איך לעשות מחקר מילות מפתח ואיך הבחירה הנכונה תקדם את האתר שלנו?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

הבנת עולם מילות המפתח יעזור לנו להצליח לטווח הארוך ולבחור את ביטויי המפתח הטובים והנכונים ביותר עבור העסק שלנו.

מילות מפתח או ביטויי מפתח הם בעצם מה שהמחפש מקליד במנוע החיפוש, בין אם מדובר על ביטוי קצר וכללי כמו "ירקות ופירות" או ארוך וספציפי כמו "ירקות ופירות אורגניים למשלוח בתל אביב", קידום של ביטויי המפתח באתר שלנו יעזור למחפש להגיע אלינו ולמקם אותנו בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

למי מכם ששכח או לא הכיר, ראשי התיבות של SEO הן Search Engine Optimization ומטרת קידום מסוג SEO הוא להביא את האתר שלנו למצב האופטימי עבור מנוע החיפוש.
כך שקידום אורגני קשור יד ביד לביטויי המפתח מהעובדה שזה מה שהמשתמש מחפש במנוע החיפוש ולכן יכולת חשובה היא לבחור ולקדם נכון ביטויים.

אז נבחן דוגמה כדי להבין טוב יותר מה ההבדלים בין "זנב קצר" ל"זנב ארוך" בהקשר ביטויי מפתח.
נניח שמשתמש מחפש "פירות יער" בגוגל, יכול להיות שהוא מתכוון לפטל, תותים, אוכמניות או כל פרי יער אחר ואתרים רבים יתאימו לו לחיפוש זה מכיוון שזה חיפוש נפוץ מאוד אך בעל תוצאות רחבות מאוד – "זנב קצר".
לעומת משתמש המחפש "פירות יער אורגניים טריים עם משלוח חינם" אשר מצמצם את התוצאות אח ורק לאתרים הקשורים לפירות יער אורגניים טריים ובעלי משלוח חינם, כלומר הביטוי ספציפי מאוד וכנראה שאין המון אתרים המציעים את השירות הזה ולכן לנו יהיה קל יותר לקדם את האתר תחת ביטוי זה – "זנב ארוך"
חשוב לזכור שאת ביטויי המפתח שאנו בוחרים אנחנו חייבים שיהיו בעלי קשר ישיר לאתר שלנו, אם נקדם את "פירות יער אורגניים טריים עם משלוח חינם" שבפועל אנחנו לא מתעסקים עם משלוחים חינם ופירות אורגניים אז הדירוג שלנו ירד בגוגל כי אנחנו מטעים את המשתמשים.

אז איך נבחר איזה מילות מפתח לקדם?
על פי שלושה פרמטרים:
1. התדירות שבה משתמשים מחפשים את מילת המפתח, כמובן שכדאי שמילת המפתח תהיה בעלת הקשר הכי הדוק למוצר שלנו.
2. תחרות – ככל שלביטוי מפתח יש יותר ביקוש בקרב המחפשים כך "לכבוש" את ביטוי זה ולהגיע לתוצאות גבוהות בדירוג האורגני תהיה משימה קשה יותר ויותר אנשים ינסו לעשות זאת.
לעומת, ביטוי "זנב ארוך" אשר התחרות עליו קטנה ולכבוש את "פסגת הדירוג" תהיה משימה פחות קשה.
3. רלוונטיות – מעבר לכך שנרצה לקדם ביטויים הקשורים למוצר שלנו אנו נרצה לקדם את הביטויים שגם מכניסים לנו כסף.
לדוגמה, נניח שבאתר הפירות שלנו יש בלוג המסביר על סוגי פירות וירקות, אם הביטוי "סוגי פירות וירקות" יהיה בראש הרשימה שלנו ולא "פירות וירקות למכירה" אז הקהל יעד שמגיע אלינו לאתר לא ירכוש כי הוא רק מחפש סוגים של פירות וירקות.

אז כיצד נדע מה מצב האתר שלנו מבחינת ביטויים וכניסות מכל אחד? דרך Google Search Console אשר תציג לנו דוח מפורט.
עלינו לזכור שבחירה וקידום של ביטויי מפתח תעשה עבורנו עבודה גדולה בקידום SEO (קידום אורגני).

רוצים לדעת גם על קידום ממומן? הכנסו לכתבה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

שיווק דיגיטלי

ניהול סושיאל לא כמו שאתם מכירים – השיטה החדשה של יובל מרום

בעולם התוסס והדינמי של ניהול הסושיאל, כל יום מביא עימו אתגרים והזדמנויות חדשות. רבים מנסים לכבוש את הרשתות החברתיות בשיטות מסורתיות, שיטות שכבר נוסו ונכשלו. אך בין הרעש והתחרות הגוברת, מתעוררת שאלה מרכזית אחת – האם קיימת דרך אחרת, יעילה יותר לניהול סושיאל שיכולה להבטיח תוצאות משמעותיות? 

קרא עוד »
אופנה וביוטי

הנה זה הגיע: אתר הנעלה הישראלי 'אריאנה' מציג דוגמניות AI בלבד, וזה מוכר טוב.

אריאנה, אתר הנעלה לנשים, עושה היסטוריה! היא הראשונה בישראל (ואחת הראשונות בעולם) שמשתמשת בדוגמניות AI בלבד באתר ובחומרי הפרסום שלה. במקום להעסיק דוגמניות אנושיות, אריאנה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית ליצירת דמויות וירטואליות ריאליסטיות.

קרא עוד »
כלכלה ועסקים

הקמת מותג איקומרס : מדריך מקיף

מותג איקומרס מתייחס לעסק שמוכר מוצרים או שירותים באינטרנט. מותגים אלו הפכו לכוח דומיננטי בנוף הקמעונאי המודרני, ומנצלים את הנוחות, המגוון והעלות-תועלת שמציעה קניות מקוונות

קרא עוד »
דילוג לתוכן