טיפים שיעזרו לכם להתכונן לשנה א' בעריכת דין

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

שלום שנה א' – הטיפים שיעזרו לכם להתכונן לשנה א' בעריכת דין.

שלום שנה א' – הטיפים שיעזרו לכם להתכונן לשנה א' בעריכת דין.

השנה הראשונה בתואר יכולה להיות מלחיצה ומאתגרת וצריך לדעת איך לנהל שגרת חיים לצד השגרת לימודים כדי לעבור את השנה הזאת בהצלחה.
באוניברסיטאות היום לא מדברים לפני תחיל הלימודים על האתגרים שבתואר ולא מקנים כלים וידע בכדי להתמודד איתם
בין אם מדובר על טיפים קטנים כמו מה כדאי לאכול בימים ארוכים או איך לנהל את הזמן שלנו – כאן תוכלו למצוא את מה שאתם צריכים!

נתחיל מלדבר על מקראות וספרי הכנה לשנה א', יש רבה לפני תחילת הלימודים ובאופן טבעי מרגיש לנו שמה שאנחנו יכולים לעשות כרגע זה להצטייד בכל הספרים והחומרי ידע שניתן (מעבר לציוד המשרדי הרב שרובינו רוכשים).
אז המלצתנו היא לחכות עם זה! המקראות וספרי ההכנה עולות לנו בכסף, דפים (אנחנו אקולוגיים) וזמן השקעה מבלי שאפילו ניסינו אותם ולכן כדאי לחכות ולא למהר לרכוש את כל הספרים.
היינו ממליצים לנסות להשיג מחברים ספרים של השנה שעברה או לרכוש אחד חדש ולראות אם השיטה הזאת "עובדת" לנו לפני שאנחנו קונים את כל הכרכים.

אז אם אנחנו כבר משקיעים כסף בציוד היקפי במה כדאי?
אין צורך בעשרות עטים ומחברות ובטח שלא בכל מיני גימיקים כאילו ואחרים, אנחנו מאמינים שמחשב טוב ישרת אתכם נאמנה בכתיבת עבודות, ביצוע מחקרים ולימודים בכללי ולכן כדאי להשקיע את הכסף במחשב אמין.
גם כאן, מי שהמחשב ישמש אותו אך ורק ללימודים לא צריך להוציא אלפי שקלים וניתן למצוא מחשב במחיר הגון שיעשה את העבודה שלו נאמנה לאורך התואר.

למי מאיתנו שבכלל ולא מכיר מחשבים ננסה להסביר ע"פ מה כדאי לבחור (בצורה השטחית ביותר).
גודל המסך – באופן אישי אצלי העבודה מול מחשבים בעלי מסכים קטנים גורמת לחוסר ריכוז וכאב ראש ולכן הייתי ממליץ ללכת על מחשב בעל מסך בינוני או גדול, כמובן שזה מאוד אינדיווידואלי.
זיכרון ומעבד – הייתי ממליץ לחפש מחשבים עם מעבר 5I וזיכרון 4RAM לפחות, אלו הם מפרטים נמוכים יחסית אך לא הנמוכים ביותר וניתן למצוא מחשבים המחירים הוגנים שיעשו את העבודה עם מפרט טכני כזה.

טיפ נוסף הוא להכיר את שיטות הלימוד, סימון וכתיבה השונות ולמצוא מה הכי מתאים לכם – בין אם מדובר בסטיקי נוטס (דגלונים) בכדי לסמן דפים חשובים או מרקרים בצבעים שונים בכדי לסמן משפטים חשובים, עלינו להתנסות בכל מיני שיטות למידה וארגון המידע בשלב מוקדם של התואר.
אנחנו עושים זאת בכדי ללמוד או ללמוד, אולי זה נשמע מצחיק אבל זו גם מיומנות שיש לרכוש במהלך התואר ואם נעשה זאת בתחילת שנה א' נוכל לייעל ולהקל מעט מהלחץ הנצבר במהלך התואר.

ספרי מחשבות – את העבודות במהלך התואר תצטרכו לעשות לרוב על נושאים מעבר לאלו הנלמדים בכיתה.
היעזרות בספרי מחשבות תוכל לתת לכם רעיונות על איזה נושאים לכתוב ולהשתמש בהם לעבודה שלכם, אני רוצה לציין שאני ממליץ לרכוש ספר אחד או שניים רק לאחר תחילת הלימודים ולראות אם השיטה הזאת יעילה לכם.

הטיפ האחרון שלנו הוא לאגד את כל המידע ממקורות שונים.
אנחנו ממליצים לנסות להשיג סיכומים ומחברות מסטודנטים שעשו את שנה א' במוסד שלכם, לחפש מידע באינטרנט ולכתוב בעצמנו את החומר הנלמד ואת כל אלו לאגד תחת קלסרים.
כאשר אנחנו נשענים על כמה מקורות מידע במקביל נוכל לקחת את הצדדים החזקים מכל מקור מידע ולזקק סיכומים מאוד יעילים.

אנחנו מאחלים הצלחה לכל מי שמתחיל או באמצע דרכו להיות עורך דין! תזכרו שהדרך חובה קשיים אך גם נקודות שיא ועניין השוות את כל ההשקעה וההתמדה.

**כל הרשום פה אינו מהווה ייעוץ משפטי או מקצועי ונמצא בגדר דעה אישית.** 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן