ורסאצ'י – הצצה אל עולם העושר והאופנה.

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

ורסאצ'י אמנם מותג אופנה איטלקי אבל ברור לכולם שהוא הרבה יותר מזה, בשנת 1978 ג'יאני ורסאצ'י פתח את החנות האופנה הראשונה במילאנו כאשר בחנות נמכרו בגדים ואקססוריז יוקרתיים.
הדרך המהירה של מעצב העל להצלחה מסחררת הובילה אותו להיות שם נרדף ליוקרה, פאר ומיניות וכל בעלי המותרות רצו להיות חלק מה"תנועה" שיצר ורסאצ'י.
אז הנה 15 עובדות שכנראה לא ידעתם על מותג האופנה היוקרתי והמצליח בעולם!

  1. ורסאצ'י הוא הראשון ששילב בבמה הבין לאומית את האופנה שלו עם סלבריסטאים ומוזיקאים, בגדיו נלבשו במסיבות יוקרה, על השטיחים האדומים ואפילו על גופה של הנסיכה מווילס דיאנה.
    בין היתר נעמי קמפבל, צ'ר, מדונה, מייקל ג'קסון, ברוס ספרינגסטין ואלטון ג'ון היו לובשי כבדרך קבע את בגדיו של ורסאצ'י – הופעתם הבין לאומית תרמה להפיכתו של המותג לסמל יוקרה ומיניות.
  2. שמלת הורסאצ'י שלבשה אליזבת הרלי בשנת 1994 על השטיח האדום נחשב כבגד שגרם לפריצת הדרך של השחקנית והדוגמנית.
    עד לפני הטקס אליזבת הייתה מעט ידועה אך לא בעשירון העליון, לאחר הטקס השמלה השחורה האייקונית שלבשה, גרמה לאליזבת להגיע לעיתונים רבים ולשמלה להיבחר לשמלה האייקונית של השנה.
  3. ג'יאני ורסאצי נרצח ב1997 על מדרגות האחוזה שלו כאשר הלך לאסוף את עיתון הבוקר שלו.
    הרוצח, אנדרו קונאן, רצח לפני כן חמישה אנשים ולאחר מכן התאבד.
    עד היום לא יודעים מה היה הרקע לפעולות הנוראיות של אנדרו ולמה בחר את הקורבנות שלו.
  4. לאחר מות ג'יאני, המייסד השאיר לאחייניתו 50 אחוז מערך החברה וכאשר מלאו לה 18 שנים, אלגרה ורסאצ'י, קיבלה באופן רשמי את השליטה על חברת היוקרה.
    לאורך השנים היה בין אמא של אלגרה לדודה מחלוקות וריבים ולכן החליט ג'יאני להותיר את הנתח הגדול לאלגרה.
  5. הלוגו של החברה הינה הדמות המיתולוגית "מדוזה" (מהמיתולוגיה היוונית).
    הדמות נצרבה במוחו של ג'יאני בתור ילד אשר וכאשר החליט על הלוגו החליט שמדוזה – שכוחה היה לגרום לאנשים להתאהב בה ולא הייתה להם דרך חזרה היא המתאימה ביותר למותג היוקרה.
  6. למותג ישנם מספר מלונות כאשר הראשון נפתח באוסטרליה בשנת 2000, כאשר חברת הבת (palazzo Versace) נמכרה נבנו מלונות נוספים בדובאי ומקאו.
  7. לאחר עשור בלבד מאז שאימפריית האופנה הוקמה, שוויה היה מעל לשמונה מאות מיליון דולר וזאת מהסיבה ששילוב האופנה עם סלבריטאים שיווק את ורסאצ'י מהר מאוד כאחד ממותגי היוקרה הנחשקים ביותר.
  8. ורסאצ'י עשה המון שילובים עם מותגים נוספים כמו למבורגיני, יצרן מסוקים ואפילו חברת האופנה הידועה H&M.
    האוסף שיצא ביחד עם M&H בשנת 2011 ברחבי העולם היה כל כך נחשק שמקומות מסוימים הבגדים נמכרו בתוך חצי שעה והביקוש היה כל כך גדול שבלונדון הקציבו לכל קונה 10 דקות לבחור בגדים בחנות כדי לאפשר לאנשים נוספים לרכוש.
  9. החנות הראשונה של ורסאצ'י שנפתחה מחוץ לאיטליה היה בגלזגו, סקוטלנד.
    משנת 1991 פעלה חנות הבוטיק בסקוטלנד ועד שנת 2005 כאשר החברה חיפשה להרחיב את חנויות הבוטיק שלה למקומות בעלי השפעה אופנתית.
    כיום מסביב לעולם יש למעלה מ-100 חנות בוטיק במיקומים הנבחרים בקפידה.
  10. וויכוחי המשפחה היו ידועים לשמצה בעוקצנות ובחריפות שלהם עד לרמה שהמנכ"ל הזמני שמינו בשנות ה-2000 התפטר לאחר שנה בלבד.
    לאחר שהמנכ"ל התפטר מינו מנכ"ל חיצוני חדש שהתפטר אף הוא בשל הוויכוחים שלו עם הדוד, דונטלה.
  11. מלבד הנסיכה דיאנה, הלביש ורסאצ'י את הנסיכה קרוליין ממונקו.
    את האוסף שקיבלה לבסוף העבירה למוזיאון A&V בלונדון ומוצגות בו השמלות והבגדים שנפתרו במיוחד לנסיכה קרוליין.
  12. לבן זוגו של ג'יאני ורסאצ'י, אנוטניו דאמיקו, הובטחה בצוואה קצבה חודשית של 26,000 דולרים בכל חודש לשארית חייו.
    הזוגיות ביניהם הייתה ל-15 שנה ובעיני המשפחה הקצבה הגבוה ביחד עם הזכות לחיות בכל אחד מבתי ורסאצ'י מסביב לעולם ללא עלות לא התקבלה בעין יפה.
    לאחר מסע וויכוחים ובתי משפט לבסוף אנטוניו קיבל חלק קטן ממה שהיה בהוראות הצוואה.
  13. ברוק שילדס כיכבה כדוגמנית של ורסאצ'י כבר בגיל 14, הכוכבת התפרסה בזכות סרטים שונים והקמפיין המשותף עם מותג היוקרה וכך בשנת 1980 ניהלו יחדיו קמפיין אייקוני.
  14. בהלווייתו של ג'יאני השתתפו סלבריטאים רבים כמו: אלטון ג'ון, הנסיכה דיאנה, ג'ורג'יו ארמני, קרל לגרפלד וקרלה פדאני.
    בכללי, השתתפו בהלוייתו כ-2000 אנשים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לענק האופנה במילאנו.
  15. בביתו במיאמי יש שירותים המקושטים בשיש בעלות של 10,000 דולרים.
    זהו אחד משלושה חדרי הרחצה המפוארים והיקרים בעולם וזהו רק עוד פריט אחד שמייחד את הבית, בנוסף חדר הרחצה של דונטלה הוא היחיד באחוזה עם אמבטיה כי הוא לא אוהב מקלחות ואת פסיפס הבריכה הטיסו מטירה צרפתית (שנבנתה במאה ה-16).
    בנוסף, כאשר קנה את ביתו במיאמי קנה גם את בית המלון הסמוך לביתו וכאשר ערך את המסיבות הידועות לשמצה דאג שלכל אורחיו יהיו איפה לישון בסוף הערב.

