איך עובדות מדפסות תלת מימד?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

Man student makes the item on the 3D printer

אנחנו חיים בשיאה של טרנספורמציה טכנולוגית אדירה. הפיתוחים העכשוויים המאפיינים את התקופה שלנו, משנים גם את אורח החיים ואת האופן בו מתנהלת החברה, הכלכלה והתעשייה שלנו. אחד השינויים המהפכניים ביותר, התרחש ביחס שבין הצרכן ובין היצרן. כבר שנים שזמינים לכולנו פתרונות טכנולוגיים פשוטים ונגישים לייצור תוכן, להפצת מידע ועכשיו – גם ייצור מוצרים. עם מדפסת תלת מימד ניתן ברמת העיקרון לייצר כמעט כל דבר – מכוסות וכפתורים ועד לתותבים רפואיים ואפילו בתי מגורים. תוך זמן קצר, הפכו מדפסות אלו לפתרון המועדף לייצור אבות טיפוס וכיום הן מחליפות את קווי הייצור המסורתיים. אבל איך בעצם הן עובדות? כאן נסביר את אופן פעולתה של מדפסת תלת המימד.

מדוע היא מכונה בעצם מדפסת?

כשאנו מתבוננים בנייר מודפס, נראה על פניו שהמדפסת פשוט הזריקה דיו אל תוך הנייר. עם זאת, זהו לא האופן בו מדפסות עובדות. אם היינו מתבוננים בנייר באמצעי הגדלה עוצמתיים, היינו רואים שהדיו לא ספוג בנייר, אלא מונח על גביו בשכבה דקיקה. אם היינו חוזרים שוב על התהליך, הייתה השכבה הולכת ומתעבה. זהו בדיוק העיקרון על פיו פועלת מדפסת תלת מימדית.

תהליך ההדפסה התלת מימדית מייצר אובייקטים שלמים על ידי הנחת אלפי פרוסות דקיקות וזעירות. המדפסת הופכת את הפריט ומטה אותו ולאט לאט, עם כל שכבה המתווספת, העיצוב שלנו קורם עור וגידים. ניתן לייצר ממש כל פריט, גם עם רכיבים מורכבים וקטנים מאוד, במינימום ייצור פסולת. כיום כשקיימות מדפסות תלת מימד בטווח רחב של גדלים ולמגוון שימושים – אין סוף לאפשרויות. 

איך התהליך נעשה בפועל?

מנקודת המבט של המשתמש, התהליך פשוט מאין כמוהו. פשוט מתכננים בעזרת תוכנה מיוחדת את הפריט שנרצה להדפיס, מחברים את המחשב למדפסת תלת מימד, שולחים להדפסה ופשוט ממתינים בעוד המדפסת מתחילה לבנות את הפריט, פרוסה אחר פרוסה.

בין אם תמיד רצית לתכנן אביזרים ותכשיטים בהתאמה אישית, לתקן פריטים שבורים או סתם להתנסות בתהליך ייצור חדש ולתת מקום ליצירתיות שלך, מדובר באחת מהדרכים החדשניות והמרגשות ביותר לעשות זאת.

Male College Student Printing 3D Object In Design Lesson
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

Uncategorized

עו"ד נעמי נחמן

משרדה של עורכת הדין נעמי נחמן משרת בנאמנות לקוחות רבים שנפגעו בתאונות או חלו במחלה במהלך עבודתם.   משרדה של עורכת הדין נעמי נחמן- מטפל בפניות

קרא עוד »
Uncategorized

האם כדאי להתחיל להשקיע?

אחד הנושאים הכי מדוברים בשנים האחרונות הוא נושא ההשקעות. כיום כל אחד רוצה להשקיע כדי לדאוג לעתיד הפיננסי שלו. איפה אפשר להשקיע? יש מגוון רחב

קרא עוד »
דילוג לתוכן