מה הבנקים דורשים כדי לתת משכנתא?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

home-ownership-g5312031a5_1280

אחד החלומות הכי גדולים של כל אדם בישראל הוא לקנות דירה. דירה שתהיה לו בבית.
זה לא סוד שמחירי הנדל"ן בארץ מרקיעים שחקים, וכל שנה אנחנו צופים בעליית מחירים שמרחיקה רבים מהחלום המיוחד לרכישת דירה. אך אם נישאר אופטימיים, מי זכאי למשכנתא בכלל? מי יכול להגיש בקשה?

כדי לעשות לכם סדר, נציין כאן את התנאים הדרושים:

*הון עצמי

מבקש הבקשה צריך להיות בעל הון עצמי של 30% משווי ערך הנכס נדל"ני שהוא מעוניין לרכוש.

*יכולת החזר ההלוואה

אדם שמבקש משכנתא נמדד על פי "כושר ההחזר" שלו. הבנקים מחשבים את סך ההכנסות של מבקש המשכנתא על פי פרמטרים מסויימים ומגיעים לסכום ההכנסה נטו. מתוך הסכום הזה הם מודדים האם כושר ההחזר של אותו אדם עומד על 40% מסך ההכנסות שלו והאם זה ריאלי.

 

*התנהלות תקינה של חשבון הבנק

הבנק או גל גוף פיננסי בודק את מצב חשבון הבנק של מבקש המשכנתא ואת ההתנהלות בתוך החשבון. האם יש צ'קים דחויים? האם יש עיקולים בזמנים מסויימים? האם יש חריגות מהמסגרת? ועוד.

*גיל ומצב בריאותי

הגיל הוא פקטור משמעותי לקבלת תנאים שונים למשכנתא. זאת מתוך צמצום הסיכון בקבלת החזרי ההלוואה שהם הולכים לתת עבור משכנתא. הבנקים הגבילו את גיל לקיחת המשכנתא עד גיל 75. בכל גיל ובכל מצב בריאותי מוצהר התנאים לקבלת משכנתא שונים אם האדם עומד בכל בפרמטרים שהזכרנו למעלה.

אהבתם את הכתבה? >> conception.co.il

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

אמיר קליבנוב: מעבר למימון – חזון, חדשנות ומחויבות חברתית בעולם העסקי

בתוך תחום העסקים הדינמי והתחרותי, דמותו של אמיר קליבנוב עומדת בחזית הפיננסית כסמל לחדשנות ולמקצועיות. בתפקידו כמנכ"ל ובעלים של חברת ט.א. יעוץ וניהול, אמיר קליבנוב מוביל מהלכים פיננסיים חכמים המאפשרים לעסקים לפרוח ולהתרחב. עם רקע עשיר בניהול פרויקטים וחברות והתמחות במימון עסקי, הוא מציע גישה ייחודית שמקדמת לא רק את האינטרסים הכלכליים של הלקוחות אלא גם את התרומה לקהילה ולסביבה. במאמר זה נצלול לעולמו של קליבנוב ונגלה איך חזון אחד יכול לשנות את פני העסקים ולהשפיע לטובה על החברה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן