למה הדברה ולמה עכשיו?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

למה הדברה ולמה עכשיו?

ראשית – מה זאת הדברה? הדברה היא פעולה שאותה מבצעים על מנת למגר מזיקים מביתנו. נשאלת השאלה מול איזה מזיקים אנו עומדים? האם יש הדברה לכל המזיקים בביתי? האם כל אחד רשאי לעשות לי הדברה בבית? מה ההבדל בין הדברה כימית להדברה ירוקה? 

 

מה באמת הדברה עושה?

פעולת ההדברה מתבצעת על ידי מדביר (מוסמך, שימו לב לרישיון ההדברה) והיא כוללת ראשית ניטור ולאחר מכן ביצוע פעולת הריסוס. 

פעולת הניטור היא פעולה מקדימה להדברה והיא הכרחית כיוון שאין הדברה אחת דומה לשנייה. ראשית על המדביר לדעת מול איזה מזיקים עליו להילחם ורק לאחר מכן לצאת בדרך פעולה לביצוע ההדברה. 

לדוגמא – עברתם לדירה חדשה ובתהליך הניקיון התחלתם לראות נמלים בכל מיני פינות בבית? המדביר יגיע, יזהה את הנמלים וככל הנראה יתאים לכם "הדברה סטנדרטית" המבוצעת על כל הפנאלים בבית והיא בעיקרה נגד כל החרקים אך בעיקר נגד ג'וקים ונמלים  (לרוב תקבלו אחריות של שנה לג'וקים וחצי שנה לנמלים). 

 

אילו עוד סוגי הדברות יש? 

עולם ההדברות רחב אך נגע בהדברות הנפוצות ביותר. המזיקים הנפוצים ביותר בבתים פרטיים ודירות הם ג'וקים ונמלים. 

 

הדברת ג'וקים ונמלים – ג'וקים (תיקן אמריקאי – אלו שמגיעים מבורות הביוב ובתעופה מבחוץ בעיקר ונמלים – כל הסוגים פרט לנמלי האש). הדברה כזאת תבוצע על כל הפנאלים בבית יחד עם דגש על מקומות מועדים לפורענות. לרוב המדביר יעבור אתכם יחד בבית ויסביר לכם היכן הולכת להיות מבוצעת ההדברה בפועל. 

 

הדברת פרעושים – הדברת פרעושים שונה מהדברת ג'וקים ונמלים. בעוד הדברת ג'וקים ונמלים מתבצעת אך ורק בפנאלים – הדברת פרעושים מבוצעת בכל הבית (ממש כאילו עושים "ספונג'ה"). 

 

הדברת מכרסמים – הדברת מכרסמים שונה לחלוטין מ-הדברות מזיקים כיוון שאין חומר ריסוס למכרסמים. בהדברת עכברים וחולדות המדביר יניח פתיונות בתוך מלכודות ו\או רעלים (שגם הם מבוססים על פתיונות) ולכן בניגוד למניעה שאפשר לעשות לג'וקים, נמלים פרעושים ומספר גדול של מזיקים, הדברת מכרסמים קרי חולדות, חולדים, עכברים ועוד מבוצעת רק כאשר אתם רואים בפועל סימנים על פעולות מכרסמים או את המכרסמים עצמם. 

 

ישנן עוד סוגים שונים של הדברות כמו הדברות יתושים, זבובים, פשפשי מיטה, דגי כסף ועוד. תוכלו לקרוא עוד על הדברה (לינק) על מגוון רחב של מזיקים ודרכי הטיפול של מזיקיס בהם. 

 

האם כל אחד רשאי להיות מדביר? 

מדביר זה מקצוע מחויב ברישיון.

בעבר הספיק רק ל"בעל הבית" להיות בעל הרישיון והוא יכל לשלוח "עובדי הדברה" לביצוע הריסוס אך הדבר הזה פס מן העולם ב – 2016 ונכנס לתוקף ב – 2019 (לאחר המקרה בו נפטרו 2 ילדים בירושלים כתוצאה מריסוס). 

על המדביר לעבור מבחנים עיוניים, בכתב ובעל פה של המשרד להגנת הסביבה ורק לאחר שהוא מקבל תשובה שעבר את המבחנים יכול המדביר להתחיל לעבוד ולהדביר בפועל. 

כמו כן על המדביר להיות בעל 12 יחידות לימוד וללא עבר פלילי (תנאים מקדימים לקבלת רישיון הדברה).

 

מה ההבדל בין הדברה ירוקה לכימית?

 

קיימים שמות רבים להדברות היום. רובם ככולם – גימיקים. מבלי להיכנס לכל "סוג" של הדברה יש כלל אחד שעליכם לשנן. מה שכתוב בתווית חומר ההדברה קדוש. בקצרה ישנם חומרים שעליכם לצאת מהאזור המרוסס ל – שעה, ישנם חומרים שכתוב עליהם – שש שעות. ישנם חומרים האסורים בכלל לשימוש ביתי וכאלו כמו ליתושים שנועדו לריסוס חיצוני בלבד. ננסה לעשות לכם סדר מבלי להכביר במילים קשות. 

ריסוס ג'וקים, נמלים ופרעושים – ברוב המקרים יש לצאת מהאזורים המרוססים בין 1-6 שעות. 

פשפש המיטה – בין 6 שעות ללילה מחוץ לאזור המרוסס. 

מכרסמים – אין צורך לצאת מהבית. 

 

בכל מקרה – לא עושים הדברה בלי לדעת באיזה חומר משתמשים ומוודאים מה רשום בתווית חומר ההדברה.

 

מה עליכם לשאול את המדביר לפני שאתם מזמינים הדברה?

  1. מה מספר הרישיון שלו (האם הוא בתוקף) – תוכלו לבדוק את זה גם באתר של המשרד להגנת הסביבה (פשוט רשמו בגוגל "מדבירים מורשים – המשרד להגנת הסביבה")
  2. באילו חומרים הוא הולך להשתמש בבית?
  3. כיצד להתנהג לאחר הריסוס? 

 

לאחר שתקבלו מענה לכל התשובות האלו תוכלו להתקדם בעניין המחיר ועוד. 

 

אז למה הדברה ולמה עכשיו? 

 

סוף מרץ 2022, בואכה תחילת אפריל, היה חורף ארוך וגשום, אך הימים עכשיו מתחממים והטמפ' עולה. ככל שמזג האוויר מתחמם ראשוני המזיקים יתחילו להרים את ראשם, וכשזה יקרה – אתם רוצים להיות מוכנים!

 

בהצלחה! 



Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן