מנועי חיפוש בגוגל , איך הם עובדים ?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

חת השאלות המעניינות ביותר בעולם הדיגיטל היא כיצד מנועי החיפוש עובדים? נבין ביחד את הרציונאל שמאחורי מנועי החיפוש וכיצד הם עובדים.

אחת השאלות המעניינות ביותר בעולם הדיגיטל היא כיצד מנועי החיפוש עובדים? נבין ביחד את הרציונאל שמאחורי מנועי החיפוש וכיצד הם עובדים.

אצל מקדמי אתרים ובכללי אצל אנשים שרוצים להיות בתוצאות הראשונות במנועי חיפוש נוצרה גישה מעניינת – הבנה וניתוח של איך מנועי החיפוש עובדים על מנת להתאים פרמטרים באתר ולקדם את האתר שלהם באותו מנוע החיפוש.
כך נוצר מצב שמי שמבין את ה"איך" מקבל יתרון אדיר על מתחריו.

ראשית חשוב להבין מה הוא מנוע החיפוש, בין אם מדובר על גוגל יאהו או בינג (google, yahoo, bing ) מנועי החיפוש הם לא האינטרנט עצמו ולא מאכסנים את כל האתרים שהם מציגים אצלם.
כל תפקידם הוא לסרוק ולחפש בכל רחבי האינטרנט תוצאות לפי מילות ומשפטי המפתח שאנחנו מחפשים ולהביא לנו את כל התוצאות הקשורות אליהן כאשר הם מדרגים את התוצאות לפי תוצאה ראשונה, שנייה שלישית וכך הלאה.

לכל מנוע חיפוש יש תוכנה ואלגוריתם משלו להחליט איזה תוצאות להציג ובאיזה דירוג, סוג של "מתכון סודי" והוא ההבדל המהותי האמיתי בין מנועי החיפוש.
רוב המנועים עובדים על בסיס שלושה שלבים:
1. סריקה – השלב שבו המנוע בודק את התוכן ומגלה אם בכלל יש לו הרשאה להציג אותו.
2. הוספה לאינדקס (אינדוקס) – חילוק כלל התוכן לקטגוריות, בעזרת האינדוקס כל תוכן נכנס לקטגוריה בעלת מילת או משפט מפתח וכאשר נחפש במנוע חיפוש נגיע ישר לאינדקס ולא נצטרך להמתין לסריקה חוזרת של כל האינטרנט.
האינדוקס אחראי על קיצור זמני החיפוש שכן הוא "מכין מראש" את כל התוכן בתוך קטגוריות.
3. דירוג – זה הקצה של תהליך החיפוש, לפי איזה סדר התוצאות יוצגו למחפש.
אפשר לבחון את התהליך הזה מקרוב כדי להבין אותו טוב יותר  –  מנועי החיפוש סורקים בכל רחבי האינטרנט כדי לגלות תוכן כמו דפי אינטרנט, תמונות או סרטונים, התוכנות שבהן מנועי החיפוש משתמשים לסריקה נקראים "עכבישים" או "בוטים".
הבוטים מדלגים מדף לדף באמצעות קישורים לדפים אחרים וכך, כאשר הם לא מפסיקים לסרוק, האינדקס מתעדכן.

כעת עלינו להבין את ה"עכבישים" כי הם אלה שיחליטו לאן לשייך את התוכן ומה הדירוג שלו.
בואו נבחן דוגמה על מנת שנבין מעט טוב יותר את אופן העבודה של העכבישים, ישנו חוק ברשת שאוסר להעתיק תוכן אבל ייתכן מצב כזה שספק ישלח מפרט טכני ותיאור ביחד עם התמונות ומספר אתרים יפרסמו את אותו התוכן בדיוק לגבי המוצר.
העכבישים ידעו להפריד בין מקרה כזה למקרה של העתקת תוכן אבל מצד שני, איך הם יקבעו איזה תוכן לדרג אם כולם אותו הדבר? אז הם יחפשו את האתר שבנוי בצורה הנכונה, בעל המלצות רבות ואפילו יעדיפו להציג תוכן משוכתב במילים אחרות לגבי המוצר כדי לוודא שהמחפש יקבל את התוצאה הטובה והמומלצת ביותר.

מעבר לכך, חשוב לציין שדירוג האתרים בכל מנוע חיפוש מושפעים מכמות פרמטרים שאת רובם אנחנו לא יודעים ואנחנו יכולים לנחש על בסיס כל מה שהכרנו: כמות המילים בדף, ההיררכיה, כמות ההמלצות (קישורים פנימיים וחיצוניים), עדכניות התוכן ואפילו מהירות טעינת האתר.
בשורה התחתונה היא שככל שחווית המשתמש תהיה טובה יותר וכל שלאתר יהיה יותר המלצות כך הוא יופיע בדירוג גבוה יותר.

רוצים להתייעץ עם המומחים בתחום? >> RANKEY

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שיווק דיגיטלי

ניהול סושיאל לא כמו שאתם מכירים – השיטה החדשה של יובל מרום

בעולם התוסס והדינמי של ניהול הסושיאל, כל יום מביא עימו אתגרים והזדמנויות חדשות. רבים מנסים לכבוש את הרשתות החברתיות בשיטות מסורתיות, שיטות שכבר נוסו ונכשלו. אך בין הרעש והתחרות הגוברת, מתעוררת שאלה מרכזית אחת – האם קיימת דרך אחרת, יעילה יותר לניהול סושיאל שיכולה להבטיח תוצאות משמעותיות? 

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן