הצבעים, הקצב, הטעמים והריחות – המטבח האפריקאי

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

מדרום אפריקה ועד למרוקו, לאורך ולרוחב היבשת המטבח האפריקאי מלא במנות מומלצות ובתבלינים מקומיים אשר מכניסים את הייבשת הקסומה הזו אל תוך הצלחת שלכם.
המטבח האפריקאי

אפריקה היא יבשת ענקית, כל כך ענקית ששטח ארה"ב, סין, הודו, אנגליה ויפן לא שווה לשטח היבשת.

בתוך היבשת העצומה ישנם 54 מדינות וקשה לאפיין את המטבחים שלהן תחת קורת גג אחת, אך למרות זאת המנות המומלצות בכל מדינה משקפות את הקסם והאווירה של כל היבשת בכלל ולא של המדינות בפרט.

לדוגמה, בצפון אפריקה, הטאג'ין הינה מנה מסורתית עם טעמים אירופאיים וערבים.
על שפע הטעמים משפיע תבלין ה"ראס אל חנות" שפירושו בראש החנות – בעבר תבלין זה היה נחשב ליקר והיה נשמר במדפים הגבוהים של חנויות התבלינים ומכן שמו, בראש החנות.
הטאג'ין מבושל על גחלים בבישול איטי כך שהאורז והבשר מתרככים ושאר המרכיבים במנה כמו קינמון ופירות יבשים מתאחדים יחדיו לנזיד מנחם וטעים.

במערב אפריקה מנת הנוחות הפופולרית היא אורז ברוטב אדום, אמנם זה נשמע פשוט אך האורז מתבשל בעגבניות שלמות, רסק עגבניות, בצל קצוץ ופלפלים חריפים.
למנת האורז קוראים ג'ולוף אך במקומות רבים במערב אפריקה המנה הינה תוספת לצד נתח עסיסי של בשר ובצל מקורמל.
כאשר תרצו להזמין את המנה המומלצת הזו במסעדות שמה יהיה יאסה.

ברגע שתצאו לכבישים הפתוחים מהערים הגדולות לאורך היבשת ותחפצו בארוחה מקומית, ככל הנראה שתתקלו במנת ה"דורו-ואט".
את מנה זו אפשר למצוא במסעדות, שווקי אוכל ופונדקי דרכים והיא מורכבת מתבשיל עוף או טלה וביצים בבישול איטי המוגשים לצד מגוון סלטים, אורז, מחית עדשים וכל זה על מצע של לחם מסורתי.

מהצד המזרחי של היבשת תתקלו במנת ה"דורו-ואט" המוכרת אך שכעת יגישו אותה עם אינג'רה – האינג'רה הוא לחם שטוח אתיופי המזכיר פנקייק בצורה ובמרקם, את הלחם מכינים מקמח טף או מתערובות קמח שונות שבסיסן הוא קמח הטף.

במרכז אפריקה מאכל מומלץ ונפוץ בקרב המקומיים הינו ה"פו-פו", ממש בדומה לפירה מתפוחי אדמה ה"פו-פו" הוא פירה משורש ה"קסבה" שמבושל במים חמים ופלנטיין שהיא זן של בננה בצבע ירוק.
לאחר הבישול חובטים ומרסקים את שני המרכיבים ביחד עד לקבלת עיסה דביקה, כאשר העיסה מתאגדת ה"פו-פו" מוכן והוא נאכל לצד מרק או רוטב חריף מאוד.

לבסוף, דרום אפריקה – התחתית הדרומית של היבשת אך במטבח זה תוכלו למצוא טעמים אירופאיים ואסיאתיים המשפיעים על המנות המקומיות.
ה"בובוטי" היא מנה מומלצת מאוד המזכירה את המוסקה היוונית, ממרכיבי המנה העיקריים הם ביצים חומות ועלי קארי טחונים.
לאחר יצירת השכבות השונות, הקדירה נכנסת לבישול עד קבלת מנה יציבה.

רוצים לקרוא עוד נושאים מעניים? >>> arrived.co.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

אתרים מומלצים למתכונים
אוכל

אתרי מתכונים מומלצים

מחפשים מתכונים ברשת? אתם לא לבד. בשנים האחרונות אנחנו נחשפים לתוכן קולינרי כמעט בכל פלטפורמה. בטלוויזיה, בעיתונות הכתובה, באינטרנט, ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל. הפלטפורמה המינה

קרא עוד »
דילוג לתוכן