מדריך לרכישת רכב יד שנייה

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

מחפשים לרכוש רכב יד שנייה? גם אם אתם בטוחים שמצאתם בדיוק את הרכב שאתם רוצים, בתנאים מעולים, חשוב תמיד להיות מאוד זהירים. הכנו לכם מדריך קצר, שיעזור לכם לבצע את העסקה בצורה הוגנת, כדי שתיהנו מהרכב למשך כמה שיותר זמן.

תכנון התקציב שלכם

קודם כל, עליכם לוודא שאתם אכן מסוגלים לעמוד בתנאי העסקה. אם מצבכם הכלכלי לא מאפשר לכם לרכוש את הרכב בו אתם מעוניינים, כדאי לדעת שיש שלל אפיקי מימון לרכב יד שנייה. אתם יכולים לקחת הלוואה מהבנק או מחברות כרטיסי האשראי, לקבל מימון באמצעות מסלולי ליסינג וכו'. אם אתם זקוקים להלוואה, מומלץ לבצע סקר שוק מקיף, על מנת למצוא את ההלוואה המשתלמת ביותר עבורכם.

אימות פרטים

עליכם לוודא כי פרטי המוכר/ת והרכב לא מעלים סימני שאלה מחשידים. ראשית, תבדקו את תעודת הזהות של המוכר, ותשוו אותה לפרטי הבעלים של הרכב, על פי רישיון הרכב. אם הפרטים לא תואמים, בצעו בירור נוסף כדי שתהיו בטוחים שהכל כשורה.

לאחר מכן, ממשיכים את בדיקת רישיון הרכב. כמה ידיים החזיקו בו בעבר, והאם כמות הבעלים תואמת את המידע שנמסר לכם? האם אחד או יותר מהבעלים הקודמים היו בנסיבות מיוחדות (מורה לנהיגה, משטרה, מונית לשעבר ועוד)? האם הנתונים שקיבלתם אודות הדגם, סוג המנוע ושנת הייצור, זהים לאלה שמופיעים ברישיון?

בחינת הרכב

אם אין לכם שום סיבה לחשוד שעובדים עליכם, או שחלק מהפרטים שקיבלתם לא מדויקים, אפשר להמשיך לבחינה מעמיקה של הרכב עצמו. בשלב הראשון, את חלקו החיצוני – תבדקו את הצבע ואת השלדה, תנסו להבחין בתיקוני פחחות, חפשו חלודה, ולאחר מכן את חלקו הפנימי – מושבים, ריפודים, דוושות, לוח מחוונים והמרכיבים הנוספים. כמובן שחשוב לבדוק גם את המנוע. תנסו לאתר נזילות או נזקים אחרים.

נסיעת מבחן

לעולם אל תוותרו על יציאה לנסיעת מבחן, במהלכה תוכלו לגלות בעיות ברכב. במהלך הנסיעה, האזינו לשמיעת רעשים מיוחדים, תרגישו את ההגה ואת הדוושות ובכלל – תבחנו את חווית הנהיגה ברכב.

זיכרון דברים

בלא מעט מקרים, הפגישה הראשונית ונסיעת המבחן, אשר עשויות להוביל לסיכום עקרוני על עסקה, מתרחשת בשעות בהן משרד הרישוי ומכוני הבדיקה אינם פתוחים. בשל כך, חשוב לערוך כבר במעמד זה זיכרון דברים: מידע עליו מצהיר/ה המוכר/ת, פרטי המכירה עליהם הסכמתם ותרחישים שונים להמשך, בהתאם לבדיקת הרכב. למשל, כדאי לסכם מראש כי אם נדרשים תיקונים מעל סכום מסוים, העסקה לא תצא אל הפועל.

בדיקה ורישוי

זה הזמן לבדוק את הרכב שאתם עומדים לרכוש. מומלץ לבחור בעצמכם את מכון הבדיקה, ולאחר מכן לשמור על טפסי התוצאות. כמו כן, בקרו במשרד הרישוי לקבלת פרטים מלאים על הרכב, כדי לוודא שכל המופיע ברישיון אכן נכון.

העברת בעלות

חובת העברת הבעלות על הרכב מוטלת עליכם. בצעו זאת, ואז תוכלו לצאת לכביש. תתחדשו!

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

7 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים ללמוד מסחר בשוק ההון

הפסקתם להתלבט והחלטתם ללכת על זה, קודם כל, מברוק! שוק ההון הוא תחום מרתק עם פוטנציאל רווח עצום, מה שכן, חשוב מאד לעשות את המחקר שלכם וללמוד היטב איך לנהל סיכונים לפני שאתם נכנסים פנימה.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

אוהל לאירועים: הפתרון המושלם לכל אירוע

אתם מתכננים אירוע חשוב ורוצים להשאיר רושם חיובי ומיוחד על המוזמנים? אתם רוצים להנות מאווירה נעימה ומרווחת, ללא תלות במזג האוויר או במיקום האירוע? אתם רוצים להוסיף טאץ' אישי וייחודי לאירוע שלכם, בהתאם לסגנון ולתקציב שלכם?

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן