כללי האתיקה של עורכי הדין

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

כללי האתיקה של עורכי הדין

עורכי דין עוסקים בנושאים רגישים מאוד הקשורים לעולם משפטי רחב. עליהם לדעת מספר רב של חוקים ושל כללים ולהיות בקיאים בנוסחי חוק שונים בהתאם למומחיות שלהם. עולה השאלה, האם עורכי דין פועלים לפי כללי האתיקה? ואם כן, לפי אלו כללי אתיקה הם פועלים? במאמר זה יפורט כל מה שצריך לדעת לגבי כללי האתיקה של עורכי הדין.

ככלי האתיקה של עורכי דין: במה מדובר?

בישראל ישנם כללי אתיקה שנועדו להסדיר את העבודה של עורכי דין. עבודת עורכי הדין צריכה להיות מוסדרת לפי כללים מסוימים בין עורכי הדין עצמם לבין עורכי דין אחרים, בין עורכי דין לבין לקוחותיהם, ובין בית המשפט עצמו לבין הציבור בכלל. מפאת חשיבות מקצועם של עורכי דין ונגיעת תחום המשפטים בכל תחומי החיים, עלתה חשיבות משמעותית וצורך בהסדרה באמצעי חקיקה את יחסיהם של עורכי הדין עם כלל הגורמים איתם הם באים במגע. 

דוגמות מתוך כללי האתיקה המשפטית של עורכי הדין: מה היא כוללת?

  1. שמירה על כבודו של המקצוע: מקצוע עריכת הדין נחשב למקצוע מכובד מאוד וישנה תפיסה שעליו להישאר כזה. על כן, למשל, הפגישות בין עורכי דין לבין לקוחותיהם ייערכו במשרד עורכי דין או במקום מכובד אחר.
  2. שמירה על יחסים בין עורך דין ללקוח: משום שמדובר בתחום כה רגיש נרקמים בין עורכי דין לבין לקוחותיהם יחסי אמון שעליהם להיות הדדיים ומוחלטים. 
  3. שמירה על יחסים בין עורכי דין לבית המשפט: גם היחסים בין עורכי דין לבין בית המשפט צריכים להיות יחסים של כבוד, ואי שמירה על כבוד בית המשפט עלולה לעלות ביוקר לעורך הדין. 

לסיכום

ישנם מספר כללי אתיקה שנוסחו לצורך שמירה על מקצוע עריכת הדין כמקצוע מכובד ומוערך. היחסים בין עורכי דין לבין לקוחותיהם חייבים להתבסס על כבוד ועל אמון הדדי, והיחסים בין עורכי הדין לבית המשפט חייבים להתבסס גם הם על כבוד בלתי מתפשר, כל זאת כדי שעורכי הדין יוכלו להמשיך לעשות את עבודתם החשובה ולסייע למי שזקוק לכך. . 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן