רשתות חברתיות הן פלטפורמה מצוינת לשווק את העסק, ב-Facebook לבד יש מעל למיליארד משתמשים – כלומר הפוטנציאל ללקוחות חדשים הוא עצום בכל רשת בנפרד ואם נדע להתאים את עצמנו למספר רשתות ולהצליח בהן העסק אותו אנחנו מקדמים יזכה להצלחה מסחררת.
אז בתור בעל עסק השלב הראשון שמומלץ לעשות זה לחפש ולהגיע לכמה שיותר רשתות חברתיות ולמיין אותן לאיזה רלוונטיות ואיזה לא.
מעבר לרשתות כמו: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Tiktok ועוד תחת קטגוריות "גדולות" ישנם המון בלוגים ורשתות קטנות יותר העוסקות בנישה מסוימת.
עלינו לחקור ולמצוא את הרשתות העוסקות בנישה הקשורה אלינו ולחלק את המאמצים שלנו לא רק ברשתות גדולות שלמרות כמות המשתמשים האדירה להגיע לקהל יעד שלנו היא משימה לא פשוטה אלא גם לרשתות הקטנות אשר נוכל מהתחלה להגיע לקהל יעד פשוט בכמויות קטנות יחסית.
חשוב לאפיין במחקר שלנו איזה סוג של רשת חברתית מצאנו – גם רשת חברתית הקשורה לאוכל יכולה להיות קשורות לטיפוח קשרים מקצועיים, שיתוף תוכן ומתכונים, המלצות או בכלל לטיפוח קשרים אישיים.
בכל אחת מסוגי הרשתות אנחנו נוכל להשתלב ולפרסם את העסק שלנו אבל לכל אחת נעשה זו ב"נימה" קצת שונה, נשמור על פרסום קליל ולא אגרסיבי, עדכונים מעניינים ושימושיים ופחות תכני מכירות – ננסה ברשת חברתית לטיפים והמלצות לא נפרסם תמונה של כובע עם מחיר אלא נפרסם תמונה מגניבה של לקוחה עם הכובע ונפנה לקישור לאתר.
גישה זו של "פרסום עקיף" הוכיחה את עצמה כמועילה מאוד אל מול ה"פרסום האגרסיבי" כשאנחנו מסתכלים על עולם הרשתות החברתיות.
לכל אורך התהליך חשוב להיצמד לשלבים הבאים:
- חיפוש מקדים ואיפיון של כל הרשתות החברתיות הקשורות לעולם התוכן שלנו.
- חלוקה לקטגוריות – רשתות להמלצות ופרסום תוכן, רשתות חברתיות לשמירה על קשר, רשתות לטיפוח קשרים מקצועיים וכו'..
- יצירת תוכן איכותי ומעניין המותאם לכל אחד מהקטגוריות בנפרד.
- התמדה – חשוב לא להעלות את כל התוכן שלנו בפעם אחת ולהקפיד לרענן ולחדש באופן קבועה, לדוגמה במקום להעלות בפעם אחת עשרה פוסטים נחלק את ההעלאה לשני פוסטים בשבוע למשך חמישה שבועות.
היופי הוא הפוטנציאל האדיר שיש לקידום עסק מעבר מנועי החיפוש בעזרת רשתות אלו, אם תבנו את הנוכחות שלכם בצורה נכונה ההצלחה תגיע.
super.org.il >> אל תפספסו!!