הארון תמיד מבולגן? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על ארון מסודר ובגדים ללא קמטים.

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

כמה פעמים ביום אנחנו מחליפים בגדים? בממוצע אדם יחליף 3 תלבושות במהלך היום שלו, ובתקווה את כולם הוא מוציא ומחזיר לארון ולא זורק על הרצפה בצד החדר.
כשיש כזאת פעילות "ערה" בארון קשה לשמור על סדר ובכנות זה פשוט מבאס ונותן תחושה לא נעימה.
אז מה אפשר לעשות? בואו נכיר כמה טיפים שיעזרו להשאיר את הארון שלנו מסודר כמו שאמא עושה.

אז הדבר הראשון והחשוב ביותר כשאנחנו ניגשים לסדר את הבלגן הוא ליצור לעצמנו משטח עבודה נוח שעליו נוכל לפרוס את הבגדים, לקפל ולסדר מחדש.
זה יכול להיות שולחן, ספה או המיטה שבחדר שינה.
לאחר מכן נוציא את כל הבגדים מהארון ונסדר אותם לפי קטגוריות, ככה נוכל לסדר מחדש גם את הארון וגם את הבגדים עצמם לפי הצורך שלנו והסדר הראשוני ביחד עם הארון הריק יתן לנו תחושה טובה ונקייה בעין.

כעת לחלק הקשה – עלינו להחליט איזה בגדים חוזרים לארון ואיזה לא, נכון זו משימה שאנחנו לא אוהבים אבל חשוב לדעת להוציא מהארון בגדים שלא בשימוש.
אז איזה בגדים נוציא? תחילה את הבגדים הקרועים, בלויים או מוכתמים ומה שבמצב סביר נשלך לתרומה, את אלו שלא ניתן לתרום נוכל למחזר ולהשתמש כסמרטוטים בבית.
לאחר מכן נבדוק כפילויות, כמה יש לנו מאותה הבגד באותו הצבע – לדוגמה, אני לא בהכרח אצטרך שלושה סוודרים בצבע וורוד ויכול להיות שאסתדר רק עם האחד במצב הכי טוב.
והסינון השלישי הוא מתי בפעם האחרונה לבשת את הבגד? יכול להיות שיש לנו בגדים במצב טוב אבל שאנחנו לא לובשים והם סתם תופסים לנו מקום, אפשר לנסות ללבוש אותו ולהחליט סופית אם אנחנו מוותרים עליו או לא אבל חשוב מאוד לא לפחד להוציא בגדים שהם לא בשימוש.

טיפ: את הבגדים הטובים שאנחנו לא לובשים הרבה נשים בערמה בצד ובסוף ננסה למצוא שילובים חדשים ומעניינים עם שאר הבגדים בארון וככה נוכל לרענן את המלתחה שלנו.

הדבר הבא יהיה לקפל את כל הבגדים שלנו ולסדר אותם לפי סוגים (חולצות קצרות, ארוכות, ג'ינסים, שמלות וכו'..) ככה שנוכל להחזיר אותם לארון בצורה מסודרת.
את הבגדים הסנטימנטליים שאנחנו רוצים לשמור בגלל הערך הריגשי שלהם נמקם בחלק העליון של הארון, במקום שבו הם לא צריכים להיות נגישים ונכניס אותם לתוך סלסלה, קופסה או שקית ונרשום עליה "בגדים סנטימנטליים".

שאלה שנשאלת הרבה פעמים זה מה לעשות עם מצעים? זהו אולי אחד האתגרים הגדולים לקיפול וסידור בארון, הדבר הכי חשוב עם המצעים זה לדאוג שקצוות הבד יהיו בתוך הקיפול ככה שהתוצאה הסופית של הקיפול תראה מסודרת לעין, יציבה כאשר נערום אותה וכאשר נצטרך להוציא פריט מערמת המצעים היא לא תתבלגן לגמרי.

