איך נחסוך כסף על תיקון והחלפת המזגן ?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

איך לחסוך כסף (והרבה) על תיקונים והחלפת מזגנים בעזרת ידע ופעולות תחזוקה שוטפות שכל אחד יכול לעשות!

איך לחסוך כסף (והרבה) על תיקונים והחלפת מזגנים בעזרת ידע ופעולות תחזוקה שוטפות שכל אחד יכול לעשות!

מזגנים הם מוצר חשמלי יקר, לכיס ולליבנו, ובכל פעם שישנה תקלה אנו נאלצים להזמין בעל מקצוע לטפל במזגן כי למען האמת אנו לא מבינים בעולם המיזוג, לכן מעבר להמלצתנו לדבוק ולהזמין בעל מקצוע במידה ויש תקלה במערכת המיזוג בכדי למנוע החמרה אנו ממליצים לבצע פעולות תחזוקה שוטפות פשוטות וזה כדי למנוע עד כמה שניתן תקלות ויותר מזה – לוודא שאנו נושמים אוויר נקי ובריא.

אז מזגנים מגיעים בשלל גדלים וסוגים ואנו נתמקד היום במזגן העילי – המזגן שרוב הסיכויים קיים אצלכם בבית.
מעבר למזגן העילי ישנם מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים אשר פעולות התחזוקה בהן שונות מהפעולות שנלמד פה.

  1. ניקוי הפילטרים – תהליך זה הינו קל ופשוט לביצוע אך יכול לגרום לשיפור באיכות האוויר, יכולת קירור או החימום של המזגן ואף מאריך את חיי המנוע לטווח הארוך.
    כל שעלינו לעשות הוא להרים את גוף הפלסטיק בחזית המזגן ולשלוף את המסננים החוצה, לאחר מכן עלינו לשטוף אותם במים קרים ולהניח להם להתייבש טרם החזרתם למזגן.
    באופן סדיר יש לבצע פעולה זו אחת לשלושה חודשים באיזור עם אוויר יחסית נקי ובאיזורים בהם האוויר מזוהם או מלוכלך מומלץ לבצע ניקוי מסננים אחת לחודש.
  1. מיקום נכון של חלקי המזגן – מיקום נכון של כל חלק מהמערכת יכול להוביל לחיי מנוע אורכים, אוויר נקי ובכלל לשמור על תקינותו של המזגן לאורך זמן.
    את גוף המזגן יש למקם כך ששום פריט אחר בחדר לא יפריע לזרימת האוויר (כמו ארון בגדים או דלת או אפילו ספה) כך שהמזגן יהיה במיטב ביצועיו ושום דבר לא יפריע לפיזור האוויר ביחד.

    את מדחס המזגן (החלק שנמצא מחוץ לבית במערכת המיזוג) יש למקם כך שתהיה עם כמה שפחות הפרעות ביניקה ופליטת האוויר.
    במידה והמדחס מתקשה בפליטה ויניקת אוויר תפוקתו נפגעת וצריכת האנרגיה שלו עולה.

    צינור ניקוז המים צריך להיות בהכרח נמוך מגובה המזגן (שכן מים מהמזגן לא ינזלו חזרה פנימה) ועליו להיות משוחרר וללא הפרעות.
    המים שהמזגן מפיק הינם מים מזוקקים וניתן להשתמש בהם להשקיית צמחים ואפילו לגיהוץ.
  1. הפעלת המזגן – מומלץ אחת לשבועיים להפעיל את המזגן למספר דקות על מנת לוודא זרימת גז ושמן במערכת המיזוג ומניעה מייבוש של חלקים רגישים.
    פעולה זו של הפעלה למספר דקות מקטינה משמעותית את הבעיות במערכות מיזוג אשר לא הופעלו מספר חודשים ברצף.
  1. במידה ויש ריח לא נעים מהאוויר הנפלט מהמזגן יש לחטא את סוללת המאייד עם תכשיר אנטיבקטריאלי ייחודי למזגנים – ניתן לעשות פעולה זו בעצמנו בבית אך יש לקרוא ואף להיוועץ עם בעל מקצוע טרם ביצוע פעולה זו. 

מעבר לפעולות תחזוקה אלה ישנם כמה כללי מנחה שחשוב להכיר בכל הקשור לתחזוקה שוטפת של מזגן:

  1. אין לנקות את פנים המזגן תכשירי ניקוי! תכשירי ניקוי למיניהם עלולים להיכנס לסרקולציה של המזגן, לפגוע בחלקים רגישים ולהרוס חלקי חשמל ולכן כל פעולת ניקוי (מעבר לשליפת המסננים ושטיפתם אך ורק במים קרים) תהיה בעזרת מטלית לחה (לא רטובה) ותכלול אך ורק ניגוב של הפלסטיק החיצוני במערכת המיזוג.
  2. לפני כל פעולה שאנו מבצעים יש לנתק את המזגן מהמתג החשמלי, במידה ואין גישה למתג יש להוריד את השאלטר של הבית. יש לוודא סעיף זה באמצעי בטיחות למניעת התחשמלות (ככלל מנחה, כל התעסקות עם מוצרים חשמליים דורשת לוודא שהם אינם מחוברים למקור חשמל).
  3. כלל מנחה למערכת תקינה – שקט וקר, מערכת המיזוג צריכה להיות שקטה ולפלוט אוויר קר (במידה וכיוונו על קור) אם המערכת אין מבצעת את הפעולות האלה סיכוי שיש צורך באחד מסעיפי התחזוקה, במידה וגם זה לא עוזר יש לפנות לבעל מקצוע.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן