אנשי קידום אתרים? מה שלא ידעתם: הקשר בין חווית משתמש לדירוג אורגני

חווית המשתמש טומנת בתוכה את כל המאמצים של בעלי האתרים ואנשי הפרסום מהסיבה הפשוטה – ככל שחווית המשתמש תהיה טובה יותר כך האתר יהיה בדירוג גבוה יותר וכך יגדלו המכירות.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

לפני כעשור חווית משתמש הייתה תחת חסותו של המתכנת, לאחר מכן עברה ליועץ חיצוני כמו פסיכולוג ולבסוף הבינו שיש צורך בהכשרה והגדרת תפקיד "מעצב חווית משתמש", ולמה זה חשוב לדעת? חווית המשתמש משחקת תפקיד מהותי ביכולת ההצלחה של העסק, ללא כל קשר כמה איכותי המוצר הנמכר יהיה הוא לא יצליח אם המשתמשים מפקפקים באמינות האתר או מתקשים להתמצא בו.

חווית משתמש חשובה בכל סוגי הממשקים (פלטפורמות שבהן משתמש נמצא) בין אם זה Ecommerce (חנות דיגיטלית) או אתר תדמית.
חשוב לציין את עובדה זו מהסיבה שגם אם בהמשך הפוסט נעסוק בעיקר בניתוח חווית המשתמש בחנות דיגיטלית עקרונות החשיבה זהים בשאר האתרים.

אז בואו נניח שלנו יש אתר המוכר רהיטים וישנה תנועה ומכירות של המוצרים שלנו דרך האתר, השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הן: האם הלקוח נהנה מחוויה הכי טוב בתהליך הגלישה והרכישה? האם פעולות הרכישה פשוטות וקלות?
כשאנחנו מתחילים לחשוב על הצד של המשתמש ולא רק לגבי המוצרים או עיצוב האתר אנחנו נוכל להתאים את עצמנו על מנת להעניק חווית משתמש הטובה ככל שניתן.

בשלב הראשון עלינו לנתח את המכירות דרך ממשקים שונים, מחשב פלאפון וטאבלט – נבחן דוגמה שבנתונים שקיבלנו, כמות הלקוחות הנכנסים לאתר דרך הפלאפון היא הכמות הגדולה ביותר מכל הממשקים אבל כמות הרוכשים שסוגרים עסקה דרך הפלאפון נמוכה.
מה ניתן להבין? שנראות האתר דרך הפלאפון אינה אידיאלית ומסיבה מסוימת חווית המשתמש שלהם אינה טובה.
פתרון אחד ומהיר שניתן לעשות הוא לעצב את האתר תחת "התאמה רספונסיבית" והכוונה שבאופן אוטומטי האתר יתאים את עצמו לגודל המכשיר או לחילופין לעצב במיוחד גרסה "מובייל" של האתר.

ניבחן עוד מקרה שהמון בעלי עסקים נתקלים בו, מניתוח הנתונים עולה שהרבה משתמשים נכנסים אל דף הבית אבל לא ממשיכים לעיין במוצרים ולמצוא את מה שהם מחפשים.
במקרה כזה ננסה להבין האם סרגל הניווט מספיק מסודר ומובן? נבצע שדרוגים מבחינת ניווט באתר ונקל על המשתמשים שלנו להבין איפה המוצרים שהם מחפשים בסידור המוצרים תחת קטגוריות ,תתי קטגוריות וסרגל חיפוש מלל חופשי עבור אלו שיודעים בדיוק מה הם מחפשים.
כמובן, שאם שינוי גדול מרגיש לכם מעט מרתיע ואתם לא בטוחים אם הוא טוב תמיד תוכלו להתייעץ בחברים ומשפחה שמסביבכם ולשמוע את חוות דעתם אם היו משתמשים באתר שלכם.

וכעת לדפי המוצרים, אם כמות הרכישות מתוך דפי המוצרים אינה גדולה ננסה לשפר את חווית המשתמש ברובד זה, בתוך דף המוצר תוכלו לכלול סרטון תדמית על המוצר או תמונות מכמה זוויות הכוללות מידות ותיאור ככה שמשתמש יוכל להבין טוב יותר מה המוצר ולקבל ביטחון ברכישתו.
תוכלו לכלול לצד כל מוצר איזה מוצרים בדרך כלל נרכשים ביחד או איזה מוצרים מתאימים אליו.
חשוב שהתמונות יהיו באיכות טובה ושלאורך כל הדפים באתר תהיה התאמה מוחלטת בגדול וסוג הפונטים.

פעולה נוספת שתוכלו לעשות על מנת לייעל את חווית המשתמש באתר שלכם היא ליצור מועדון לקוחות ככה שמשתמשים יצטרכו להכניס פעם אחת את הכתובת, פרטים אישיים ופרטי תשלום ובפעם הבאה שירצו לרכוש מוצר התהליך יהיה מהיר וקל.
דרך מועדון הלקוחות תוכלו גם להציע מבצעים בלעדיים למי שביצע כבר רכישה ובכך תדאגו לשימור הלקוחות הקיימים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:
אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כלכלה ועסקים

מדריך לרכישת רכב יד שנייה

מחפשים לרכוש רכב יד שנייה? גם אם אתם בטוחים שמצאתם בדיוק את הרכב שאתם רוצים, בתנאים מעולים, חשוב תמיד להיות מאוד זהירים. הכנו לכם מדריך

קרא עוד »
דילוג לתוכן