תהיתם מה היא נוכחות דיגיטלית ואיך נוכחות זו תאפשר לנו כבעלי עסק להתקדם ולהתפתח? בואו נכיר ביחד
בעולם שרובו מבוסס על נוכחות דיגיטלית והצלחה לרוב מגיעה יד ביד עם אתר אינטרנט שמקודם טוב, אפליקציה עם המון משתמשים או ערוץ מדיה חברתית בעלת המוני עוקבים, הצעדים הראשונים לבניית נוכחות הם חשובים במיוחד שפיתוח אתרים, אפליקציות ובלוגים נהיו נגישים מבעבר.
אז חשוב להבין מה היא נוכחות דיגיטלית בכללי ובפרט, איזה סוג נוכחות תקדם את העסק שלכם בצורה הנכונה והיעילה ביותר.
בואו נבחן דוגמה: לצורך העניין אתם בעלי מספרה ומעולם לא פרסמתם את עצמכם בעולמות הדיגיטל, לרוב תחשבו שהצעד הראשון הוא בניית אתר, אבל כדי להגיע ללקוחות באופן מיידי ייתכן שהצעד הראשון יהיה לרשום את העסק שלכם ב-google כך שהאדם שמחפש מספרות בגוגל ימצא את העסק שלכם גם כאשר אין לכם אתר אינטרנט.
אופציה נוספת היא לפתוח עמוד בפייסבוק, בעוד שהפלטפורמה תעזור לכם לפרסם ולהגיע לקהל יעד חדש באמצעות הדף (שבו תוכלו להעלות תמונות, סרטונים עדכונים וחוות דעת מלקוחות) לא תצטרכו לשלם על הקמת הדף.
כעת, ניבחן את האופציה שתרצו בית משלכם, אתר אינטרנט או אפליקציה, אשר יתנו ללקוחות שלכם את כל המידע והשירותים שאתם מציעים כמו: אם תרצו שהם ימצאו את החנות הפיזית שלכם אז תכללו מפה עם אפשרות למסלול נסיעה ואם תרצו שהם יצרו איתכם קשר תכללו טופס יצירת קשר ומספר הטלפון של העסק.
האפשרויות הן אין סופיות מאתרי תדמית ועד לאתרים שניתן לרכוש בהם מוצרים (אתרי מסחר אלקטרוני) וניתן לשלב כל רעיון כמו מפה, יצירת קשר, קביעת תורים באתר ומכירת מוצרים באתר כך שה"בית" האלקטרוני שלכם יהיה מותאם אישית לכם.
כמובן, שבניית אתר בשונה מקידום אתרים או פייסבוק דורשת הוצאה כספית על הפיתוח ותחזוקה, ולא רק תקציב לשיווק ופרסום. מעבר לאלו, גם עולם האפליקציות לסמארטפונים וטאבלטים פתחו בפנינו עולם חדש של תקשורת מול לקוחות התראות ועדכונים הנשלחים כפוש אל המשתמשים שלנו.
כך או כך ההיגיון הוא פשוט – אם תרצו שאנשים ימצאו אתכם באינטרנט תצטרכו ליצור לעצמכם נוכחות באינטרנט, בין אם מדובר על רישום העסק בפלטפורמות ועד הקמת אתר או אפליקציה הנוכחות תיצור מקום שבו אנשים יוכלו למצוא את המידע שהם רוצים על העסק שלכם ובתקווה להפוך ללקוחות עתידיים.