אחד הדברים המועדפים עליי בקיפול וסידור בגדים הוא גלגול המגבות ולערום אותם בארון או בשידה, מעבר לאסתטיקה בעין קיפול וסידור זה מקל על השליפה של המגבות מהערמה והכי חשוב נותן תחושה של בית מלון יוקרתי ומעין "פינוק" שאנחנו חווים בחופשות.

את הגרביים, תחתונים, חגורות ואקססוריז נרצה לאחד למגירה (כדי לא להפסיד מדף שלם) נמוכה שנחלק אותה בעזרת קופסאות ותאים כדי ליצור סדר בין כל הסוגים, אפילו הפרדה של הגרביים לסוגים תעזור לנו עם תחושת הסדר של הבגדים שלנו.

באיזור התלייה של הארון נשים תחילה את הבגדים שאנחנו לא רוצים שיתקמטו או שהקיפול שלהם לא נוח כמו שמלות או מעילים, הפריט הבא בתור יהיה חולצות מבד מחליק (כמו ניילון) שברגע שהן נמצאות בערמה הן יוצרות בלגן ומפרקות את הערמה.

את שאר המדפים נסדר ככה שהבגדים שאנחנו משתמשים הכי הרבה ואנחנו צריכים בזמינות נמקם במדפים בגובה העיניים והידיים, מתחת ומעל נמקם בגדים בעדיפות שנייה ולבסוף את הבגדים שלא מתאימים לנו לעונה כרגע אבל נשתמש בהם עוד מספר חודשים.

ככה נשמור על ארון מסודר, נקי וללא בגדים מיותרים לאורך זמן ובלי הרבה מאמץ בתחזוקה.
כמובן שההמלצות מועילות מאוד אבל בשורה התחתונה עליכם להבין מה הדרך הנכונה ביותר עבורכם ותוכלו להיעזר בהמלצות כבסיס לפתח את השיטה שלכם.

מחפשים עוד חדשות חמות ? הכנסו ל setup.org.il

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

תיקים טבעוניים
אופנה וביוטי

חנויות הבוטיק שתוכלו לרכוש מהן תיקים בעבודת יד

בוטיק – חנויות קטנות וייחודיות, הפכו בשנים האחרונות למקום מושלם למציאת פריטים מיוחדים, בעבודת יד, ועם סיפור אישי. בין הפריטים האהובים ביותר שניתן למצוא בבוטיקים אלו, תיקים בעבודת יד – פריטים ייחודיים, איכותיים ומלאי סטייל, שתמיד יגרמו לכם להרגיש מיוחדים.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

צניעות בים: בין נוחות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות

חופשת קיץ בים היא זמן של הנאה, שחרור ורגיעה. עבור נשים רבות, בחירת בגד ים מתאים יכולה להיות עניין מורכב, כרוך בדילמות ובאתגרים רבים. מעבר לנוחות ופן האופנתי, נשים רבות מתמודדות עם שאלות הנוגעות לצניעות, ביטוי עצמי ודרישות חברתיות.

קרא עוד »
אופנה וביוטי

החורף ממש כאן: זמן לרענן את המלתחה בלבוש אופנתי חם

עבור נשים רבות המעבר למלתחת בגדים חורפית הוא הרבה מעבר לתזוזה של הגופיות והמכנסונים הקצרים למדף העליון והצנחת הסריגים והפוטרים למדף התחתון והנגיש יותר, אלא גם הזדמנות לבחון את הרלוונטיות של הפריטים ששרדו מהחורפים הקודמים לטרנדים ולסטייל של החורף הנוכחי.

קרא עוד »
מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023
אופנה וביוטי

מגמות בתיקי נשים לעונת האביב/קיץ 2023

לקראת עונת האביב/קיץ 2023, המעצבים הציגו קולקציות מרהיבות של תיקים במגוון סגנונות, חומרים וצבעים. במאמר הבא נסקור את המגמות החדשות והמרעננות ביותר בתחום תיקי הנשים לעונה הקרובה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן