מה צריך לקחת בחשבון כאשר מחפשים עבודה?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

יש המון שיקולים חשובים כאשר מחפשים עבודה, וזהו תהליך שהולך ונעשה מורכב יותר עם השנים. אם בעבר אנשים חשבו בעיקר על שכר ועל יציבות, שוק העבודה כיום שונה וכולם רוצים יותר ממקום העבודה שלהם. גורמים כמו ערכי החברה, אפשרויות הקידום הפנימי והפיתוח האישי בה והטבות שהיא מחלקת, הופכים לכאלה שחייבים לקחת בחשבון, על מנת לקבל החלטות טובות ומושכלות. 

כדי לעזור לכם לבצע חיפוש עבודה יעיל, הכנו לכם כמה טיפים מעניינים:

חפשו מקום עבודה מכיל ותומך

אנחנו כבר לא חיים במציאות, בה עובדים נאלצים לקבל בהבנה כל החלטה ומדיניות של המעסיקים. בעולם העבודה הנוכחי, שיש שיאמרו שהוא כמעט עולם עבודה העתידי עליו מדברים כבר לא מעט שנים, הצרכים האישיים של עובדים נחשבים, וכך גם דעותיהם. זה אומר שחברות מאפשרות משרות גמישות מבחינת שעות, מייצרות מודלים של עבודה היברידית, דואגות לתנאים עבור עובדים עם משפחות וילדים קטנים ועוד. כך, הן מעבירות לעובדים מסר ברור: אנחנו מתחשבים בכם.

תמיד תחשבו על הצעד הבא

ברור לנו שכאשר אתם מחפשים עבודה, אתם בעיקר דואגים לטווח הקצר, וזה מובן. עם זאת, כיום יש חברות אשר מעניקות אפשרויות פיתוח עצמי נפלאות, ובהחלט כדאי לדעת על כך מראש. מעסיקים כבר יודעים שתמיד תצליחו למצוא הזדמנויות טובות יותר בחוץ, ולכן עובדות קשה על מנת לשמר את העובדים הטובים ביותר שלהם. 

אחת הדרכים היא לאפשר להם קידום, רכישת כישורים חדשים, מעבר תפקידים וכו'. אם תגדירו לעצמכם יעדים ברורים, לא רק לג'וב הבא אלא גם לטווח הבינוני-ארוך, תוכלו לזהות את החברות שיעניקו לכם את התנאים הטובים ביותר להשיג את אותם יעדים. 

אל תתפשרו על ערכים

שכר ותנאים זה חשוב, אבל תחושת מיצוי אמיתית ממקום העבודה מגיעה ממקומות אחרים לגמרי בדרך כלל. עובדים אשר מרגישים בנוח בסביבת העבודה, וחושבים שהחברה פועלת על פי ערכים שהם יכולים להזדהות איתם, חשים יותר מוערכים ונהנים יותר להגיע לעבוד. אין שום סיבה שתתעלמו מתרבות ארגונית לא נעימה. להיפך, תבחרו בחברות אשר מעסיקות אנשים איכותיים ומצליחות לייצר תחושת הזדהות וגאוות יחידה.

חשוב גם להנות

אז דיברנו על כסף, ערכים ותרבות. מה לגבי כיף? אין ספק שבמובן זה חל שינוי משמעותי בעולם העבודה, מכיוון שבעבר אנשים ממש לא ציפו להנות במקום העבודה, והיום אולי הם לא מצפים, אבל בהחלט מרשים לעצמם לקוות. אנשים רבים עוזבים חברות בגלל שהם לא נהנים בצוות שלהם, לא מחבבים את הבוס ובאופן כללי, לא מרגישים שהם עובדים בצורה נעימה ומהנה. 

הטבות, הטבות, הטבות

חברות ישראליות, בעיקר בתחום ההייטק אבל לא רק, מבינות שכסף לא חייבים לתת דווקא במסגרת המשכורת. עובדים נהנים מאוד לקבל הטבות כמו רכב, תנאים טובים לפנסיה, מתנות והנחות (כולל לפעילויות מחוץ לשעות העבודה). לאחרונה אפילו צץ טרנד של ימי חופש ללא הגבלה. החברות גם משקיעות במשרדים עצמם, ומפנקות באמצעות חדרי כושר, חדרי משחקים וחדרי מנוחה. כל אלה גם שווים לעובדים כסף, וגם גורמים להם להרגיש שמפרגנים להם.

גודל החברה מאוד משנה

זה נכון לכל תחום, אך שבעתיים בתעשיית ההייטק, בה יש הבדלים משמעותיים בין חברות גדולות לבין סטארט-אפים בתחילת דרכם. בחברות קטנות, בדרך כלל עובדים מקבלים הרבה יותר מקום להוכיח יצירתיות, לא נדרשים להיצמד לדרישת התפקיד ומתמודדים עם פחות בירוקרטיה. לעומת זאת, חברות גדולות עובדות בצורה יותר מסודרת ויציבה. לכל אחד מהסוגים יתרונות וחסרונות, וכדאי לקחת אותם בחשבון.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן