מה יותר חושב לעורך דין? יכולות או עם ידע

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

מה עדיף, עורך דין עם יכולות או עם ידע? ב-5 דקות הקרובות תגלו את התשובה.

מה עדיף, עורך דין עם יכולות או עם ידע? ב-5 דקות הקרובות תגלו את התשובה.

במה כדאי להתמקד, ביכולות וכישורים נלווים או בידע משפטי? תופעה נפוצה בקרב עורכי דין שרק סיימו את התואר וההסמכה שלהם היא חשיבה שלמרות שלמדו כל כך הרבה משפטים במהלך השנים האחרונות יש עוד המון ידע שהם צריכים לצבור.
הרצון להשקיע עוד זמן ואנרגיה בלמידת חוק עד שיגיעו למעין ידע "אינציקלופדי" בתחום המשפטי אשר הם עוסקים בו מונע מהם להתמקד בדברים נוספים חשובים.

חשוב לי לציין כאנקדוטה לפני שאנחנו ממשיכים, אני לא מתנגד בשום צורה ללמידה וצבירת ידע נוסף בתחום המשפטי אלא אני רוצה להראות גישה נוספת שיכולה לתת לכם יתרון במה שעורכי דין רבים לא משקיעים מאמצים וזמן בתחילת דרכם.

אז למה אני אומר שלא כדאי להשקיע את כל המאמצים בהמשך למידה משפטית? אז ישנם כמה סיבות, הראשונה היא שכאשר תתחילו לעסוק בתור עורכי דין תאלצו לבצע מחקרים מעמיקים בכל תיק ותיק ובאמצעות המחקרים, באופן טבעי, תרחיבו את הידע שלכם בחוק.
לכן, לא משנה כמה אם למדתם מעט יותר או מעט פחות במהלך התואר, תוך כדי עבודה תמשיכו תצבור ידע והמון אבל לא בהכרח שידע משפטי נרחב ישפיע על כישורי המשפט שלך.

בכדי להשתפר במיומנות הכתיבה עלינו לכתוב המון, בשביל לחדד את כישורי התקשורת שלנו עלינו להתאמן ולבצע תרגילי אינטראקציות עם אנשים ובכדי להשתפר בשיווק אנחנו צריכים לדעת איך להציג את עצמנו.
כל אלו ועוד יכולות נוספות נופלות בין הכיסאות מיד עם סיום הלימודים מהסיבה שאנשים סבורים שהן פשוט "לא דחופות" כדי להשיג יתרון ולהצליח בתוך משרד עו"ד.

ישנם בשוק המוני עורכי דין, לרובם יש מחסור ביכולות אלו וכאשר עליהם להביא לקוחות חדשים אינם יודעים לשווק את המשרד ועצמם נכון או ששיטות התקשורת הבין אישית שלהם לא טובות ולכן לא מצליחים להחתים את כמות הלקוחות שמצופה מהם ואת אלו שכן החתימו – ייתכן שלא יתנו את השירות בצורה הטובה ביותר.

חשוב להבין, שפיתוח יכולות אלו יעזרו לך להשתפר כעורך דין ולבסוף יביאו באופן ישיר לכך שתשרת את לקוחותיך בצורה הטובה ביותר וזאת ההנחת יסוד שעליה אנחנו מתבססים.

מעבר לכך, אנחנו הבחנו בלא מעט עורכי דין הנאבקים להחזיק בקריירה שלהם או שלא מצליחים לשבור "תקרת זכוכית" במשרד עו"ד שלהם מכיוון שלא זיהו בשלב מוקדם בקריירה את הצורך ביכולות נלוות ולאחר שפיתחו את ההרגלים בשלב צעיר מתקשים להיפטר מהם.

אז פה, במאמרי ההמשך שלנו, נעשה מה שהאוניברסיטאות לא עושות ונעבוד על כישורים בין אישיים, דרכי שיווק ועל דרכי התבטאות נכונים שיעזרו ויתנו לכם את היתרון בריאיון עבודה הבא ויעשו אתכם עורכי דין טובים יותר.
בין אם אתם סטודנטים או עורכי דין העוסקים במלאכת החוק הטיפים והמידע שתקבלו פה יכולים רק לעזור לכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

חוק סיעוד: קשישים וניצולי שואה

חוק הסיעוד הוא מערכת חקיקה המכסה את מקצוע הסיעוד. הוא קובע את הזכויות והחובות של האחיות, כמו גם המטופלים שלהן. במאמר זה נסתכל מקרוב על

קרא עוד »
דילוג לתוכן