מה עורך דין צריך על מנת להצליח?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

יש שלושה סוגים של אנשים בעולם – הפורש, הצף והמצליח. מי אתם?

יש שלושה סוגים של אנשים בעולם – הפורש, הצף והמצליח. מי אתם?

אפשר לנתח את העולם דרך המון פילטרים וע"פ המון קטגוריות, כשאני מדבר על עריכת דין ועולם עסקי החלוקה ל-3 סוגי אנשים בעיניי היא המתאימה ביותר.
ישנם שלושה סוגים של אנשים – הפורש, הצף והמצליח אשר כל אחד מייצג בצורה הטובה ביותר מצב מנטלי שבו אנחנו נמצאים.

החלוקה מדבר אך ורק על אנשים שיודעים שיש להם מטרות ומחויבות עסקית כשלהי ושניתן למדוד את ההצלחה שלהם, אולי זה נשמע מופשט אך הרעיון הבסיסי הוא שאדם ללא מטרה ומחויבות לא נכנס תחת שום קטגוריה כי הוא פשוט לא "מדבר" באותו השיח שאנחנו כעורכי דין או בעלי מקצוע "מדברים".

אז מה כל קטגוריה של אנשים אומרת? בטח כל אחד מכם שואף להגיד על עצמו שהוא מהמצליחים אבל זה לא פשוט וקל כמו שנדמה.

נתחיל מהפורש – בנימה אישית אני מקווה שאף אחד מכם לא נמצא בקטגוריה הזו, מדובר על אנשים שלא מעוניינים לשנות או לשפר שום דבר בעצמם.
נדמה שהם הגיעו למיצוי עצמי ומה שמעניין אותם זה לנוח ולא להמשיך להתפתח, הם יוצאים מנקודת הנחה שהעבודה תגיע אליהם והם יצליחו עם הלקוחות שלהם.
כמו המשפט הידוע "זה שאתה בחיים לא אומר שאתה חי" אז ככה זה שסיימת תואר לא אומר שאת עורך דין אם כל מה שתעשה אחרי זה פשוט להתקיים מבלי להתקדם.

כעת נעבור לצף – זה מצב מנטלי שככל הנראה מי שנמצא בו לא התכוון להיות בו ושכן יש לו שאיפות ומטרות אך הוא איבד על הרצון והמוטיבציה לעבוד בשבילן.
האנשים ה"צפים" יהיו עורכי דין מוכשרים שהגיעו לנקודה בקריירה שהם מוכנים להישאר בה ולא מחפשים שום צמיחה וגדילה מעבר למה שהשיגו, במידה ואתה אחד כזה שמבחירה החלטת להפסיק להשקיע זמן ואנרגיה בקריירה שלך ובמודע נכנסת לקטגוריית ה"צף" אז אין צורך בלחולל שום שינוי בחיים שלך.
תופעה זו מתחילה, שלא במודע, באופן די נפוץ אחרי 5 שנים במקום העבודה כאשר עורכי הדין מרגישים תחושת מיצוי מסוימת והגיע ל"מקום הנוח" בחיים ובעבודה ומעבירים את הזמן בלצוף.

הבעיה מתחילה כאשר ה"צפים" חושבים שמגיע להם לקבל את אותה התמורה שמקבל ה"מצליח", הם רוצים את אותם ההטבות וההצלחה שמקבלים העובדים החרוצים ולא מבינים מדוע אינם מקבלים אותם.

ולבסוף ישנם את המצליחים – אנשים שיודעים שהעבודה הקשה לעולם לא נגמרת כל עוד אנחנו רוצים להצליח, להתפתח או אפילו להישאר ב"פסגה", הם האנשים שיעשו את העבודה שצריכה להיעשות ומעבר לה.
אלו הם האנשים שאנחנו שואפים להיות, לא לאפשר לעצמנו להיכנס לאזור נוחות ותמיד לאתגר וללמד את עצמנו וזה בכדי שנהיה עורכי דין טובים יותר, להיות מחויבים לשיפור עצמי ועסקי בשביל הלקוחות שלמענם הפכנו לעורכי דין.

המנטליות של המצליחים בנויה מכך שהם תמיד בודקים עם עצמם באיזה חלקים של החיים או העבודה הם יכולים להשתפר ומבינים את הדינמיות שדרושה בכדי להצליח.
אנשים בעלי ההלך רוח הזה מרגישים לטווח הקצר והארוך כיצד מתחילה צמיחה והצלחה להיוולד ומחקרים הוכיחו שאנשים אלו בונים קריירה משפטית ארוכת שנים 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן