אישור אמ"ר נותן לבעליו, היבואנים והיצרנים של הציוד הרפואי, את הרישיון להעברת הציוד לשטחי ישראל.
האישור נוצר לשם פיקוח והבטחה כי הציוד הרפואי המיובא לישראל ונמצא בשימוש פרטי או ציבורי מאושר ומפוקח ע"י גוף רשמי ובעל כל הדרישות של משרד הבריאות.
ראשי התיבות של אמ"ר הינם – אביזרים ומכשירים רפואיים.
רישום בפנקס האמ"ר הינו חיוני גם למי שרוצה לייצר או לשווק את הציוד הרפואי בישראל – ללא הרישום לא ניתן לבצע את השיווק, מכירה וייצור של ציוד רפואי בשטח המדינה.
תהליך רישום בפנקס אישורי אמ"ר הינו הליך בירוקרטי. הרישום מתבצע מול משרד הבריאות באגף בשם אגף אמ"ר, התהליך מסורבל ולא נעים – החל מהצורך בהוכחת אחזקת מסמכים רבים מהיבואן ולשלוח אותם למשרד אמ"ר, לעמוד בנהלים ובדרישות של משרד הבריאות ולעבוד ולתאם את ענייני המיסוי והייבוא.
מהסיבות האלה אנשים רבים בוחרים ללכת בדרך אחרת – לבחור בחברה המלווה ומגישה את הבקשה לרישום בפנקס אמ"ר עבורכם. חברה מומלצת שמגישה עבורכם את אישור אמ"ר היא תרי טאובין. עם ניסיון רב בעולם הייבוא והרישום של מכשור וציוד רפואי לצד עבודה שוטפת מול הגופים הרלוונטיים, תרי טאובין היא החברה המובילה והטובה ביותר בשוק היום.
מעבר לצורך ברישום בפנקס אמ"ר יש צורך לקבל היתר מכירה והפצה של ציוד רפואי בארץ, המשרד הרושם את הציוד בפנקס אמ"ר הוא גם זה שמעניק את ההיתר. ישנם שני סוגי היתרים כאשר אחד מהם הינו אישור חד פעמי והשני הינו אישור תקופתי.
אם אתם מתעניינים בלדעת יותר ולהבין את ההליך והדקויות הקטנות אנחנו ממליצים לכם לפנות לתרי טאובין אשר ידעו להכווין אתכם ולפשט הליך בירוקרטי מסובך.
אהבתם את הכתבה? >> amazing.org.il