אהבתם? הכנסו לבקר גם >> THE-MOLDO

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

תיקים טבעוניים
אופנה וביוטי

חנויות הבוטיק שתוכלו לרכוש מהן תיקים בעבודת יד

בוטיק – חנויות קטנות וייחודיות, הפכו בשנים האחרונות למקום מושלם למציאת פריטים מיוחדים, בעבודת יד, ועם סיפור אישי. בין הפריטים האהובים ביותר שניתן למצוא בבוטיקים אלו, תיקים בעבודת יד – פריטים ייחודיים, איכותיים ומלאי סטייל, שתמיד יגרמו לכם להרגיש מיוחדים.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

צניעות בים: בין נוחות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות

חופשת קיץ בים היא זמן של הנאה, שחרור ורגיעה. עבור נשים רבות, בחירת בגד ים מתאים יכולה להיות עניין מורכב, כרוך בדילמות ובאתגרים רבים. מעבר לנוחות ופן האופנתי, נשים רבות מתמודדות עם שאלות הנוגעות לצניעות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

החורף ממש כאן: זמן לרענן את המלתחה בלבוש אופנתי חם

עבור נשים רבות המעבר למלתחת בגדים חורפית הוא הרבה מעבר לתזוזה של הגופיות והמכנסונים הקצרים למדף העליון והצנחת הסריגים והפוטרים למדף התחתון והנגיש יותר, אלא גם הזדמנות לבחון את הרלוונטיות של הפריטים ששרדו מהחורפים הקודמים לטרנדים ולסטייל של החורף הנוכחי.

קרא עוד »
מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023
אופנה וביוטי

מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023

לקראת עונת האביב/קיץ 2023, המעצבים הציגו קולקציות מרהיבות של תיקים במגוון סגנונות, חומרים וצבעים. במאמר הבא נסקור את המגמות החדשות והמרעננות ביותר בתחום תיקי הנשים לעונה הקרובה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן