איך משפרים את חווית המשתמש באתר

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

נוחות השימוש באתר תיצור חווית משתמש טובה יותר ועם חווית משתמש טובה נגיע באופן ישיר או עקיף ליעדים שלנו.

נוחות השימוש באתר תיצור חווית משתמש טובה יותר ועם חווית משתמש טובה נגיע באופן ישיר או עקיף ליעדים שלנו.

חווית משתמש היא הקצה של כל העבודה הקשה והרעיון שמאחוריה היא כיצד המשתמש חווה את השימוש באתר\אפליקציה שלכם.
חווית משתמש טובה מובילה ללקוחות מרוצים מצד אחד ולהמלצות מפה לאוזן מצד שני.
נכיר כמה טיפים לשיפור חווית המשתמש ובתקווה נצליח לעזור לכם להשיג עוד לקוחות מרוצים.

תחילה, נבין שבעולם כיום מתגבשת גישת "עיצוב חווית משתמש" שרואה את כל הנושא בעין אומנותית, הרעיון הוא להמשיך ליצור ממשקים נוחים וטובים ולהביא חידושים לעולם הדיגיטל, רבים ממעצבי חווית המשתמש לומדים קורסים או תארים באופן מעמיק לפני שהם עוסקים בנושא.
מכאן אפשר להסיק שהטיפים הם קצה הקרחון של עולם ידע וחשיבה העומדים מאחורי חווית המשתמש ולמרות שנחשוף מעט נבין שבסופו של דבר "קצה הקרחון" לא פחות חשוב ויעיל מכולו.

אז הדרכים הקלות ביותר לשיפור חוויות משתמש הן להשרות תחושת ביטחון ואנו יכולים לעשות זאת במספר דרכים:

  1. יצירת סרגל ניווט פשוט וברור שלאורך כל האתר נותן אינדיקציה למשתמש על מיקומו.
  2. פריסה עקבית בכל דפי האתר.
  3. עיצוב עקבי בכל דפי האתר – מצבעים ועד לגופן וגודל הטקסט.
  4. הנורמה הדיגיטלית – לוודא שאייקונים מייצגים אצלכם באתר את מה שהנורמה מכתיבה, כלומר אייקון הפלאפון בהכרח יהיה קשור ביצירת קשר טלפוני ולא לנושא אחר.

אחרי שהבנו את הדרכים הבסיסיות להקניית ביטחון למשתמשים שלנו נצלול אל המשמעות, כיצד אני משפר ומייעל את תחושת הביטחון של המשתמש?
ניקח את סרגל הניווט כדוגמה, במידה ואנחנו אתר המציע שלל מוצרים או כתבות שכל אחת מהם נמצאים בדף שונה נרצה שמעבר ללשוניות המראות את דפי האתר להכניס לשונית חיפוש חופשי, ככה אם למשתמש נוח יותר לרשום את מה שהוא מחפש ולא ל"חטט" בכל האתר כדי למצוא אותו כך נשפר את חווית השתמש שלו.
דוגמה נוספת היא אייקון העסק, כל משתמש אשר ירצה לחזור למסך הבית של האתר יקיש על אייקון העסק וזה איזשהו נורמה דיגיטלית ועלינו לוודא שהאתר שלנו עומד בה ובשאר הנורמות

מבחינת עיצוב – תחושת המשתמש תושפע המון מעיצוב האתר, בין אם מדובר על מיקום והגדלים של התוכן ובין אם מדובר על הצבעים ושילובם באתר.
פריסת הדף צריכה להיות אחידה, מגופן אחיד וגדלים קבועים לאורך כל האתר – אסתטיקה זו במודע או לא במודע יוצרת אצל המשתמש נוחות וביטחון באתר.

חלק חשוב בעיצוב האתר הוא ה-CTA (קריאה לפעולה) והוא בעצם הכפתור העיקרי שאנחנו רוצים שהמשתמש ילחץ בדף הבית שלנו, אם מטרתנו היא למכור אז כפתור זה יהיה "קנה עכשיו" ואם מטרתנו היא להשיג כמה שיותר פניות נשים כפתור "צור קשר".
מיקום וגודל הכפתור צריכים להיות בולטים וממוקמים כך שהרצון הטבעי של המשתמש יהיה ללחוץ עליו ולעמוד ביעדים שאנחנו הצבנו

לבסוף, אנו צריכים לראות בבניית ועיצוב אתר כמו טיול בטבע – אם המשתמשים שלנו ילכו בטבע ללא מפה ובפחד הם לא יוכלו להנות מהנוף, להמליץ לחברים שלהם על הטיול ואפילו לחזור שוב בעוד שהמשתמשים שיודעים היכן הם נמצאים וכיצד להגיע לכל מקום בטיול יפיקו ממנו יותר וימליצו לחבריהם על החוויה משתמש המעולה שחוו בזמן הטיול.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שיווק דיגיטלי

ניהול סושיאל לא כמו שאתם מכירים – השיטה החדשה של יובל מרום

בעולם התוסס והדינמי של ניהול הסושיאל, כל יום מביא עימו אתגרים והזדמנויות חדשות. רבים מנסים לכבוש את הרשתות החברתיות בשיטות מסורתיות, שיטות שכבר נוסו ונכשלו. אך בין הרעש והתחרות הגוברת, מתעוררת שאלה מרכזית אחת – האם קיימת דרך אחרת, יעילה יותר לניהול סושיאל שיכולה להבטיח תוצאות משמעותיות? 

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן