כל השיטות להרחיק את היונים מהחלונות שלכם.

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

נימאס לכם לגרד את צואת היונים במרפסת? הן לא מפסיקות לקרקר מחוץ לחלון וזה פשוט מוציא אתכם מריכוז? הנה טיפים מהמומחים שלנו להרחקת יונים.
השיטות להרחקת יונים מהבית

אז הגענו הביתה והיונים חגגו לנו על עדן החלון, הרעש שהן עושות לנו הוא שולי לעומת הלכלוך והצואה שהן משאירות אחריהן ואנחנו מתים להרחיק אותן מהבית שלנו.
אז היום נדבר איך אפשר, באופן עצמאי, להרחיק את היונים מהבית – כמובן שבמקומות שהגישה בהן אינה נוחה או בטיחותית יש להיוועץ עם בעל מקצוע אשר עבר הכשרת עבודה בגובה.

כיום הרחקת היונים מתחלקת ל-2 אופציות, הפעולה הראשונה היא פעולת מניעת הבעיה מראש בעוד שהפעולה השנייה היא פעולת טיפול בבעיה.

אנו נתחיל בלדבר על פעולת מניעת הבעיה מראש, כלומר, מה אנחנו יכולים לעשות עוד לפני שהיונים גילו את החלון שלנו?
אז ישנם בשוק טכנולוגיה אשר מרחיקה את היונים באמצעות אמצעים אלקטרוניים ומורידים את האפשרות שהיונים יגלו את האיזור החדש לאפסית.
בכל הקשור להתקנת אמצעים טכנולוגיים אנו ממליצים לא לבצע לבד מהסיבה שהמיקומים, החיבורים והניסיון מהותיים להצלחה של התקנת האמצעי ובכדי להגיע לתוצאות הכי טובות יש להזמין מרחיק יונים מקצועי שיעשה זאת.

כעת, נכיר את פעולות הרחקת היונים לאחר שהן גילו את החלונות אצלנו בבית.
ישנם שתי שיטות הרחקה נפוצות אשר הוכיחו יעילות ועמידות – רשתות ודוקרנים.

  1. רשתות – הרשתות תוחמות את כל פתח החלון ולא מאפשרות ליונים לשבת על עדן החלון או להיכנס פנימה.
    שיטה זו הוכיחה עצמה מועילה מאוד אך מחסרונותיה הבולטים שהיא מסיבית ופחות נעימה לעין ואנו ממליצים להשתמש בה במקומות פחות נגישים או שפחות נראים לעין.
  2. דוקרנים – הינם הפעולה הנפוצה כיום להרחקת יונים, מטרת הדוקרנים היא לבטל את האיזור שבו היונים יכולות להתיישב.
    הנחת הדוקרנים הינה פעולה פשוטה מאוד שכל אחד יכול לבצע בבית אך חשוב להכיר – ישנם סוגים רבים של דוקרנים ואנו ממליצים על דוקרנים עם קוצים מנירוסטה (אשר לא מחלידים) ותחתית פלסטיק (פוליקרבונט) אשר לא מתייבש בשמש לאורך זמן.

לאחר שהכרנו את שני הסוגים נעבור לדגשים שיעשו את התקנת הדוקרנים פשוטה ויביאו ליעילות הרבה ביותר.

  1. לנקות היטב את המשטח עליו נתקין את הדוקרנים אך לא נתקין אותם על איזור רטוב! חשוב לוודא בעזרת מטלית או מטאטא שאין לכלוך אשר יפריעו לדבק להיצמד למשטח.
  2. את הדוקרנים נמקם כ-2,3 ס"מ פנימית מהקצה, הדוקרנים בצורת האות V ובכדי לנצל באופן מלא את שטח הפנים אנו נכניס את הדוקרנים מעט פנימה ולא נמקם אותם על הקצה עצמו.
  3. להדבקה נדרשת זמן ייבוש (עד ייבוש מלא כ-24 שעות) לכן מומלץ לא לשפוך מים על האיזור שבו נדביק ואפילו נתאם את העבודה ככה שלא תהיה בסמוך ליום גשום.

פעולה ההדבקה הינה פשוטה מאוד – כל שעלינו לעשות הוא לרכוש דבק סיליקון (סופר 7, SIKA וכו'..) בכל אחת מרשתות ציוד הטכני או טמבוריות, ליישם את הדבק על תחתית הדוקרן ולהניח במקום בו אנו רוצים.

מחירי הדוקרנים נעים בסביבות 30 ₪ למטר רץ וניתן לרכוש אותם במגוון רחב של חנויות כלבו, ציוד טכני ואף אצל מרחיקי היונים.
המלצתנו היא לרכוש את הדוקרנים ממרחיק יונים מהסיבה שתוכלו להיוועץ איתו על שיטת ההתקנה ולקבל טיפים.

בנוסף, ישנם עוד המון שיטות "סבתא" להרחק יונים כמו בקבוקים, עורבים מפלסטיק, נייר כסף וכל מיני אלתורים.
למרות שפתרונות אלו יכולים להוות הקלה זמנית בבעיה אנו לא ממליצים להסתמך עליהם לאורך תקופה ארוכה ואינם יעילים כמו הפתרונות המקצועיים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן