חשיבות הפיתוח העצמי לעורך דין

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

האם פיתוח עצמי יכול להשפיע על התפתחות עסקית? הקשר ביניהם הוא חזק משידעתם.

האם פיתוח עצמי יכול להשפיע על התפתחות עסקית? הקשר ביניהם הוא חזק משידעתם.

אז מה היא צמיחה אישית ואיך היא משפיע על צמיחה עסקית? הרעיון שעומד מאחורי השאלה הזאת הוא רחב וניתן לדבר עליו רבות, אנחנו נבין את הרציונאל שעומד מאחורי הקשר בין צמיחה אישית לצמיחה עסקית ונבין אין הקשר ביניהן בעצם נבנה.

בין אם הגענו ל"תקרת זכוכית" במשרד עורכי הדין שלנו או שאנחנו פשוט מבינים את החשיבות של יכולות נלוות לעורך דין מצליח ואנחנו רוצים להגיע למקום מוצלח יותר בחיים שלנו – פיתוח יכולת של צמיחה אישית תשפיע באופן ישיר על ההצלחה בעבודה, במשרד ובבית המשפט.

אז הדבר הראשון בצמיחה אישית, כמו כל דבר גדול פיזי או מנטלי, הוא בסיס חזק שמגיע בבריאות הגוף והנפש.
בין אם בריאות הגוף תבטיח שתוכל לעסוק בקריירת המשפטים לאורך שנים ארוכות כמו שתכננת מבלי ש"תתעייף" או תסבול מבעיות נפשיות ובין אם מדובר על אורח חיים בריא שיביא איתו ביטחון עצמי, אושר והרגלים לחיים שלכם.
גוף בריא וצמיחה אישית תלויים אחד בשני כך שישנן השפעות, לטובה ולרעה, מאורך חיים בריא על הצלחה עסקית.
באופן פרקטי דוגמה אחת לבריאות הגוף המשפיעה על העבודה היא יכולת הריכוז, כאשר אנחנו מנהלים אורח חיים בריא היכולת שלנו להתרכז במשימה עולה וכך אנחנו הופכים לפרודקטיביים וממוקדים יותר ממה שהיינו קודם לכן.

הדבר הבא שצריך לעבוד עליו ברובד האישי שישפיע על ההצלחה הוא פיתוח הרגלים חדשים, עד כמה אנחנו יכולים לשנות את ההרגלים והמנהגים שנדמה שטבועים בנו עמוק והפכו לאינסטינקטים, עד כמה אנחנו יכולים להציב ולהגדיר לנו יעדים חדשים ולדעת איך להתאים את החיים שלנו כדי שנעמוד בהם.

שני דברים משפיעים על רובד זה, הראשון הוא גמישות מחשבתית בנוגע לדרך שדרכה נעמוד ביעדים שהצבנו – חשוב להבין, כל יעד ומטרה חדשים שאנחנו מציבים בהכרח קודמים מיעדים ומטרות אחרות שהצבנו בעבר ולכן יש לנקוט בדרך שונה להגיע לשם, אם נגדיר יעדים חדשים אבל לא נשנה דבר בחיינו לא נצליח לעמוד בהם.

הדבר השני היא יכולת הפירוק לגורמים – נניח שהצבנו יעד רחוק וכיוונו גבוה, בין אם בחיים האישיים או בעבודה, חשוב לפרק את היעד למטרות קטנות מדידות וברות השגה ככה שלאורך זמן לא נוריד את העיניים מהמטרה שלנו, כאשר אנחנו מחלקים "ריצת מרתון" ל"ספרינטים" אנחנו מתמקדים בהישגים מהירים וקצרים ובלי ששמנו לב הגענו ליעד הגדול שהצבנו.

דברים אלו יקנו לנו כלים להתמודד עם קשיים בעבודה ולדעת איך להפוך מטרות שנראות רחוקות וגדולות לברות השגה, בין אם ניישם את זה רק בחיים האישיים באופן טבעי הדרך חשיבה שלנו תשתנה וגם בהצלחה העסקית שלנו ננתח ונסתכל על יעדים בגישה הזאת. 

צמיחה מקצועית מגיעה בהמון תצורות שכן כל אחד מאיתנו צריך לשפר או לעבוד על משהו אחר בכדי להשיג מטרות שונות ולא ניתן לדבר על כל תרחיש אפשרי של חוזקות וחולשות אל מול מטרות ויעדים שכן שניהם אינדיווידואליים ולא ניתן לדבר עליהם ככלל.
על מה שכן ניתן לדבר ככלל זה הצעד הראשון בפיתוח אישי-עסקי והוא ניתוח עצמי, על כל אחד מכם להקדיש זמן ולהבין עם עצמו מה נקודות החוזקה והחולשה שלו, אני אפילו ממליץ לרשום על דף בכדי לתת תוקף ויזואלי למחשבות שלכם.
אחרי שרשמנו את נקודות החוזקה והחולשה עלינו להגדיר את היעדים שבהם אנחנו רוצים לעשות, בין אם מדובר על יעדים אישיים או יעדים עסקיים.
השלב האחרון שעליכם לעשות זה לפרק את היעדים לגורמים, ליצור לעצמכם סדרת יעדים ברי השגה ולהבין מה עליכם לשנות בחייכם בכדי שתעמדו ביעדים אלו ובאלו תחומים עליכם להשתפר. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

חוק סיעוד: קשישים וניצולי שואה

חוק הסיעוד הוא מערכת חקיקה המכסה את מקצוע הסיעוד. הוא קובע את הזכויות והחובות של האחיות, כמו גם המטופלים שלהן. במאמר זה נסתכל מקרוב על

קרא עוד »
דילוג לתוכן