האם עבירות סמים קלים גוררות סנקציה פלילית?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

האם עבירות סמים קלים גוררות סנקציה פלילית?

אנשים רבים בישראל שנת 2022 צורכים סמים קלים ממגוון סיבות, ולאו דווקא באופן שגורם לפגיעה עצמית או לפגיעה באחרים. מציאות זו עלולה להיות מבלבלת, ועולה השאלה האם ישנו סעיף חוקי במדינת ישראל שאוסר על השימוש בסמים קלים? מה קורה אם נתפסים על עבירת סמים קלים, והאם עלולות להיות סנקציות פליליות בנידון? האם עלולה להיות נגד המשתמשים בסמים קלים חקירה בעבירות סמים? במאמר זה יפורט מידע זה. 

עבירות סמים קלים: מה החוק אומר?

מפתיע לדעת שבישראל קיימת פקודת סמים מלפני מספר עשורים ופקודה זו לא עושה שום הבחנה בין סמים קלים לסמים קשים. על כן אין סעיף ספציפי הנוגע לעבירת סמים קלים. עם זאת, במערכת החוק והמשפט מקובל לבצע את ההבחנה כך שמריחואנה נחשבת לסמים קלים וסוגי סמים קשים יותר נכנסים לקטגוריית הסמים הקשים. חקירה בעבירות סמים יכולה להתבצע נגדכם בין אם נתפסתם על עבירות סמים קלים או קשים. 

נתפסתי על עבירת סמים קלים: מה עלול לקרות?

החזקה של כל כמות שהיא של סמים קלים נחשבת לעבירת סמים קלים, גם החזקת גרמים בודדים. על כן עלולה להתנהל נגדכם חקירה בעבירות סמים גם בעבור החזקה של כמות מזערית. אם אתם עומדים במצב זה חשוב שתדעו מה הצעדים שעליכם לנקוט, במקום להיכנס לפאניקה ולאבד עשתונות.

מה עושים אם מתנהלת נגדי חקירה בעבירות סמים

הדבר החכם ביותר לעשות ברגע שמתחילה להתנהל מולכם חקירה בעבירות סמים היא לפנות לעורך דין מוסמך לעניין זה. עורך דין מוסמך ומקצועי, בעל וותק וניסיון, יוכל ללוות אתכם לאורך הליך החקירה ולוודא שכלל הדברים מתנהלים כמו שצריך. מבחינה חוקית עורך דין הבקיא בתחום הסמים הקלים יוכל להכווין אתכם לאורך הליך החקירה והמשפט ויעשה הכול כדי שתצאו עם מינימום נזק וסבל מהליך זה.

לסיכום

עבירות סמים קלים עלולות לגרום לסנקציות פליליות. חקירה בעבירות סמים אינה דבר נוח ונעים ועל כן כדאי להסתייע באיש מקצוע כגון עורך דין המומחה לתחומים אלו, שיכווין אתכם לאורך התהליך. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

לימודים וקריירה

כתיבת עבודה סמינריונית בסדר דין פלילי באוניברסיטת בר אילן 

אוניברסיטת בר-אילן זו אוניברסיטת מחקר ציבורית בישראל, הממוקמת ברמת גן. היא נוסדה בשנת 1955, והיא קרויה על שם המייסד – הרב מאיר בן-אילן. כיום מדובר באחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל, ואף מדובר באוניברסיטה המדורגת באופן עקבי במיטב מוסדות הלימוד העולמיים. באוניברסיטה יש כ-12 פקולטות, ביניהן ניתן למנות את הפקולטה למשפטים על שם יעקב הרצוג. 

קרא עוד »
Medical malpractice, personal injury lawyer. Health and Law concept, overhead
עריכת דין ומשפטים

רשלנות רפואית תסמונת X שבור

תסמונת ה-X השביר היא הפרעה גנטית הגורמת למוגבלות אינטלקטואלית ולבעיות למידה. זהו הגורם הידוע ביותר של גנים בודדים לאוטיזם. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים לידע ברמה

קרא עוד »
עריכת דין ומשפטים

קבלת אזרחות ישראלית לזרים- זה אפשרי

הבסיס החוקתי לקבלת אזרחות בישראל נוסח במסגרת חוק האזרחות. במהלך השנים שחלפו חלו שינויים בחוק ובהגדרות השונות. חרף השינויים, הליך קבלת אזרחות ישראלית יכול להיות

קרא עוד »
דילוג לתוכן