מדוע חשוב לבצע בדיקת פאפ באופן שגרתי?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אם במקרה יצא לך לראות בשנים האחרונות את אחת מני הפרסומות או התשדירים של קופת החולים שדוחקים בך ללכת לבצע בדיקת פאפ וגם הפעם העברת ערוץ והמשכת הלאה – הפעם, אנו מציעות לך להתעכב רגע ולחשוב על זה שוב. בדיקת פאפ היא בדיקה המסייעת לאיתור סרטן צוואר הרחם מבעוד מועד. מדובר בבדיקה חשובה שצריכה להיות חלק בלתי נפרד משגרת החיים והבדיקות התקופתיות שלך – בזכותה ניתן לאתר תאים חריגים בשלב מוקדם שעלולים להוביל לסרטן, להעלות את סיכויי ההחלמה ולגלות בעיות אחרות שעלולות להשפיע על איכות חייך. 

בדיקה מצילת חיים

את היווצרותם של תאים סרטניים בצוואר הרחם לא נרגיש. במקרים רבים, תהליך השינוי שעובר התא ממצב טרום סרטני (שניתן לאתר בבדיקה) לתא סרטני אורך מספר שנים. לכן, גם אם נדמה לנו שהכל בסדר ומסלול חיינו נמצא בשגרה ושום דבר כבר לא יכול להפתיע אותנו, על הבדיקה הזו אסור לנו לוותר. איתור תאים סרטניים בשלב מוקדם מעלה באופן דרמטי את הסיכויים להחלמה מלאה. 

משרד הבריאות ממליץ לבצע את הבדיקה בין גיל 25-65, מדי שלוש שנים. חשוב לדעת – הבדיקה מומלצת בתדירות זו גם אם אינך פעילה מינית וגם אם קיבלת בעבר חיסון נגד וירוס הפפילומה (HPV). קופות החולים בארץ מציעות כיסויים שונים עבור הבדיקה בהתאם לקבוצת סיכון או צורך. מומלץ להתייעץ עם רופא או רופאת המשפחה לגבי הבדיקה ולקבל מידע נוסף אודותיה ובמקרה הזה – גם להעביר אותו הלאה לבנות המשפחה והחברות כדי להעלות מודעות לבדיקה. 

כיצד להתכונן לבדיקת פאפ?

על מנת שתוכלי לקבל את התוצאות האמינות ביותר, יש כמה צעדים מומלצים לביצוע טרום הבדיקה שיעלו את הסיכוי לכך ויבטלו צורך בבדיקה נוספת:

  • הימנעות מיחסי מין כשלושה ימים לפני הבדיקה
  • לקבוע בדיקה כמה ימים לאחר הווסת 
  • להימנע משטיפות נרתיקיות או משימוש בקוטלי זרע בימים שלפני הבדיקה

כאשר יגיעו תוצאות הבדיקה, מומלץ לשבת עם הרופא או הרופאה שלך ולעבור עליהן כדי להבין את הנתונים והמשמעויות שלהם. כמובן, בדיקה בגוגל תמיד יכולה לתרגם לנו באופן גנרי את משמעות התוצאה, אך מומלץ לנצל את מעמד קבלת התוצאות באופן אישי מול הגורם המטפל ולשאול שאלות, לקבל הנחיות ייחודיות במידת הצורך ובעיקר – לקבל יחס אישי שיכול לסייע לך לעבור את הבדיקה הזו באופן רגוע יותר ומקצועי. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כושר ובריאות

מבט מקיף על אין אונות: הבנה, אבחון ואפשרויות טיפול

"אין אונות" הוא מונח רפואי המתייחס למצב בו יש קושי או אי-יכולת להשיג או לשמור על זקפה מספיקה לקיום יחסי מין. זהו תסמין שכיח, שמשפיע על גברים בכל הגילאים, אך נפוץ יותר בקרב גברים מבוגרים. מה הגורמים לה? כמה היא שכיחה? ואיך אפשר לטפל בה? אנחנו כאן כדי לענות על הכל:

קרא עוד »
כושר ובריאות

ניתוח בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחלק הקדמי של הצוואר, מתחת לגרון ומעל עצם הבריח. היא מורכבת משתי אונות המחוברות ביניהן על ידי צינורית.

קרא עוד »
כושר ובריאות

איך להמשיך להתאמן גם כשאנחנו מרגישים סחוטים?

כולנו מכירים את התחושה הזאת: אנחנו מתעוררים בבוקר, והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתאמן. אנחנו מרגישים עייפים, חסרי מוטיבציה, או סתם לא רוצים להתאמץ. אבל חשוב לזכור שגם כשאנחנו מרגישים סחוטים, חשוב להמשיך להתאמן.

קרא עוד »
דילוג לתוכן