיגיטלי

ניהול סושיאל לא כמו שאתם מכירים – השיטה החדשה של יובל מרום

בעולם התוסס והדינמי של ניהול הסושיאל, כל יום מביא עימו אתגרים והזדמנויות חדשות. רבים מנסים לכבוש את הרשתות החברתיות בשיטות מסורתיות, שיטות שכבר נוסו ונכשלו. אך בין הרעש והתחרות הגוברת, מתעוררת שאלה מרכזית אחת – האם קיימת דרך אחרת, יעילה יותר לניהול סושיאל שיכולה להבטיח תוצאות משמעותיות? 

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן