איך לתקן סתימה בצנרת

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

איך לתקן סתימה בצנרת המטבח מבלי לשלם לשרברב 300 ₪ וכל זה ב-5 דקות של עבודה!

איך לתקן סתימה בצנרת המטבח מבלי לשלם לשרברב 300 ₪ וכל זה ב-5 דקות של עבודה!

שרברבים בעולם ממליצים לבצע בדיקה שגרתית בכל בית של ניקוז הכיור אחת לשנה וכמובן שזה לא כולל אפשרות סבירה שהכיור שלכם נסתם או ניקוז המים איטי.
במידה ונקרא לשרברב נצטרך לשלם מחיר הנע בין 250-350 ₪ לתהליך שכל אחד יכול לעשות בבית עם הכוונה וללא ידע מקדים.

ראשית אנו צריכים להבין שאת התהליך שאנו נבצע במקרה של סתימה או תחזוקה כללית מטפל בשאריות אוכל ולכלוך שהצטברו בסיפון (נגיע גם לזה – לא לדאוג!) אך במקרה של סתימה חמורה יותר אשר נובעת מהביוב עצמו נהיה חייבים להצטייד בציוד מיוחד לפתיחת סתימות וידע יותר מעמיק באיך הניקוז והביוב עובדים, לכן אם התהליך אינו פותר את הבעיה מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע.

למען התהליך אנו נצטרך להצטייד ברשימה הבאה:
1. דלי
2. מגבת
3. כפפות מגומי
4. חוטר\מקל עץ\יתד ברזל ארוכה.

לאחר שהצטיידנו בפריטים הבאים הדבר הראשון שעלינו לעשות לפני שנתעסק עם הצנרת הוא לנקז את המים מהכיור (במידה ויש הצפה) ולוודא שאין מתחת לצנרת הכיור דברים שעלולים להפריע להכנסת הדלי או שעלולים להיפגם במידה וירטבו.

כעת ניגש למלאכה, לאחר שניקזנו ופינינו את תחתית הכיור, נשים את הכפפות ונסיר (במידה ויש) את מסנן הכיור.
נדחוף את החוטר אל כל אחד מחורי פתח הניקוז (בצורה עדינה) על מנת לדחוף שאריות של אוכל ולכלוך העלולים להיתקע בצינור בדרך למטה.


ברגע שסיימנו לעשות זאת אנחנו מוכנים לשלב השני בתהליך והוא פתיחה והסרת "המופה" מצנרת הכיור.
מי מכם שמעוניין לדעת בהרחבה על תפקיד המופה יכול להעשיר את הידע שלו ע"י לחיצה כאן #היפר קישור#.
כעת נמקם את הדלי מתחת למופה ובעדינות נבריג את המופה מהצנרת עד הפרדה של צנרת הכיור מצנרת הביוב.
חשוב – לשים לב שהגומייה בהברגת המופה קריטית לאיטום ויש לוודא שהיא לא נופלת או ניזוקה בעת התהליך ובסופו לא לשכוח להחזיר אותה למקום.

ברגע שנפתח את המופה ושאריות המים ינזלו לדלי ניגש למלאכת הניקוי, נעזר בחוטר על מנת לדחוף אותו לדפנות צינור הכיור ולאחר מכן במעלה הצינור עצמו.
תהליך זה אמור להפיל את כל שאריות הלכלוך והאוכל שנתקעו בצנרת.

לאחר שביצענו את הפעולה הזאת נרכיב בחזרה את חלקי הצנרת (עם דגש הגומייה על המופה) ולפני שנקפל את הציוד נפתח את זרם המים בכדי לבדוק אם הסתימה תוקנה והאם יש נזילות מהצנרת שפירקנו.

למי שמעוניין לצפות בתהליך בוידאו מוזמן ללחוץ פה #היפר קישור#
https://www.youtube.com/watch?v=-ZIco4RdZWg

טיפים של מקצוענים:
1. כשהמופה מפורקת והדלי מתחת לניקוז הכיור ניתן לפתוח את זרם המים על חלש לכמה שניות כדי לעזור ללכלוך לרדת מטה אל הדלי.
2. לא מוצאים יתד? תיגשו לארון הבגדים וקולב מתחת פשוט יעשה את העבודה!
3. לעיתים, ולתחזוקה שגרתית, ניתן לשפוך מים רותחים בהדרגה אל פתח הניקוז ואפילו ניתן לשדרג עם ערבוב של מים רותחים +שליש כוס חומץ + שליש כוס סודה לשתייה בכדי להמיס לכלוכים ושאריות.
4. התעסקם עם הסתימה ויש ריח רע? מסיר כתמים מחדר הכביסה יעשה את העבודה! מלבד שהוא ינקה שאריות לכלוך קלות הוא גם יפיץ ריח נעים, שפכו את המסיר ולאחר כעשר דקות פתחו את ברז המים על מים חמים ותנו לו לזרום במשך דקה או שניים.
5. כימיקלים – בכל חנות כלי עבודה וכלים לבית ניתן למצוא חומרים פותחי סתימות יותר חזקים ממה שאנו יכולים לרקוח בבית.

אם לאחר כל הניסיונות, הטיפים וניקוי הניקוז עדיין תקועים עם כיור סתום? הזמינו בעל מקצוע והסבירו לו איזה תהליכים עשיתם, חשוב ליידע אותו בכדי להכווין אותו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

זהבי סחר
הכל לבית

שדרגו את חדר האמבטיה שלכם עם זהבי סחר: ברזים ואביזרי אמבטיה איכותיים

חדר האמבטיה שלכם הוא מקום מיוחד. הוא מקום שבו אתם מתחילים את היום, מקום שבו אתם נרגעים בסופו של יום, ומקום שבו אתם פשוט רוצים להרגיש בנוח. עם זהבי סחר, אתם יכולים להפוך את חדר האמבטיה שלכם למקום חלומי.

קרא עוד »
הכל לבית

10 מנעולנים מומלצים באזור השרון

זקוקים לשירותי מנעולן באזור השרון? ננעלתם מחוץ לבית? איבדתם את המפתח לרכב? זקוקים להחלפת צילינדר? הסקירה הבא מרכזת עבורכם 10 מנעולנים מומלצים באזור השרון, אשר מספקים שירות מקצועי, אמין ואיכותי. לפני בחירת מנעולן, חשוב לבדוק את הכשרתו ורישיונו, לקבל מספר הצעות מחיר ולקרוא ביקורות של לקוחות קודמים. במאמר זה תמצאו מידע רב שיסייע לכם לבחור את המנעולן המתאים ביותר עבורכם!

קרא עוד »
הכל לבית

כספות לאקדח / כספות לנשק

כספות לאקדח או נשק הן כלי חשוב לשמירה על בטיחותם של הנשקים. כאשר נשק מאוחסן באופן לא בטיחותי, הוא עלול ליפול לידיים הלא נכונות ולהוביל לאסון. כספות לאקדח נועדו לספק הגנה פיזית מפני פריצה, גניבה או שימוש לא מורשה.

קרא עוד »
הכל לבית

סודות לחימום מושלם: השימוש הנכון במקרני חום באירועי החורף

אירועי חורף הם דרך מצוינת ליהנות מהאוויר הצח והנופים היפים של העונה, אך הם יכולים גם להיות קרים מאוד. מקרני חום הם דרך מצוינת לשמור על חמימות האורחים והמשתתפים שלכם, אך חשוב להשתמש בהם בצורה נכונה כדי להבטיח שהם יעילים ובטוחים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן