איך נעודד את הילדים ללכת לבית הספר?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אחת מהבעיות השכיחות ביותר אצל ילדים נקראת סרבנות בית ספר. אולי זה נשמע לכם מרחיק לכת, אך ילדים בגילאי 6 עד 10 מבקשים להישאר בבית בתדירות גבוהה. בתור הורים אינכם יכולים להרשות את זה, הרי אתם תרצו שהילדים יצברו חוויות וישפרו את הידע שלהם. אך אם לא תעשו מעשה, יהיה לכם מאוד קשה לשכנע את הילדים לשנות את דעתם. בכל בוקר מחדש תקומו למחלה קשה, שבסוף הילד יכול לצאת עם ידו על העליונה. אז כיצד תוכלו לעודד את הילדים ללכת לבית הספר בכל יום מחדש?

הקשיבו לדברים שמפריעים לו

הצעד הראשון יחייב אתכם להקשיב לדברים השונים שמפריעים לו. הרי אם תבטלו את הרגשתו של הילד, זה עלול להיות עוד מכה קשה שהוא לא יצליח לקום ממנה. סרבנות בית ספר לא מגיעה סתם כך, לרוב יש סיבה מסוימת שגורמת לה להופיע. לכן תנסו להקשיב לילד, שיספר לכם בדיוק מה מפריע לו בבית הספר. אולי מדובר על דברים שונים שתוכלו לשפר אותם, וכך גם ההרגשה הלא נעימה תיעלם. ברגע שלילד כיף ללכת לבית הספר, הוא ילך בחדווה רבה.

תתייעצו עם הצוות החינוכי

בתור הורים מוטלת עליכם החובה לשתף את הצוות החינוכי במקרה של סרבנות בית הספר. אולי הצוות בבית הספר יודע על מקרים שונים שגרמו לסרבנות ללכת לבית הספר. בסופו של יום הצוות בבית הספר יכול לעודד את הילד בדיוק כמוכם להגיע לבית הספר. ברגע שהילד ידע כי סומכים עליו בבית הספר, הוא ירצה להגיע אליו בכל הזדמנות שתהיה לו. אל תשאירו את העניין הזה בתוך הבית בלבד, כי זה עלול למנוע התקדמות.

תקנו לילד ציוד חדש לבית הספר

אומנם ציוד חדש לבית הספר קונים לרוב בתחילת השנה. אך עוד דרך מעולה לעודד את הילד ללכת לבית הספר היא פשוט לרכוש עבורו ציוד חדש בקיקוס. ברגע שלילד יהיה ציוד חדש שהוא אוהב, הוא ירצה ללכת לבית הספר ללא דחיות. תוכלו לרכוש עבורו תיק לבית ספר או כל מוצר אחר שנראה לכם שהוא יאהב אותו. פתאום תוכלו לראות איך הילד הולך בחיוך ענק לבית הספר, ומחכה בקוצר רוח שזה יקרה.

המשיכו לעודד את הילד

הילד הלך כמה ימים ברציפות לבית הספר? תראו לו עד כמה זה הופך אתכם להיות הורים שמחים וגאים. ברגע שהילד יראה שהוא מסב נחת להורים שלו, הוא ירצה לחזור בדיוק על אותה הפעולה. תוכלו אפילו מפעם לפעם לרכוש עבורו צ'ופר קטן שתוכלו לתת לו אותו בכל מיני סיטואציות שונות. הכי חשוב שהילד יבין עד כמה זה חשוב מבחינתכם שהוא הולך לבית הספר. אל תעבירו את הנושא הזה מתחת לפני השטח, תתייחסו אליו במלוא הרצינות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

קורס מאלפי כלבים
טבע ובעלי חיים

מתשוקה למקצוע: על קורס מאלפי כלבים

קורס מאלפי כלבים מקצועי הוא תוכנית מובנית שמטרתה לצייד אנשים בכישורים ובידע הדרושים כדי לאלף כלבים ביעילות. קורס שכזה, ממזג את ההבנה המדעית של התנהגות

קרא עוד »
לימודים וקריירה

תיקי הגב של Thule

Thule הוא מותג שוודי שמייצר מגוון רחב של ציוד חוץ ונסיעות, כולל תיקים ומזוודות. תיקי Thule ידועים בעמידותם, הפונקציונליות והעיצובים המסוגננים שלהם. אחד הסוגים הפופולריים

קרא עוד »
דילוג לתוכן