מחבת נון סטיק או ברזל יצוק? המבחן הרשמי

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

אז חוץ ממחבת נון-סטיק (מחבת עם ציפוי המונע הידבקות) הנפוצה בכל בית בישראל ישנן עוד שתי סוגי מחבתות היכולות לעשות יותר מהנון-סטיק ובפחות כסף.

כל בישול במטבח יכול להפוך מחובבני למקצועי בעזרת בחירה נכונה של כלים.
האיכות של המחבתות והתאמה נכונה של סוג המחבת לאוכל אותו אנו נכין יכולים לשנות מקצה לקצה את המנה אותה אנחנו מבשלים.

ראשית, נכיר את שלושת המחבתות הביתיות הנפוצות ביותר ואז נבין את ההבדלים והשימוש בכל אחד ממחבתות אלו.

מחבת נון סטיק

נתחיל ממחבת הנון-סטיק, המחבת הנפוצה ביותר בארונות המטבח הישראליים ובחנויות כלי הבישול.
מחבת זו הנוחה והנגישה ביותר לטבחים מתחילים הן במחיר הזול והן מה"עזרה" שהמחבת מציעה בעזרת ציפוי הנון-סטיק שמונע מהמאכלים אותם אנו מבשלים להידבק לתחתית המחבת.
מחבת זו אינה מתאימה לבישול בחום גבוה מהעובדה שהעובי של הברזל יחסית דק, המחבת אוגרת חום בצורה טובה והבישול על חום גבוה יכול לגרום לעיוות במחבת.
דבר נוסף המגביל במחבת זו הוא שיש להשתמש אך ורק בכלים מעץ או סיליקון בזמן הבישול, במידה ונשתמש בכלים מברזל אנו נשרוט את ציפוי הנון-סטיק (ואין קשר לאיכות הציפוי) ונישאר לאחר תקופה עם מחבת רגילה שלא עושה את העבודה שהיא אמורה לעשות.
במחבת הנון-סטיק אנו נשתמש לבישול מנות עדינות כמו ביצים, פנקייקים, טוסטים ודגים קלים לעומת מנות לא עדינות כמו סטייקים, פרגיות, סלמון או המבורגרים אשר דורשים חום גבוה.

מחבת ברזל יצוק

המחבת הבאה שנכיר היא מחבת ברזל יצוק – תוכלו לזהות אותה כמחבת הכבדה במטבח והיא כלי הכרחי לכל טבח שרוצה לבשל מנות בצורה מקצועית.
המחבת מעצם היותה עשויה מיציקת ברזל יודעת לאגור בתוכה חום וממש לצלות ולטגן את מה שאנו רוצים לבשל.
יתר על זאת מחבתות אלו יכולות להיכנס לבישול בתוך תנור (הן אמורות להיות ללא שום חלקים מפלסטיק) ואם נשמור עליהן נכון אורך חייהם עומד על עשרות שנים.
לטבח המתחיל השימוש במחבת זו יכול להיות חוויה לא נעימה בשל העובדה שלפני הבישול הראשון צריך לטפל במחבת (חימום, מריחת שמן וניגובו) והתחזוקה השוטפת שלה דורשת יותר מאמץ.המחבת השלישית והשימושית ביותר (לטעמנו) היא מחבת נירוסטה – תזהו את המחבת הזו עם מראה יוקרתי בצבע כסוף או ברונזה עם המשקל המזכיר את המחבת מברזל יצוק.
המחבת מתאימה לבישול בחום גבוה ובישול בתנור כמו הברזל היצוק אבל גם מתאימה לבישול מאכלים עדינים כמו מחבתות נון-סטיק.
החשש הגדול בשימוש במחתות נירוסטה הוא הידבקות האוכל לתחתית המחבת אך שתי עקרונות יעזרו לכם להימנע מהמצב הזה: חימום מראש – יש לחמם את המחבת לפני שאנו מכניסים את המצרכים אליה.
שימון – כמות שמן שתיצור שכבה דקה מסביב לכל תחתית המחבת תספק לכם הגנה ותימנע הידבקות של אוכל.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

אתרים מומלצים למתכונים
אוכל

אתרי מתכונים מומלצים

מחפשים מתכונים ברשת? אתם לא לבד. בשנים האחרונות אנחנו נחשפים לתוכן קולינרי כמעט בכל פלטפורמה. בטלוויזיה, בעיתונות הכתובה, באינטרנט, ברשתות החברתיות בארץ ובחו"ל. הפלטפורמה המינה

קרא עוד »
דילוג לתוכן