פילוח קהלי יעד לפי מאפיינים סוציו-דמוגרפיים, נשמע טוב? זה אפשרי בהחלט.

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

מה הייתה התגובה שלכם אם הייתם יודעים שיש אפשרות להתאים תוכן שיווקי על פי גיל, מגדר ותחומי עניין ספציפיים ככה שהשיווק שלכם יהיה ממוקד לקהל יעד? אז זהו, שאפשר.
פילוח קהלים לפי מצב סוציודמוגפי

כמה מכם זוכרים את תהליך ההרשמה לפייסבוק? אי שם בעבר הרחוק היינו צריכים למלא כמה פרטים אישיים ולאשר תנאי שימוש, היום אחרי המון שנים והצלחה אדירה, יש לפייסבוק מעל למיליארד משתמשים וזוהי רק רשת חברתית אחת מתוך מספר רב של רשתות מאוד מצליחות בעולם היום שלכולן מכנה משותף שאותנו מעניין – יכולת איסוף המידע שלהם על המשתמשים.

רשתות חברתיות רבות מנצלות את מאגרי המידע האדירים שהם יצרו כדי להרוויח כסף, ואיך אפשר לעשות את זה? באמצעות פרסום ממומן דרכן.
ההזדמנות העסקית שנפתחה עם עולם שיווק זה היא אדירה, אם בעבר היינו יכולים לפרסם בעיתון, שלט חוצות או אפילו להקים אתר אינטרנט לא שלטנו על מי יראה את הפרסומת שלנו, ייתכן שפרסמנו קורס עישון בשר ומעל לחצי מהקוראים שנתקלו בפרסומת היו טבעוניים.
אין באמת חוקיות וקשה מאוד לאפיין לאיזה קהל יעד הפרסומות שלנו מגיעות, עד שעידן הפייסבוק.

בואו נניח שאנחנו רוצים לפרסם חנות של בגדי וינטג', דרך הפרסום הממומן בפייסבוק נוכל להגדיר שמי שייחשף לפרסום הזה הוא רק נשים בגילאים 25-35 שכן לדעתנו להן יש את מירב הסיכויים להיכנס ולרכוש.
אפשר למקד את הפרסומות עוד יותר, לא כל הנשים בגילאים 25-35 מתעניינות באופנת וינטאג' ולכן נגדיר לפייסבוק שיראה את הפרסומת רק לנשים בטווח הגילאים הזה עם תחומי עניין של אופנת וינטאג' או בסגנון.

זה עוד משתפר, זאת עובדה שלא כל הנשים בגילאים הללו ועם תחומי העניין האלה נמצאות באותו המקום נכון? כלומר, נשים כאילו באירופה הן לא קהל לקוחות פוטנציאלי אם החנות שלנו לא עושה משלוחים בין לאומיים או אפילו נשים מחוץ לתל אביב אם החנות שלנו ממוקמת בתל אביב ואנחנו לא עושים משלוחים כלל.

האפשרויות למיקוד הפרסום דרך פייסבוק, טוויטר ואפילו יוטיוב הן רבות והוכיחו עצמן יעילות מאוד – כך שהכסף שאנו משקיעים מפיק את מירב הפוטנציאל שלו.

תכונה נוספת שמהווה יתרון תחרותי מאופציות פרסום אחרות היא שבכל רגע ניתן להקפיא את הקמפיין ולהפסיק לשלם עליו, אם הוא לא מביא לתוצאות או שמכל סיבה אנו רוצים לעצור אותו אנחנו יכולים בלחיצת כפתור להפסיק לפרסם.

לבסוף אנחנו מבינים שדרך פרסום ברשתות אנחנו יכולים להגיע לקהל יעד מאוד גדול וממוקד לנישה שלנו ואפילו לצבור פופולאריות ברשתות אלו במהירות רבה, בעצם לשים את עצמו "על המפה" אבל לכל הטוב הזה יש מחיר – הפרסום כמובן בתשלום והעלות משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה.

רוצים ללמוד עוד על העולם הטכנולוגי, שיווק ולהישאר מעודכנים? חוץ מהמגזין שיווק שלנו תוכלו להתרשם מכתבות בנושא טכנולוגיה במגזין ״feed״.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שיווק דיגיטלי

ניהול סושיאל לא כמו שאתם מכירים – השיטה החדשה של יובל מרום

בעולם התוסס והדינמי של ניהול הסושיאל, כל יום מביא עימו אתגרים והזדמנויות חדשות. רבים מנסים לכבוש את הרשתות החברתיות בשיטות מסורתיות, שיטות שכבר נוסו ונכשלו. אך בין הרעש והתחרות הגוברת, מתעוררת שאלה מרכזית אחת – האם קיימת דרך אחרת, יעילה יותר לניהול סושיאל שיכולה להבטיח תוצאות משמעותיות? 

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן